IS300 SportCross - die rode

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ok maar even op onderzoek uit.
Misschien verklaart het losse blauwe draadje wat ik vond achter het dashboard kastje iets.
Dank alvast voor je antwoord.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Als eerst de fadertest voor jou Marcel. Ik begrijp wat je mogelijk bedoelt, de speakers achter lijken wat zeg maar blikkerig in vergelijking met de composet voor. Die versterking zou inderdaad wel eens alleen voor kunnen zijn. De speakers zijn nochtans groot genoeg.
Als ik speel met de fader blijft het geluid goed tot en met stand 4, vanaf 5 en verder hoor je duidelijk dat het minder gaat klinken. 6 en 7 verlies je volume en heb je alleen geluid achter, wat niet bijzonder klinkt. Gezien de afstand en mogelijke afwezigheid van versterking is het niet onaardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
No Title

En dan waar het mij vandaag om ging, de nieuwe dempers en verlaging. Om te beginnen met het resultaat, in een woord: geweldig! Je voelt de weg veel beter, door lager zwaartepunt en nieuwe dempers zijn bochten nu genieten. En niet ten laatste, ik vind het er fantastisch uitzien. Precies goed zo :D

Na een soepele rit naar Apeldoorn, onderwijl de fader testend en de 180 aantikkend voor testen van de trilling, precies volgens afspraak 11:15 bij Jan Steverink banden. Ik was nog niet uitgestapt of Eric kwam mij tegemoet om de sleutel over te nemen. Direct aan de slag, want als het tegenzit hebben we de hele dag nodig.

Auto omhoog en als eerste de voorkant aanpakken. Ondertussen pakte ik de dempers verder uit. Niet rood of geel, maar oranje is tegenwoordig de kleur van Koni. Rood was wel grappig geweest, maar je ziet ze toch niet echt. Bij de offerte kreeg ik te horen dat er drie standen mogelijk zijn, origineel, 1,5 cm en 2 cm verlaging. Dat is niet het geval bij deze set, alleen 1,5 als extra. Eric gaf aan dat het bij dempers voor andere merken misschien wel zo is. Bij het opmeten van de ruimte tussen band en scherm leek ons 1,5 meer dan genoeg, dus prima zo. Omdat het gaat met de originele veren zal de auto niet verder meer zakken.

De hele demontage en montage verliep voorspoedig. Na de klus aan de voorzijde zijn er meteen nieuwe stabilisatorstangrubbers opgekomen, ze begonnen weer geluid te maken. Nu zit er ook wit remvet op, niet agressief voor de rubbers. Dat gaat verwacht langer mee.
Terwijl Eric pauze hield, heb ik de bekleding achter gedemonteerd. Dat viel reuze mee voor een eerste keer. Binnen een half uur was alles eruit. Ook achter kwam alles mooi los.

Na montage van alle dempers, bouwde ik alles weer in en kon Eric even bijspringen bij een andere klus. Voor inbouwen meteen alles wat nog los lag vastgetaped. Een rammelende Lexus kan niet h?.
Na dichtbouwen eerst een proefrondje door Eric om alles te zetten en meteen daarna uitlijnen. Vrijwel niet verlopen. Aansluitend zijn de achterwielen in verband met de trilling belast gebalanceerd. Linksachter kon er 10 gram af. Bij hoge snelheid kan dat uitmaken. Terug niet hard kunnen rijden, maar het voelde goed.

Al met al zeer tevreden, wederom met de afhandeling. Ik moet er nog meer mee rijden, maar comfort is grotendeels behouden, wellicht ook even wennen. Drempels gaan ook goed. Echt top!
 

