Kraken/tikken voorremmen IS300 aut.

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Heren, ik heb opgemerkt dat mijn voorremmmen enorm tikken en kraken, vooral als ik de remmen warm heb geremd en dan bijvoorbeeld zacht remmend een bochtje neem.

Ik heb hier op het forum er al wat mensen over gehoord maar wat is hiervoor de oplossing? Of wat is de oorzaak, dan kan ik zelf wat uitvogelen.



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Na een tijdje geen last meer te hebben gehad van het getik/gekraak was het weer terug. Spulletje weer los gegooid, gelukkig alles nog gangbaar. Nu is mijn vuile-auto-fobie de oorzaak geweest, ik was 1 a 2x per week mijn auto omdat ik een mega hekel heb aan vieze auto's (weet ook niet waarom)
Maar dat doe ik met onder andere een hoge druk reiniger, daarmee had ik alle vettigheid van de buitenste blokken gespoten. Nieuw laagje koper slib erop en het is weer kraakloos remmen. Voortaan iets minder enthaustiast spuiten....




gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik ken jouw probleem wat wel helpt is om gewoon vaker met hand te wassen ipv alleen afspuiten. Of van een grotere afstand
 

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Ik had precies hetzelfe met mijn lexus IS200.

Nu werk ik zelf bij een toyota dealer,dus inderdaad de remblokken waren versleten aan de voorzijde.

Nieuwe remblokken geplaatst en ingevet en het tikken was weg.

Ook hadden we vorige week een IS200 automaat,bij deze zat de rechterrem ook vast.
De klauw gedemonteerd en het zuigertje vervangen met nieuwe afdichtrubbers en stofhoesje.

Gr xander
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Nou het is weer zover, ik kraak weer de pan uit, word er nu toch wel gek van hoor. Ik ga proberen de blokken te voorzien van een soort dubbel zijdig tape op de rug kanten om ze zo aan de klauwen te kleven. Om de paar maanden de remmen in het vet zetten gaat 'm niet worden. En ik heb nu niet met de hoge druk reiniger lopen spuiten, netjes met het handje...


Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
straks smelt je tape weg :) pas op he!

MAar ik heb ook dat gekraak maar hoor dat minder goed in de auto.. het ligt toch aan het design van de remklauwen denkik.. of je moet aftermarket upgraded remklauw/pad nemen?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hey,

Dit probleem heb ik ook, bij ongeveer de helft van de voering begint het te kraken en te tikken bij het remmen.
Ik denk zelf dat het aan de blokken en de remklauw houder ligt.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er zijn voor de eerte Aurissen een soort plak shims om de blokken te ?lijmen? hier werd het gerbuikt om piepen tegen te gaan. Misschien werkt het ook op dit probleem.



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Nathanael zei:
Hey,

Dit probleem heb ik ook, bij ongeveer de helft van de voering begint het te kraken en te tikken bij het remmen.
Ik denk zelf dat het aan de blokken en de remklauw houder ligt.

Ik heb nu zo?n 8000 km met deze blokken gereden dus dat is het probleem niet (in mijn geval)



gr. koen
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
zijn jouw schuifpennen van de remklauw niet te ruim. had vorige week ook een klant met dit probleem.
maar dat was een citroen. sowieso slecht.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik rijdt nog steed tik vrij met de plakshims van een Auris, zal eens het nummer plaatsen. Tot op heden werkt het perfect, heb nu zo'n 2000 km gereden en ik zou haast zeggen dat ik wat mis als ik hier op de dijk afsla om mijn straat in te rijden. Lekkah :)