Lexus CT200H rijder op zoek naar een upgrade

Arween

Hoort erbij
28 okt 2020
25
2
3
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Arween en ben de afgelopen 3 jaar bezitter van een Lexus CT200H Business Launch Edition en dit is erg goed bevallen.

Vooral na de ervaring met een Polo GTI uit 2012 die ten eerste teveel olie verbruikte (kwam ik na een maand achter) maar gelukkig gerepareerd werd door de dealer en in 2017 spontaan geen vermogen meer had, niet boven de 30 km/u uit kwam en mij een kleine 5 minuten van huis voor een stoplicht liet staan:/ De auto is toen gerepareerd onder coulance (?het is onze schuld maar wij willen dat u betaald?-regeling) voor maar liefst 1400? (wel inclusief 4 nieuwe banden en beurt).

Aangezien ik een kind verwachtte wilde ik toch iets veiligers en zuinigers en zo kwam ik uit bij Lexus. Niet echt een gezinsauto, maar dacht het wel te redden (nadruk op dacht). Plus bij Lexus hoefde ik niet voor opties te betalen in tegenstelling tot onze Oosterburen (BMW, Audi en Mercedes). Het werd een blauwe Lexus CT200H en het bevalt prima tot nu toe. Zuinig, betrouwbaar en heerlijk luxe voor het goedkoopste Lexus autootje.

Nu ben ik op het punt gekomen, dat ik een grotere auto wil en zo kwam ik op dit forum terecht. Ik heb ooit een leenauto gekregen toen ik mijn CT200H voor een kleine beurt langsbracht en dit was een full option GS300H. Ik kan alleen zeggen WAUW.. Als er ooit een auto is die een lichamelijke reactie zou opwekken, dan is het voor mij een GS..

En nu ben ik aan het rondkijken en krijg van de Lexus dealer nog 19900 voor mijn auto met 36000KM op de teller. Zij hebben een Lexus GS (2015, 4GS als ik het goed heb) staan voor die prijs, met lakschade links naast het kofferdeksel, kleine roestplekje op de motorkap (steenslag maar nooit iets mee gedaan), twee kleine deukjes op de motorkap, paar lange (lichte) krassen op de linkervoordeur en roest op deze twee punten onder de motorkap (zie de afbeelding oppervlakkig voor zover ik kon zien).



En dit komt van iemand die ooit zei een BMW te kopen, maar de betrouwbaarheid van deze Japanners wint het gewoon!
 

Bijlagen

  • 172C67C7-1FAA-4291-A5A1-5909E1EC2A3B.jpeg
    172C67C7-1FAA-4291-A5A1-5909E1EC2A3B.jpeg
    349,8 KB · Weergaven: 58
  • photo8416.jpg
    photo8416.jpg
    402,2 KB · Weergaven: 37

Arween

Hoort erbij
28 okt 2020
25
2
3
Let niet op de bijgevoegde foto, maar blijkbaar moest ik dit doen om te posten?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
962
499
63
Hoi Arween,
Ik weet niet zeker of je deze GS zou moeten kopen, maar een onafhankelijke aankoopkeuring kan sowieso geen kwaad.
Wat betreft je keuze voor een GS... een goede keuze! :rulez:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arween

Arween

Hoort erbij
28 okt 2020
25
2
3
Hoi Arween,
Ik weet niet zeker of je deze GS zou moeten kopen, maar een onafhankelijke aankoopkeuring kan sowieso geen kwaad.
Wat betreft je keuze voor een GS... een goede keuze! :rulez:

Hoi,

ik twijfel nog wel, de KM stand is 146000.. maar de auto heeft nog Lexus Select garantie.. Twijfels twijfels ????
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ha Arween! Welkom in de club van de GS-liefhebbers.

Een GS is een goede keus en voor een prijs van rond de 20.000 euries mag je een smetteloze wagen verwachten. KM-stand is geen issue. Echter, gelet op de ogenschijnlijk kleine schades die je meldt lijkt dit exemplaar me een wagen waar niet al te netjes mee omgesprongen is. Ik zou deze laten staan.

Neem je tijd en kijk eens rond!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arween

Arween

Hoort erbij
28 okt 2020
25
2
3
Ha Arween! Welkom in de club van de GS-liefhebbers.

Een GS is een goede keus en voor een prijs van rond de 20.000 euries mag je een smetteloze wagen verwachten. KM-stand is geen issue. Echter, gelet op de ogenschijnlijk kleine schades die je meldt lijkt dit exemplaar me een wagen waar niet al te netjes mee omgesprongen is. Ik zou deze laten staan.

Neem je tijd en kijk eens rond!

Bedankt voor de reactie!:) De auto is altijd dealer onderhouden geweest, interieur was heel netjes (op een vlekje op de hemel na). De schades op de buitenkant lijken meer vanuit een andere bron te komen dan de bestuurder zelf.

De auto heeft wel een tikje gehad aan de achterkant, maar is hersteld bij de dealer.

De auto zelf reed wel heerlijk en daar was niks op aan te merken tijdens mijn proefrit van 500km:p

Graag hoor ik wat meer van jullie, overigens wil ik de schade laten herstellen door de dealer of korting krijgen op de auto:)
 
Laatst bewerkt: