Gevonden op marktplaats

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Grote foto's Prijs: ? 12,50Ophalen of Verzenden (? 2,50) Kenmerken
Soort onderdeel : Brandstofsystemen
Staat : Nieuw
Model : ES, GS(-H), IS, LS(-H), RX(-H), SC, Overige modellen
Beschrijving
bespaar tot 30% op uw benzine diesel
bij lpg tot 10%

het werkt in prenciepe heel simpel

dus waarom een lange uitleg
doordat in deze blokjes een magneet zit
gaat de brandstof door een magnetische veld beter naar de motor
er zitten moleullen in de brandstof en die worden hierdoor beter gemengd
door de magnetische veld
u plaatst dit zo dicht mogelijk bij de motor
zo dicht mogelijk bij de caberatuur of bij de injectie

:O :O :O :O :O :O :O

Dit is in " prenciepe" onzin, maar voor de gene die hier toch in geloven,
jaren geleden heeft u dan waarschijnlijk een zelfde app. aangeschaft
om de " moleullen " in de waterleiding van kalk te ontdoen.
Kan je die nu om je brandstofleiding van je auto doen
:hi:

Heb de link naar de advertentie er nog even bij gedaan,
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Je kunt ook een brandende kaars van Pater Pio op je dashboard zetten, helpt net zo goed,en is goedkoper.
Het is zoals je zegt: je moet er in geloven. En van iedereen die er in gelooft wordt de verkoper 15 euro rijker.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Man dat is zoooo cooool. Ik laat Jomanda al het onderhoud van mijn auto doen, ze straalt namelijk positieve energie naar het motorblok en nu hoef ik maar om de 100.000km een kleine beurt te doen. Dus dit past perfect in de lijn! :D :D :p :p

Sorry, kon het niet laten....
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Nou Hube,
het medium waar ik contact mee heb laat mijn overleden grootmoeder als head up display verschijnen bij potentieel gevaarlijke situaties. Zo kan ik ABS, gordels en airbags verwijderen. Scheelt 0,8237 liter op 100 kilometer mits Venus en Jupiter ??n in lijn staan.
Ik kan je nog sterkere staaltjes vertellen, maar dan moet ik gaan liegen............
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hahahahaha! Geweldig! Het zou helemaal mooi zijn als ze in de koplampen verscheen, dan heb je die ook niet meer nodig :)
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
das een verdomd mooi ding wat die gast verkoopt, gelijk besteld voor mijn IS wellicht dat ie zo zuiniger wordt....

hahahahaha

dat er nog steeds mensen zijn die hierin geloven, komaan zeg.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
713
149
43
Oeh, een besparing van 30%. Meteen even vier bestellen, alleen moet je dan af en toe het overschot aan benzine in je tank overhevelen naar jerrycans. Maar goed, dat kun je dan weer verkopen! Juj, gratis rijden! ;)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi GPS 10,
goed artikel waar je naar verwijst. Alles onderbouwd met objectieve metingen op de testbank; resultaat:
in beste geval 0 en vaak zelfs hoger verbruik en lagere prestaties. End of story.

FF een vraag. Las laatst op een site promotie voor een "supercharger", waarbij een vortexfan in de aanzuigbuis wordt geplaatst die bij volgas in notime een overdruk van 1 of 2 psi geeft. Dat is sowieso erg weinig en het ding vreet stroom (85 amps dacht ik) en ze beweren dat het in lage toeren geen restrictie oplevert en dus geen power kost. Bij volgas zouden winsten van 20 tot 30 PK worden geboekt!!!

In het artikel waar jij naar verwijst, blijkt al overduidelijk dat een vortexapparaatje in alle gevallen negatief werkte.

Ik kon nergens een test vinden van dit wonderapparaat en denk zelf dat het bullshit is. Ik zou zoiets zelf sowieso voor de luchtfilterbox monteren ivm risico dat een stukje van die fan afbreekt en in je gasklephuis(volgas openhangen) of in je motorblok verwijnt.

