Lift kit

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
54
25
18
IMG_4911.jpeg
Deze week een lift kit gemonteerd op mijn CT van bouwjaar 2011. De lift kit (van polyurethaan blokken) heeft de auto 4 cm verhoogd. Omdat de km-stand al ruim 230dkm bedraagt, heb ik gelijk aan de voorzijde een paar jongere veerpoten (van bj.2015 met 47dkm) gemonteerd. Wat ik al vermoedde is dat de veren van de facelift (gelukkig) soepeler zijn.
Na de verhoging heb ik opnieuw laten uitlijnen. Garage vond de verhoging helemaal niks… mede omdat de wielstand (camber) achter niet kan worden aangepast bij deze auto. Links valt de waarde daardoor net buiten de tolerantie. Het linker achterwiel staat daardoor iets te rechtop en zou aan de bovenkant dus iets meer maar binnen moeten staan. Aan het rijgedrag merk je verder geen verschil.
Mijns inziens moeten de stabilisatorstangen nu ook een andere lengte krijgen, maar moeten ze nu korter of juist langer worden? Wie weet het?
 
Laatst bewerkt:

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
96
55
18
Zoals vele wegliggingsexperts zeggen: je beste banden moeten... achter! Met een voorwielaandrijver in een voorwielslip is naar, maar meestal nog te corrigeren door eenvoudig gas los te laten. Een achterwielslip daarentegen niet, daarom de beste banden (bv. de nieuwste bij gelijk merk/type) achteraan, ook al zit de aandrijving voor.
Bij mijn voorwielaandrijvers slijten de voorbanden het snelst. Bij vervanging zet ik dan de bestaande achterbanden naar voren (zodat die tenminste ook niet uitdrogen, achter gaat profiel nagenoeg eeuwig mee) en de nieuwe banden komen achter.
 

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
54
25
18
Ik weet het, maar ik ben een redelijk voorzichtige rijder, dus mij zal een achterwielslip niet snel overkomen. Een korte remweg waardoor ik op tijd stil sta is voor mij en de meeste automobilisten veel belangrijker en dat gaat absoluut minder goed als de beste banden achter liggen.