Bijlagen

  • photo3346.JPG
    photo3346.JPG
    291,5 KB · Weergaven: 39
  • photo3347.JPG
    photo3347.JPG
    294,1 KB · Weergaven: 39
  • photo3348.JPG
    photo3348.JPG
    324,3 KB · Weergaven: 37
  • photo3351.JPG
    photo3351.JPG
    388,9 KB · Weergaven: 38
  • photo3349.JPG
    photo3349.JPG
    338,6 KB · Weergaven: 37
  • photo3350.JPG
    photo3350.JPG
    351,1 KB · Weergaven: 35
  • photo3352.JPG
    photo3352.JPG
    253,5 KB · Weergaven: 38
  • photo3353.JPG
    photo3353.JPG
    314,2 KB · Weergaven: 38
  • photo3354.JPG
    photo3354.JPG
    263,5 KB · Weergaven: 38
  • photo3355.JPG
    photo3355.JPG
    378,3 KB · Weergaven: 43
  • photo3356.JPG
    photo3356.JPG
    369 KB · Weergaven: 38
  • photo3357.JPG
    photo3357.JPG
    487,3 KB · Weergaven: 38
  • photo3358.JPG
    photo3358.JPG
    356,5 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik krijg een d?j? vu leuk stukje om te lezen.
Eric kwam natuurlijk weer terug met een grote glimlach van oor tot oor.
SportCross ziet er zoals gewend van je fantastisch uit.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
helemaal goed zo ! en wat een verschil he , heerlijk om een stuurmans auto te rijden :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Danku danku. Ja, echt veel beter. Ook minder duiken met remmen en hard optrekken voelt anders. Rare gewaarwording dat wegen nu beter voelbaar zijn, alsof je er voor het eerst op rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
No Title

Jawel, de grote remklauwendag was aangebroken. Om zeven uur ging de wekker. Ontbijt erin geknald en meteen rijden naar Nieuwegein. Bij aankomst kon ik direct de brug op.
Terwijl de monteur de wielen eraf haalde, kon ik beginnen met de verf mengen en de nieuwe klauwen bekijken. Ziet er goed uit. De nieuwe klauwen voor worden zonder de glijpinnen geleverd, maar wel met nieuwe rubbers en veertjes. HPraid pakket is keurig met alles erin, dus handschoenen, roerstaafje, kwast en remmenreiniger.

Nadat achter de blokken eruit waren gehaald en voor los, dat eerst ruim met remmenreiniger schoongemaakt. Vervolgens als eerste de klauwen voor een eerst laag gegeven. Helemaal tot aan achteren, ook al zie je dat niet. Daarna meteen de glijpinnenbeugelgeval en de klauwen achter. En vervolgens weer van voren af aan. Op de klauwen voor heb ik de tweede keer alleen de zichtbare kant een extra dikke laag gegeven. Alenig iets te weinig harder, het had nu drie uur droogtijd nodig. Maar het zit er ook echt lekker dik op.

Al met al zeer tevreden met de kleur en hoe deze uitpakt onder de rode unit. In mijn optiek het overschilderen waard. En ja, rood past best mooi bij rood :D
 

Bijlagen

  • photo3436.JPG
    photo3436.JPG
    334,9 KB · Weergaven: 37
  • photo3437.JPG
    photo3437.JPG
    325,2 KB · Weergaven: 37
  • photo3434.JPG
    photo3434.JPG
    360,5 KB · Weergaven: 36
  • photo3432.JPG
    photo3432.JPG
    368,6 KB · Weergaven: 35
  • photo3435.JPG
    photo3435.JPG
    333,5 KB · Weergaven: 38
  • photo3433.JPG
    photo3433.JPG
    435,1 KB · Weergaven: 37
  • photo3439.JPG
    photo3439.JPG
    318,5 KB · Weergaven: 41
  • photo3441.JPG
    photo3441.JPG
    315,2 KB · Weergaven: 36
  • photo3442.JPG
    photo3442.JPG
    316,9 KB · Weergaven: 38
  • photo3438.JPG
    photo3438.JPG
    323,2 KB · Weergaven: 35
  • photo3443.JPG
    photo3443.JPG
    316,9 KB · Weergaven: 38
  • photo3444.JPG
    photo3444.JPG
    302,6 KB · Weergaven: 37
  • photo3445.JPG
    photo3445.JPG
    292,2 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Apart om schilderen en monteren op een dag te combineren.
Ik zou de angst hebben dat mogelijk de verf niet overal even droog is.
Als ik de handen van de monteur zie is het knap dat de remklauwen zo schoon zijn gebleven.
Is wel erg netjes gedaan en het resultaat is zeker goed te noemen.
 
Laatst bewerkt:

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zo, en nu lekker sturen! Mooie upgrades. Dat verven vd klauwen lijkt mij ook wel wat.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Apart om schilderen en monteren op een dag te combineren.
Ik zou de angst hebben dat mogelijk de verf niet overal even droog is.
Als ik de handen van de monteur zie is het knap dat de remklauwen zo schoon zijn gebleven.
Is wel erg netjes gedaan en het resultaat is zeker goed te noemen.

Die angst had ik vandaag ook een beetje, toch te weinig harder erin. Vorige keer droogde het binnen uur. Deze jonge monteur doet heel voorzichtig en klauwen zijn niet vies geworden.

Enne txs!
 
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300