In racewagens worden ook vaker airboxen gemonteerd,( meestal om aanzuiggeluid te verlagen ivm geluidsrestricties op circuits), die door rijwind onder overdruk staan. Die rijwind is volgens mij al snel meer als 1 of 2 psi. Vaak vereist die geforceerde luchttoevoer forse aanpassingen van het mengsel. Op autos met Webers of Su carburateurs heb ik zelfs overdrukflapjes in de airbox moeten maken, omdat de druk in de airbox te hoog werd of zodanige turbulenties veroorzaakte dat ik de sproeirbezetting per cylinder/aanzuigbuis moest aanpassen. Dit bleek in de uitlaatgasmeting omdat ik bij die dure fullracemotoren op elke primarypipe van het uitlaatspruitstuk een Lambda-aansluiting heb en dus realtime per cylinder het mengsel kan meten.

Zou leuk zijn als jij over dit wonderapparaatje via jouw netwerk eventueel ook iets kan opdiepen om ook dit te ontmaskeren.

Ik denk altijd: als je zo simpel 20 0f 30 PK kunt pakken zou elke race- en rallye-auto ter wereld er mee zijn uitgerust.
Dat denk ik trouwens ook bij die fantaaaastische investerings- en beleggingsmogelijkheden die je vaak worden aangeboden. Als je zo snel em simpel rijk kunt worden, moet je dat vooral NIET verder vertellen of
we gaan naar het Koot en Bie Socialisme: geen gezeik, iedereen rijk en gelijk.

Excuses voor mijn lange relaas, maar bijvoorbaat dank voor je geduld en moeite.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Eigenlijk wat je zelf al aangeeft en beschrijft. No way dat zo'n e-supercharger 20 tot 30 PK oplevert... hooguit en met veel geluk 1-2PK (ik laat de cheap e-bay systemen die vooral restrictie en vermogensverlies introduceren maar even buiten beschouwing). Technisch gezien is het bijna onmogelijk om met een 12V elektrische blaasfan voldoende bruikbare druk op te bouwen. Dit is wel een aardige link met (on)mogelijkheden en een paar ervaringen: http://electricsupercharger.blogspot.nl/

Er waren destijds wel systemen van Thomas Knight (als ik het me goed herinner), welke m.b.v. een extra batterypack t.b.v. zware elektromotor voor zeer korte tijd 'druk' kon leveren. Onbetaalbaar, ging regelmatig stuk en al helemaal niet voor thuisgebruik.

Overigens is het wel zo dat autofabrikanten onderzoek doen naar 'zelfstandige' e-superchargers, zoals blijkt uit dit ducument: http://www.mhi.co.jp/technology/review/ ... 474007.pdf (buiten de toegepaste elektrische ondersteuning inzake turbolag van conventionele turbo's, recentelijke BMW M3's?). Hybride en accu's lijken een aardig potentieel voor e-charger succes te kunnen vormen, dus wie weet ;)

Dit vat het ook wel aardig grappig samen:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Elektrische supercharger is best mogelijk.
Natuurlijk niet wat we hierboven zien, maar b.v Thomas knight heeft bewezen dat het kan.
Er zijn meerdere fabrikanten bezig met een elektrische compressor van lucht.
Als je naar een kleine motor kijkt, b.v 1-2 liter valt de luchthoeveelheid best mee. Het probleem zit meer in de druk.
En alleen bij een turbocompressor kun je met energie doormidden van veel omwentelingen een hoge laadruimte krijgen. Compressor en g-lader gebruiken sowieso meer energie, meer mechanisch verlies. En werken op een laag toerental. Dus moet er veel kracht achter zitten.
Als je b.v een borstelloze elektromotor hebt, kun je grote omwenteling snelheden halen.
Dit gekoppeld aan de vertrouwde turbo concepten, biedt wel mogelijkheden.
Het blijft veel energie kosten. Maar misschien een perfecte oplossing in nog verder downcizen van motoren.
En eventueel in combinatie met hybride waar er genoeg energie beschikbaar is.
Denk b.v aan licht geforceerde vulling bij de start, waarbij nog net voor de compressieslag die cilinder alsnog kan ontsteken. Noem zo maar wat.

Het wil niet zeggen dat het niet werkt. Misschien op dit moment nog niet maar later wel.

Als je bedenkt dat de eerste uitvinder van dieselmotoren zichzelf het leven heeft ontnomen omdat zijn uitvinding net ff anders uitpakte als hij had berekent.

20-25 jaar geleden dacht niemand eraan dat we met diesels zouden racen, of dat ze meer betrouwbaar vermogen uit een diesel als benzine konden halen.

De magneten is iets wat praktisch niet werkt. Net als apparaten die de boordspanning bewaken.
Praktisch geen voordeel van.