Hybrid system has stopped IS 300h

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
Hallo allemaal,

Een vraag. Heb mijn IS300h nu een paar maanden, na ong. 1.5 maand kreeg ik voor het eerst de melding hybrid system has stopped, put shift lever into P bij het starten (uiteraard staat die al in P).
Dus ik druk op power, automaat in P en dan de melding.
Als ik vervolgens de auto uitzet en weer aanzet, dus weer op power druk, is de melding weg en start de auto gewoon.
12v Accu achterin is 2 weken geleden vervangen, gister verscheen de melding weer ineens. Auto rijdt verder prima, als de melding er dus is en ik opnieuw start is er niks aan de hand.
Betreft een IS300h F sport van 2014.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn..?

Alvast bedankt!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Ik zou de fout in eerste instantie toch in het 12v systeem zoeken ook al is de accu net nieuw, want dat geeft idd zulke meldingen. Heb je het voltage van de accu al eens gemeten? Misschien wordt hij niet goed opgeladen.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Druk je het rempedaal wel goed in bij het starten?

Ondanks dat je geen foutmeldingen krijgt zou ik de auto toch laten uitlezen. Foutmeldingen op het dashboard zeggen meestal niets.
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Ik zou de fout in eerste instantie toch in het 12v systeem zoeken ook al is de accu net nieuw, want dat geeft idd zulke meldingen. Heb je het voltage van de accu al eens gemeten? Misschien wordt hij niet goed opgeladen.

Jarno
Herkenbaar!
Vorig jaar kocht ik in april een Lexus. Had een poosje stilgestaan en moest eerst aan de lader voor de proefrit.
Toen de herfst kwam had ik die meldingen ook, vooral ‘s ochtendsvroeg en na een lange werkdag met lage temperaturen.
Accu werd vervangen onder garantie, dus prima geregeld.
Met een nieuwe accu zou ik daarom ook denken aan het laden of dat er spanning weg lekt.
 

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
Bedankt voor jullie reacties, ik zal de auto idd eens laten uitlezen. Hij krijgt toch een beurtje binnenkort.
Lijkt mij idd ook dat ik het toch in de richting van de accu moet zoeken dan.
Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt!
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
Je 12V accu is twee weken geleden vervangen, wat was daar de reden van, ofwel: had je daar meldingen van o.i.d.? Toen (voor vervangen accu) die melding dan niet gekregen? Die melding heeft toch wel veelal met de 12V accu te maken. Ik heb het zelf een jaar geleden gehad; na een tijdje stilstaan kreeg ik de IS bijna niet gestart vanwege die melding. De accu is toen vervangen (in garantie nog), en daarna nooit meer problemen.
Ben benieuwd wat het uitlezen bij het beurtje oplevert.
 

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
Je 12V accu is twee weken geleden vervangen, wat was daar de reden van, ofwel: had je daar meldingen van o.i.d.? Toen (voor vervangen accu) die melding dan niet gekregen? Die melding heeft toch wel veelal met de 12V accu te maken. Ik heb het zelf een jaar geleden gehad; na een tijdje stilstaan kreeg ik de IS bijna niet gestart vanwege die melding. De accu is toen vervangen (in garantie nog), en daarna nooit meer problemen.
Ben benieuwd wat het uitlezen bij het beurtje oplevert.
De reden dat de 12v accu is vervangen was de melding; bedrijf waar ik de auto heb gekocht heeft de accu daarna vervangen.
 

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
En nu krijg je dus, na het vervangen van de accu, nog altijd diezelfde melding? Hebben ze er wel een nieuwe accu ingezet ;)
Daar ga ik wel vanuit hahah. Zal blijken als de auto een beurt krijgt. Maar bedrijf waar ik de auto gekocht heb heeft wel een naam hoog te houden, er waren namelijk ook wat andere dingen toen ik de auto een tijdje had, en die zijn keurig en naar tevredenheid opgelost.
 

Boye

Nieuw hier
17 okt 2023
8
1
3
Deze melding krijg je ook als je na starten te snel naar D schakelt. Je moet dan weer naar P en nog een keer op Start drukken....
 

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
En waarom denk je dat dat dit keer niet zo is?
Omdat ik, nadat dat 1 keer gebeurde terwijl ik snel van p naar d schakelde, hier op heb gelet en het dus ook gebeurt zoals hierboven omschreven. Dus als ik alles op m'n gemak doe.
Laat de auto volgende week uitlezen. Dus ben benieuwd.
 

bandenspoor

Nieuw hier
9 sep 2023
12
18
3
Auto is vandaag uitgelezen, geen foutmeldingen (behalve dan dus de hybrid system melding in de geschiedenis). Het is de afgelopen tijd ook niet meer voorgekomen trouwens. Dus wat er nou de oorzaak van was na het vervangen van de 12v accu, geen idee.
Beurtje gehad vandaag, en alles naar wens.
Dus rijden maar
 
  • Leuk
Waarderingen: Richie en Lexus4me