Ervaring met nieuwe Premium Navigatie?

kid5

Nieuw hier
4 aug 2015
2
0
0
Ik rij in een CT200h Business Line Pro uit 2011 met de HDD navigatie en overweeg nu om de wagen in te ruilen voor het huidige model. Er wordt nu een 'Premium' navigatie aangeboden met allerlei Google ongein maar wel weer met de fijne muisbediening. Nogal duur, trouwens. Heeft iemand hier al ervaring mee? Werken zaken als Traffic en mapupdates? Ergens op een Engelse website las ik een nogal vernietigend commentaar op deze nav, maar dat zegt ook nog niet alles.

En hoe is het alternatief van de 'gewone' nav? Valt dat een beetje te bedienen met die draaiknop? Naar ik vrees zijn de map updates, dat gaat met een SD kaartje geloof ik, net zo oud als ik nu heb met mijn HDD systeem. Als je een nieuwe update laat invoeren dan is die gelijk al oud en sta je met enige regelmaat voor een weg die niet meer bestaat of neem je de verkeerde afslag op de snelweg. Nogal frustrerend voor een dure nav met eveneens dure updates.

Tenslotte wordt er ook nog een inbouw TomTom aangeboden, maar ik heb de indruk dat dat weer niet praat met de rest van het media systeem. Weet iemand of dat allemaal een beetje functioneert?

Excuus voor zoveel vragen, maar de brochures leggen dit soort zaken niet echt goed uit en ook de verkoper kon het me niet precies vertellen ("oh, dus u heeft een klacht over het HDD navigatie systeem.")
 
21 jan 2014
250
17
0
Hallo Kid5, Ik heb mijn 25th edition CT inmiddels 4 weken en ben tevreden met het "gewone" satnav systeem.
Alles te bedienen met de draaiknop/joystick die goed onder handbereik ligt.
Het systeem rekent snel, omleidingen vaststellen nav verkeersproblemen gaat vlot. De draaiknop is eenvoudig te bedienen, naar mijn ervaring beter dan op een toughscreen systeem.

Ik woon ik de Flevopolder, kom anders een kijken.