Hoe stil is uw open dak?

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Hi all,

De LS400 staat bekend om heel stil te zijn. Dat is uiteraard ook zo, maar het was voor mij toch ook een beetje een teleurstelling toen ik de eerste keer op autostrade reed en vast moest stellen dat er enorm veel windgeruis kwam van het (gesloten) open dak.

Ben er mee naar de garage geweest en daar hebben ze de clips vervangen omdat het dak volgens hen iets te laag lag. Nu is het wat beter, maar het lijkt me nog steeds teveel lawaai. Ik sluit dus telkens nog de verduistering (of hoe noem je dat stuk dakhemel), en dan is het aanvaardbaar.

Wat is jullie ervaring? Zou het aan de rubbers kunnen liggen? Auto was een binnenslaper en er staan slechts 160.000 km op (21 jaar oud).

Suggesties/ervaringen zijn welkom!

:worship:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
gko777 zei:
Hi all,

De LS400 staat bekend om heel stil te zijn. Dat is uiteraard ook zo, maar het was voor mij toch ook een beetje een teleurstelling toen ik de eerste keer op autostrade reed en vast moest stellen dat er enorm veel windgeruis kwam van het (gesloten) open dak.

Ben er mee naar de garage geweest en daar hebben ze de clips vervangen omdat het dak volgens hen iets te laag lag. Nu is het wat beter, maar het lijkt me nog steeds teveel lawaai. Ik sluit dus telkens nog de verduistering (of hoe noem je dat stuk dakhemel), en dan is het aanvaardbaar.

Wat is jullie ervaring? Zou het aan de rubbers kunnen liggen? Auto was een binnenslaper en er staan slechts 160.000 km op (21 jaar oud).

Suggesties/ervaringen zijn welkom!

:worship:

Mijn LS, 12 jaar oud, heeft totaal geen windgeruis bij een gesloten dak,
het moet dus beter kunnen, succes ermee
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Als ik de binnenkant niet dichtschuif dan hoor ik de rijwind aanzienlijk sterker.

:rulez:

21 jaar oud moet je dit soort dingen eventueel een beetje opknappen.
Tochtstrippen gaan niet voor eeuwig mee alles vergaat, aflsuitrubbers ook niet.
De LS zit volgeplakt met ronde stickers, iedere sticker die verwijdert wordt voor ondehoud maar niet wordt terug geplakt is een gat in de bijna perfecte geluisisolatie van de LS400.

En ieder stickertje is daar met uiterste zorg vanuit de fabriek erop geplakt een sticker vlak bij je oren zou je ook meteen horen. Ga maar is rijden zonder deurpaneel 1 van de 5 hoofdstickers.

:rulez:
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Daarnet in de garage nog even nagevraagd en ze zagen toch dat het dak mogelijk nog iets lager ligt dan normaal in de hoeken. Gaan ze volgende keer proberen oplossen met een extra spacer. Zou je allemaal zelf moeten doen, maar het ontbreekt me even aan tijd spijtig genoeg...