Buitenspiegels

Piloe

Nieuw hier
7 nov 2015
5
0
0
Beste mensen,

Ik zal mezelf even kort voorstellen.Ik ben Ramon (ook wel Piloe genoemd :p), ik kom uit Amsterdam, 27 jaar, student aan het hogeschool Inholland en ondernemer (-link verwijderd-).

Sinds een maand heb ik een lexus ct 200 uit 2012. Alleen loop ik tegen wat dingen aan. Dit is mijn eerst gekochte niet "botsauto", en ik was zo enthousiast dat ik niet even kritisch naar alles heb gekeken. Enkele dingen zou ik nog heel graag willen (veranderen). Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij een beetje de weg kunnen wijzen. Alvast bedankt voor het lezen.

1, Buitenspiegels automatisch laten in/uitklappen als de auto op slot/open wordt gedaan met de afstandsbediening. Weten jullie of dit wel mogelijk is als het er niet standaard op zit, want ik heb ook de knop niet binnen op ze in te laten klappen. Zijn er bedrijven die dit erop kunnen zetten?
2, Parkeersensoren laten inbouwen (bij de dealer kost het ?900 voor de voor en achterkant, maar dan ziet het er zeer origineel uit als ik Louwman mag geloven). Ik ben nog opzoek naar een goedkoper alternatief met een origineel uitziend resultaat.
3, De mogelijkheid hebben om video/dvd af te spelen. (ik heb Becca reeds een bericht gestuurd omwille van haar contactpersoon die dit doet)
4, Deze auto heb ik op de balans staan, waardoor ik privebijtelling betaal. Kan de hoogte van de bijtellen veranderen als er gemodificeerd wordt aan de auto, zoals bredere banden (waardoor mogelijk de co2 uitstoot verandert), Als het goed is heb ik zoiets op een forum gelezen. Weten jullie hier wat van?

Super bedankt alvast.

Ik kijk vol spanning uit naar de reacties.

Hartelijke groeten iedereen.

Ramon
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom Ramon
Ik kan je niet helpen met deze zaken , maar we hebben hier een paar enthousiaste CT eigenaren die je vast verder kunnen helpen
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Welkom 👍

Alle bovengenoemde, zijn bijna toepasbaar op/aan alle auto's

1. Je kunt de originele spiegel-inklap module zeker achteraf inbouwen maar in hoeverre dat rendabel is. Weet ik niet. Zal wel aardig hoog in de kosten oplopen.
Zeker als je het zo origineel mogelijk wilt behouden, denk hierbij dan aan originele schakelaars etc.
2. Parkeersensoren kunnen ingebouwd worden voor een fractie wat de dealer opgeeft. Er zijn "overal" setjes te koop voor weinig. Kwestie van gaten in je bumper boren, sensoren plaatsen en de boel aansluiten op je achteruitrijlampje.
Zodra jij achteruit rijd, gaat het zoemertje/piepertje af.
Bij de luxere modules zit er zelfs een display bij, maar dit zou niet overeen komen met de stijl van de auto. Het belangrijkste is dat je een setje vind dat qua kleur overeenkomt met je bumper/auto.
3. Geen idee, heb ik niet echt in verdiept. Want ik dacht ergens te gelezen hebben dat de ML systeem wel DVD ondersteunt. Maar je kunt een module tussen je radio/beeldscherm plaatsen zodat je een HDMI-in poort hebt dan kun je hier namelijk ook bijv. Een PC of Android stick op aansluiten. Module heet overigens Vaistech iVic.
4. Dat klopt kans dat je wordt gepakt vanwege de grotere wielen/banden is klein > ik zeg niet dat het niet mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piloe

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
welkom!! Mocht je horen hoe een en ander werkt en het is origineel Lexus verkrijgbaar raad ik je aan om ook op eBay te kijken. Er staan vaak onderdelen (origineel) voor spotprijzen te koop.
Suc6.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piloe

Piloe

Nieuw hier
7 nov 2015
5
0
0
Welkom 👍

Alle bovengenoemde, zijn bijna toepasbaar op/aan alle auto's

1. Je kunt de originele spiegel-inklap module zeker achteraf inbouwen maar in hoeverre dat rendabel is. Weet ik niet. Zal wel aardig hoog in de kosten oplopen.
Zeker als je het zo origineel mogelijk wilt behouden, denk hierbij dan aan originele schakelaars etc.
2. Parkeersensoren kunnen ingebouwd worden voor een fractie wat de dealer opgeeft. Er zijn "overal" setjes te koop voor weinig. Kwestie van gaten in je bumper boren, sensoren plaatsen en de boel aansluiten op je achteruitrijlampje.
Zodra jij achteruit rijd, gaat het zoemertje/piepertje af.
Bij de luxere modules zit er zelfs een display bij, maar dit zou niet overeen komen met de stijl van de auto. Het belangrijkste is dat je een setje vind dat qua kleur overeenkomt met je bumper/auto.
3. Geen idee, heb ik niet echt in verdiept. Want ik dacht ergens te gelezen hebben dat de ML systeem wel DVD ondersteunt. Maar je kunt een module tussen je radio/beeldscherm plaatsen zodat je een HDMI-in poort hebt dan kun je hier namelijk ook bijv. Een PC of Android stick op aansluiten. Module heet overigens Vaistech iVic.
4. Dat klopt kans dat je wordt gepakt vanwege de grotere wielen/banden is klein > ik zeg niet dat het niet mogelijk is.


Dank u van harte. Ik kan er zeker wat mee.
Wat is die ML systeem? is dat een hele andere audio systeem in de lexus?
 
Laatst bewerkt:

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
ML > Mark Levinson, de 13 speaker systeem in de CT.
Er zijn zo ver ik weet 3 opties in de CT.
6 speakers, standaard. Deze zit in de CT zonder inklapbare navigatie (Tomtom)
10 speakers, deze zit bij de Business Line modellen, met de inklapbare scherm/boordcomputer.
13 speakers, de ML systeem. Zit in de Luxury Line modellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piloe

Piloe

Nieuw hier
7 nov 2015
5
0
0
ML > Mark Levinson, de 13 speaker systeem in de CT.
Er zijn zo ver ik weet 3 opties in de CT.
6 speakers, standaard. Deze zit in de CT zonder inklapbare navigatie (Tomtom)
10 speakers, deze zit bij de Business Line modellen, met de inklapbare scherm/boordcomputer.
13 speakers, de ML systeem. Zit in de Luxury Line modellen.
Top danku wel. weer wat geleerd!!