knak geluid stuur

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
gister avond hoorde ik bij het remmen en stuuren en raar knak geluid onder de auto uit komen! volgens mij bij de stuur inrichting :( weet iemand wat dit zou kunnen zijn? ik heb namelijk nog garantie! dus zou ik graag willen weten wat dit zou kunnen zijn. bvd raymond
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Daar kan ik je niet echt een antwoord op geven, maar als je nog garantie hebt...... laten nakijken zou ik zeggen.
Maar kijk eerst na of dit onder garantie valt. Niet alles valt hieronder..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat is lastig te zeggen zo. Remmen en sturen belast natuurlijk wel wat componenten die met elkaar verbonden zijn. Kan iets met de stuurinrichting of wielophanging zijn (speling, slijtage) etc. Na laten kijken zou ik zeker doen.

Misschien wat meer specifiek:
- Treedt dit consequent op, dus niet zo nu en dan?
- Voel je de 'knak' ook in het stuur, dus niet alleen horen?
- Treedt het alleen op bij remmen en gelijktijdig sturen, of ook bij remmen met stuur op neutraal?
- rammelt je stuur abnormaal als je bijvoorbeeld over een slecht wegdek rijdt, of van die verdrijfstrepen/ribbels?
 

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
het lijkt mij meer op speling op iets! je voelt niets in het stuur en het treedt aleen op bij remmen en sturen! soms ook bij stevig en kort remmen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kan eigenlijk van alles zijn, versleten stabilisator- of draagarmrubber, bevestiging of rubber van een schokdemper, fuseekogels, stuurstang...etc.

Ik zou dit toch laten checken. M.b.t. garantie, belangrijke componenten van o.a. ophanging etc. dienen in ieder geval gedurende de garantietermijn goed te functioneren.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Blijft lastig. Qua stuurhuis zou e.e.a. zich nog kunnen verraden als je op de snelweg veel correcties dient uit te voeren om rechtuit te blijven rijden. Je stuur kan dan enigszins 'sponzig' aanvoelen.

Ben benieuwd wat er uitkomt.
 

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
op de rijksweg kan ik mijn stuur los laten en plankgas geven. geen correcties niets van dat alles!voelt niet sponzig aan ofzo.