Exploded view GS 430 2005, nog wel generatie 2.

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Beste forumleden. Kan iemand mij aan een exploded view van de V8 helpen? Tevens ben ik benieuwd hoe de bougies gepositioneerd zitten en hoe ze deskundig te vervangen. Ik laat alles bij de Lexus dealer maar heb 8 nieuwe platinaatjes en om daar nou mee naar de dealer te gaan, hmm nee. Dat moet mijn monteur van de VR 6, een goede techneut en zeer zorgvuldig, ook kunnen maar ik zou hem graag een goede " handleiding "aan willen reiken van iemand die deze motor kent. Bij voorbaat dank.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hoezo, hoe de bougies gepositioneerd zitten??

Tegen de klok in draaien om de oude eruit te halen en met de klok mee draaien om de nieuwe erin te zetten.
En platina of niet maakt daarbij ook niks uit.

:rulez:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Denk dat jouw VR6 monteur echt wel een paar bougies kan vervangen zonder "aanwijzingen of tekeningen "
Mocht hij/zij deze wel nodig hebben dan kan ik je maar 1 ding aanraden.
Zoek dan zo snel mogelijk een andere monteur ;)
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Voor het verwisselen van de bougies van de GS 300, heb ik anders wel een paar zeer nuttige tips gekregen want dat was best nog wel een lastige klus waarbij veel verwijderd moest worden en waar je absoluut op bepaalde dingen moest letten. Mijn bedoeling van de vraag was of dit bij de 430 ook zo is. Als je mekaar een beetje serieus neemt, stuur dan niet dit soort "raadgevingen "op. Zie er de humor niet van in.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Natuurlijk neem ik je wel serieus en als je zelf je bougies zou vervangen krijg je ook wel nuttige bruikbare info.

Nu heb ik kort geleden de bougie's van mijn LS400 vervangen en vandaag de bougie's van een Daihatsu cuore,
waar de bougie's in het luchtfilter verstopt zitten ( het is even zoeken )
Alhoewel ik geen automonteur ben, was het toch niet echt moeilijk, alles wijst zichzelf in principe
oke, je moet links er rechts wat losmaken en vervolgens weer in omgekeerde volgorde vast maken,
maar voor een automonteur moet dit toch appeltje eitje zijn.

En humor is er veel te weinig op deze wereld
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bij de GS430 (V8) is het redelijk eenvoudig en kan de klus in een klein uurtje gepiept zijn. Bij de GS300 is het wat lastiger, aangezien het luchthuis deels in de weg zit.

Wat Henny zegt, een redelijk onderlegde monteur zou met de 430 geen problemen moeten hebben (en met de GS300 eigenlijk ook niet).

Als je het zelf doet:
- gooi je accu los
- wees voorzichtig met de bougiekapjes/draadclips, trek deze niet via de bedrading los
- blaas eventueel vuil weg met perslucht
- strip de bedrading niet bij vastdraaien
- gebruik goede tools, flexibel verlengstuk, etc
- aanhaalmoment:
 

Bijlagen

  • bougiesnm.JPG
    bougiesnm.JPG
    87,6 KB · Weergaven: 52

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat henny en ook door gps bevestigd is dat het vervangen ervan redelijk eenvoudig is voor de handig jongen, wat een eitje is voor een ervaren monteur.

Lexus heeft vaak wel kappen erop, maar een exploded view hebben we zo even niet gezien