Geen geluid iPod Classic via USB

filerijder

Hoort erbij
28 okt 2011
26
0
0
Ik heb naar aanleiding van dit topic mijn iPod Classic aangesloten via USB. Het systeem ziet de iPod ( zwarte balk boven map) maar er komt geen geluid uit. Ook nummers orgineel gedownload via Apple werken niet. Zie ook geen nummers of informatie in het bedieningsscherm.
Wat doe ik niet goed?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien kun je nog wat meer details weergeven; welke generatie iPod (of revisie), OS, firmware, apple usb kabel, etc?

Ik zag alvast wat artikelen voorbij komen, waar de iPod wel wordt herkend, maar niets afspeelt/geen geluid. Dat betrof dan een RX en wat andere modellen. Oorzaak lag dan vaak in firmware updates/patches, kabel en etc.
 

filerijder

Hoort erbij
28 okt 2011
26
0
0
Het heeft even geduurd voor de info boven water was.
ipod versie 1.3 (Classic 5 jaar oud)
model MA002NF
Orginele Apple USB kabel.
Ik heb nog geprobeerd via de jack geluid uit de iPod in de auto te krijgen maar heb alleen kabeltjes met een te smalle aansluiting.
Maar ik begrijp uit je reactie dat dit meer voorkomt bij een ML installatie?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij niet enkel met de ML installatie. Ik zal met de gegeven info kijken of ik nog wat meer details boven tafel kan trekken.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat wel vaak genoemd wordt is dat de classic kieskeurig kan zijn m.b.t. de USB poort. Vooral de wat oudere modellen schijnen hier berucht om te zijn. Met name de stroomvoorziening van de poort speelt dan parten, waardoor de speler wel gezien wordt, maar er geen piep uitkomt.

Dat lijkt dan te wijten aan het gegeven dat de speler meer stroom vraagt dan de poort kan leveren. Sommigen ervaren weer dat de speler alleen volledig opgeladen 'gezien' wordt en afspeelt, echter na korte tijd een 'eject'.

Maar ja, niets concreets als oplossing, blijft dus natte vingerwerk.