Line-in op radio en versterker 2005 model

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
2 vraagjes, vraag 1:
- Waar is de versterker van een Lexus IS200 bouwjaar 2005 gemonteerd? Heb vandaag het handschoenkastje eruit gehad, maar zag daar niets zitten wat op een kleine versterker lijkt...?

Vraag 2:
- Zit er toevallig op de originele radio of op de versterker een Line-in ingang (het liefst 2) waar ik mijn Parrot MKi-9200 op aan kan sluiten?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zie ook dit topic, wat verderop in 't verhaal (pics en locaties): http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/topic/8835-no-seperate-amplifier/page-2

Wat ik eruit begrijp is dat bepaalde (basis)modellen geen externe versterker hebben, of dat deze in kofferbak of onder passagiersstoel is geplaatst. Als de kabels van speakers naar de headunit lopen, zou je zeggen dat de versterker ingebouwd is. Maar goed, er zal vast een forumlid zijn die dit met zekerheid kan bevestigen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi Nick.

vraag 1.

bij een is200 van 2005 moet hij achter het dashboardkastje zitten aan de rechterkant.
je ziet dat op de topic die GPS-10 heeft gelinkt op de 2de foto.
het is dat ding met de koelribben.....
als die er niet zit dan is er wellicht mee geknoeid door de voorganger.
naar mijn weten hebben de nederlandse 200's allemaal een versterker zeker na bouwjaar 2000.

vraag 2.

er zit niet standaard een inplugbare optie op voor je parrot.
dit gaat als je een parrot wilt aansluiten via de aansluiting op de versterker en dan wel met een Toyota landcuiser 120 kabel.
deze sluit je op de versterker aan en hiermee overbrug je deze als het ware.
je kunt dan radio/cd luisteren en zodra je een usb stick in de 9200 prikt of via de bluetooth muziek wil afspelen onderbreekt hij de voor en achterspeakers en geeft hij muziek vai de parrot.
let wel, de kwaliteit hiervan is minder maar zeker niet slecht.
ook dien je een aparte mute voor de achterspeakers aan te sluiten deze zit niet standaard in de landcruiser stekker.
deze mute haal je uit de 2de kleine stekker op de versterker.
positie 7 (blauw) op stekker s10 (das de kleine) de stekker die je doorlust is stekker s9.

mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel....
succes,
Patrick
 

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Danku vriendelijk Patrick, dat is een duidelijk antwoord.

Heb je misschien een aansluitschema, hoe alles origineel zit aangesloten? Vanaf de radio, naar de versterker, naar de speakers?
 

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Ik heb nog even het Topic doorgelezen welke GPS-10 heeft gelinkt. Hierin wordt vermeld dat het kan zijn dat er 2 uitvoeringen zijn uitgekomen, 1 met versterker en 1 zonder versterker... Of 1 met aparte versterker en 1 met een ingebouwde versterker? Of mogelijk gemonteerd op een andere positie?
Ik heb namelijk nogmaals gecheckt achter mijn handschoen kastje, maar daar zit absoluut niets, gewoon leeg. Terwijl het geluid daarentegen toch behoorlijk goed klinkt...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
als ie op de rechter lijkt dan kun je uit de voeten met een iso verloop van Toyota naar iso en terug (je kunt op het iso gedeelte de parrot aansluiten.
de brede stekker 12 polig hoef je dan niet te gebruiken daarop sluit je een cd wisselaar of grom module op aan.
de schema's die ik je gestuurd heb daar zit ook de 6 speaker versie bij die is zonder versterker.
kennelijk zijn er dus ook 2001 en hoger modellen zonder versterker.
wist ik ook niet.....

groeten,
Patrick
 

jeronimo71

Nieuw hier
22 dec 2013
7
0
1
Ik heb het hele spul ook besteld. Een Parrot MKi9100 bij de webwinkel en bij AMS Mobile in A'dam liggen de juiste kabels klaar. Als het goed is gaat het allemaal naar behoren functioneren. Nu nog even wachten tot 4 April dan word alles ingebouwd. Hoedt jullie wel op de hoogte.
 

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Laat maar weten ja, ik ben benieuwd. Bij mij zit alles er tot zover in dat het functioneert (op de line in na dan). Echter er zit een behoorlijke echo in voor degene die mij belt... Iemand een oplossing?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Waar is je microfoon geplaatst? Als ie bij de a stijl zit adviseer ik je om hem bij de interieurverlichting te plaatsen. Wellicht dat dit helpt....
 

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Het is niet de eerste keer dat ik zoiets inbouw, dus had hem al direct bij de interieur verlichting gemonteerd ;). Iemand anders nog een idee waar dit mogelijk aan kan liggen? Lijkt mij ergens niet de Parrot zelf te zijn aangezien half Nederland er volgens mij mee rond rijdt.
 

jeronimo71

Nieuw hier
22 dec 2013
7
0
1
Ik heb mijn Parrot gisteren ingebouwd. De Landcruiser kabel heb ik aangesloten op mijn versterker. Het was allemaal een stuk makkelijker dan ik had gedacht. Ben nog geen uur bezig geweest. Ook was het niet nodig om een aparte 'mute' aansluiting af te halen van een andere stekker op de versterker, want het was eigenlijk plug and play. Alles werk prima. De geluidskwaliteit is idd niet heel goed maar volstaat. Het bellen gaat over de voor speakers.
 

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Ik zie nu net dat ik helemaal vergeten ben wat terugkoppeling te geven!
In ieder geval is de echo volledig weg dankzij een firmware update (tenminste ik heb geen klachten meer gehad erover).

Verder met betrekking tot de line ingangen heb ik nog niet verder gezocht. (ook niet meer dieper in de schema's gekeken)