Dit is de Lexus IS-F CCS-R.
Hij is achterwielaangedreven, hij heeft de standaard 5,0-liter V8 uit de IS-F met dik 420 pk aan boord, en hij doet mee aan de jaarlijkse 'race naar de wolken' die de Pikes Peak International Hillclimb heet.
Dankzij een koolstofvezel monocoque met ge?ntegreerde rolkooi, plastic ramen en vele koolstofvezel carrosserieonderdelen weegt het ding nog slechts 1.400 kilo - zo'n 330 kilo lichter dan een normale IS-F.
En die sprint al van 0 naar 100 km/u in 4,8 seconden. Kun je nagaan.
Hij is achterwielaangedreven, hij heeft de standaard 5,0-liter V8 uit de IS-F met dik 420 pk aan boord, en hij doet mee aan de jaarlijkse 'race naar de wolken' die de Pikes Peak International Hillclimb heet.
Dankzij een koolstofvezel monocoque met ge?ntegreerde rolkooi, plastic ramen en vele koolstofvezel carrosserieonderdelen weegt het ding nog slechts 1.400 kilo - zo'n 330 kilo lichter dan een normale IS-F.
En die sprint al van 0 naar 100 km/u in 4,8 seconden. Kun je nagaan.