Gs300 raar geluid / vsc lampje aan

jeffgs300

Hoort erbij
2 aug 2012
35
0
0
Hallo mensen, als ik mijn gs300 start en de rem loslaat om weg te rijden hoor je een piepend geluid. Ook bij wegrijden van een stoplicht hoor je dit heel vaak.
Het klinkt alsof er een vogel in de auto zit haha! Maar ook onder het rijden hoor je het soms.
Ook heel af en toe maar als ik goed het gaspedaal heb gebruikt brand mijn vsc lampje & motorstoringslampje en kan ik gas geven wat ik wil maar gebeurt er niks tot heel weinig meer (noodloop?) als ik dan de auto uitzet en weer aan gaat het weer goed voor gemiddeld 2 weken.

Iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Dan kan ik er misschien wat aan doen nou hij bij de spuiter staat..

Alvast bedankt voor de tips
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
hey,

Is het alleen bij vanaf stilstaand wegrijden of ook bij tussensprints?
echt fluitend of meer gierend geluid?

Trekt ie nog net zo goed? en maakt hij nog net zo veel toeren bij als voorheen met dezelfde snelheid,
B.v.: 80 km per uur en motor doet 2000 toeren?
 

jeffgs300

Hoort erbij
2 aug 2012
35
0
0
Bij vanaf stilstaand wegrijden, heel af en toe als ik bijvoorbeeld een poosje 120 rijd maakt hij ook het gierende geluid. Hij trekt gewoon goed op, geen problemen verder!

Ben jij trouwens de nathanael van de gs300 turbo? Die nou in groningen op de sloop staat?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Heb je een idee waar het geluid vandaan komt? klinkt vanaf hier in elk geval niet heel goed...
Maar klopt ja, ik ben die Nathanael, op welke sloop ben je hem tegen gekomen?? want een autobedrijf heeft hem gekocht.
 

jeffgs300

Hoort erbij
2 aug 2012
35
0
0
Staat wel op marktplaats, ben de plaatsnaam zo vergeten haha had nog wat spulletjes er van gekocht :) ik heb het gevoel dat het ergens onder het dashboard wegkomt maar je hoort het ook buiten de auto, er is door de vorige eigenaar een andere bak onder gekomen, misschien dat daar iets niet goed is gegaan...
 

jeffgs300

Hoort erbij
2 aug 2012
35
0
0
Dat zou ook nog eens heel goed kunnen, maar het kan ook het druklager zijn volgens mij. Hoop dat hij het volhoud om
De tijd te overbruggen dat de 2jz gte besteld word en binnen is :)