Jump starter gezocht! En wel hierom……

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Verdorie! Wil ik vanmiddag even weg met mijn Lexus NX 350h. Auto vol geladen met spullen voor de milieustraat. Wil ie helemaal niet starten. Helemaal dood. Niks werkte meer. De accu leeg, terwijl de auto net 4 dagen niet gebruikt is. De pechhulpdienst gebeld en deze heeft hem met een jump starter weer tot leven gewekt.

Nu heb ik een vermoeden waardoor de accu leeg is geraakt . Ik had hier al een post geopend mbt het niet meer werken van de Lexus link+ app op mijn iPhone. Nu blijkt dat maandag mijn iPhone zeker een uur of 15 aangestaan heeft op de Lexus link+ app in zoek verbinding modus. Mijn idee is dat er door de auto via de DCM constant verbinding gezocht is met de cloud van Lexus. En dit de accu heeft leeggedronken. Dus nu maar hopen dat de auto morgen het gewoon weer doet.

Maar nu, om dergelijke verrassingen voor te zijn wil ik mss een jump starter aanschaffen. (Misschien) En wel eentje die ook als powerbank gebruikt kan worden, voor opladen van iPad en iPhone. Dan doet ie iig nog iets ipv stof te liggen vangen.
Dus als er lezers zijn die ervaring hebben met een jump starter, advies is welkom.
Gr. Frans
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Bagger!! :unsure:
Een maat van mij heeft een powerbank-jumpstarter van Voltcraft, gekocht bij Conrad. Aangeschaft om 2 grote 250pk buitenboordmotoren mee te starten als de boordaccu's net te zwak zijn omdat hij de walstroom weer vergat aan te sluiten, doet het perfect, is klein en handzaam, etc etc....Ze hebben een aantal uitvoeringen, kijk maar ff.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Bedankt voor de tip.
De auto startte vanmorgen weer normaal. En een lekker end gereden. Een paar dagen aankijken dan toch. En de Lexus link+ app niet onnodig laten draaien.;)
En even zien welke instellingen opnieuw moeten. Vooralsnog doet alles het als ingesteld. Behalve de radio voorkeuren.
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Verdorie! Wil ik vanmiddag even weg met mijn Lexus NX 350h. Auto vol geladen met spullen voor de milieustraat. Wil ie helemaal niet starten. Helemaal dood. Niks werkte meer. De accu leeg, terwijl de auto net 4 dagen niet gebruikt is. De pechhulpdienst gebeld en deze heeft hem met een jump starter weer tot leven gewekt.

Nu heb ik een vermoeden waardoor de accu leeg is geraakt . Ik had hier al een post geopend mbt het niet meer werken van de Lexus link+ app op mijn iPhone. Nu blijkt dat maandag mijn iPhone zeker een uur of 15 aangestaan heeft op de Lexus link+ app in zoek verbinding modus. Mijn idee is dat er door de auto via de DCM constant verbinding gezocht is met de cloud van Lexus. En dit de accu heeft leeggedronken. Dus nu maar hopen dat de auto morgen het gewoon weer doet.

Maar nu, om dergelijke verrassingen voor te zijn wil ik mss een jump starter aanschaffen. (Misschien) En wel eentje die ook als powerbank gebruikt kan worden, voor opladen van iPad en iPhone. Dan doet ie iig nog iets ipv stof te liggen vangen.
Dus als er lezers zijn die ervaring hebben met een jump starter, advies is welkom.
Gr. Frans
We hebben met de UX ook gezeik gehad maar daar bleek de accu van verrot te zijn , Dat is later bij de dealer verholpen.
We hebben er 2 ..een voor de UX en een voor de IS-F :


Ik heb het niet opgeborgen in de kofferbak want als zo'n ding een optater krijgt met een kopstaartbotsing dan kan er weleens iets heftig gaan fikken ben ik bang.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Ik ben vandaag even lang Louman Utrecht gegaan. Ze hebben de accu doorgemeten. Gelukkig alles ok! Dus geen schade opgelopen door het leeg trekken. Nu eens rustig opzoek naar een geschikte jumpstarter. Die carlux staat op de lijst!
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Nog even een advies gevraagd.
Ik twijfel over de keuze van jumpstarter.
De ene met een vermogen van 1250 amp piek en 400 amp continue.
Of een met vermogen van 1750 amp en 500 amp continu.
De Lexus NX heeft een 2.5 ltr motor met 145 kw benzine. En een start amp van 345 amp.
Gevoelsmatig zou ik aan de eerste voldoende hebben. Toch?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Piekvermogen is niet relevant, jouw wagen heeft geen startmotor, en daar is dat piekvermogen voor.
Het enige wat die jumpstarter hoeft te doen is de spanning van de 12 volt accu weer op niveau brengen zodat deze de elektronica weer kan voeden.
Meteen daarna neemt je HV accu het over en kan de jumpstarter weer los. Iedere booster, zelfs een kleintje is voldoende voor een (plugin) hybride.

Waar haal je die 345 Ampère start amp vandaan?
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Ok! Die eerste met 1250 amp is voldoende! Dank voor je reactie.

In de specs staat iets over koudstart vermogen van 345 amp.
En op het test rapport van de accu die Louwman heeft gemaakt.


D0C16E13-2CBE-47F8-9B8C-C3A4C956C6B1.jpeg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Dat is voor een vervangende accu, niet om te jumpstarten, daarvoor volstaat een kleinere accu want je hoeft alleen maar de auto te activeren waarna het hybride systeem het laden over neemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur en Lexy