Banden op mijn lexus, runflat?

Lexy

Actief
17 mrt 2023
146
75
28
Op mijn lexus 350h executive zitten michelin pilot sport 4 suv banden. Dit zouden runflats moeten zijn. Als ik google zou op de band de aanduiding ZP of RFT moeten staan. Echter zie ik op de band niks wat ook maar hierop lijkt. Hoe kan ik zien dat het wel runflats zijn?
Update: het blijken geen runflast te zijn. Nu wil ik voor de veiligheid/gemoedsrust een reparatiesetje in leggen. Heeft iemand ervaring met de werking van dat spul? Of gewoon bij een lekke band de lexus hulpdienst bellen?
 
Laatst bewerkt:
2 okt 2021
204
124
43
Persoonlijk zou ik het bij de hulpdienst van Lexus houden. Die reparatiesets zijn enkel goed bij klein lek met drukverlies, bij een snee in de band kan je er niks mee aanvangen
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
146
75
28
Ik heb al wat filmpjes bekeken hoe dat werk met zo’n setje. Dat ga ik zeker niet doen op de snelweg. En idd als er een ‘groot’ lek inzit heb je er niks aan. Zoals jij bevestigd.
Ik heb in de 45 jaar dat ik auto rijd en vele km ters, 1x een lekke band gehad. En dat was nog met mijn oude eend. Mocht het met de lexus toch een keer gebeuren, dan de hulpdienst oproepen.