Chippen met garantie?

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo,

Heeft iemand hier met succes een lexus dealer over kunnen halen om de motorgarantie intakt te laten na het plaatsen van een powerbox?

Vanmorgen had ik namelijk een man van tuning-powerbox.nl aan de lijn die beweerde dat hun box in tegenstelling tot anderen gedeeltelijk gebruikt maakt van software van Lexus i.c.m. een intellichip en daardoor volstrekt veilig is maar dat het toch van de dealer afhing of hij er in mee gaat.

Volkswagen schijnt bijv. wel de garantie intakt te laten bij plaatsing van hun powerboxen.

Sander
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Het apparaat is eindelijk opgestuurd en ligt nu bij de buren volgens Track en Trace.

Morgen ben ik thuis dus dat betekent testritten maken van het weekend :) !
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Grrr, dat ding werkt niet! Na hem aangesloten te hebben en de motor gestart gaan de lampjes van de motor en tractiecontrole branden en wil hij alleen maar stationair draaien.

Ik heb het zaakje weer ingepakt en stuur hem vanmorgen nog retour :X !

tuning-powerbox.nl zou ik dus overslaan als je een powerbox overweegt. Het bedrijf achter dieseltuning.nl (essing) schijnt een betere reputatie te hebben dus misschien dat ik daar eens ga kijken alhoewel ik na deze ervaring erg twijfel of dit nou wel zo'n goed idee was.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Veel bedrijven kunnen toch minder goed Japanse autos chippen... je moet inderdaad maar net de juiste hebben.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Volgens de gegevens die ik heb van de 1KD-FTV (hi-lux 3.0 d4d diesel) worden de TTE powerboxen (additional control unit for power enchangement) geassembleerd door Bury GMBH, Robert-Kochstr 1-7, 32584 Lohne, dld.

Je kunt ook blijven vragen bij Toyota Motorsport GMBH, Toyota-Allee 7, D50858,Koln.

Als ik zie bij de homologatiepapieren wat er allemaal gemeten, gekeurd en gedaan moet worden om dit voor elkaar te krijgen vraag ik me af of tuning powerbox wel zo lekker bezig is. Ik heb de volledige uitdraai van koppel en vermogen en emissie's die de motor levert, inclusief brandstofverbruik en geluidsmetingen. Beetje gek trouwens dat de TUV dit op een baan in Venlo heeft gemeten?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Dat is een gedetailleerd verhaal maar helaas hebben beide bedrijven geen ingang voor particulieren waardoor het denk ik een uitdaging wordt om daar iemand te pakken te krijgen die iets weet van powerboxen.

Ik zal nog eens informeren bij dat bedrijf uit Waddinzveen.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Hey ik heb ook net een IS220d 177pk van 2006 gekocht.....
Lekker beest maar ja.... die lag dat je hebt voor de turbo begint te werken is een beetje te lang...
Is er al iets nieuws geweten over een betrouwbare powerbox ???
Er zijn er ook op ebay te koop dat de regeneratiecyclus van roetfilter bevorderen enzo....
Je moet de auto ook gewoon effe stationair laten draaien als je zo een powerbox erop zet...
Maar met of zonder powerbox vind ik de IS220d de beste diesels uit dezelfde categorie.....
En het is een streling voor het oog...
Groetjes van een nieuw lid trouwens.....
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Wat mij eigenlijk wel opvalt is het volgende..........
Ik heb alle reviews nagegaan van sommige verkopers van zo'n powerbox en heb geen enkele comentaar gelezen van de powerbox voor de lexus..... Wat mij dus doet denken dat ze nog geen enkele van die power boxen voor de lexus hebben gekocht..... Toch raar !!!!!!!