maandagochtend rx350

wimbers

Nieuw hier
26 jun 2012
2
0
0
Hi,
Ik ben de niet zo gelukkige bezitter van een 2006 model rx350.
destijds de auto van net 3 jaar oud gekocht nog in de garantie om zijn betrouwbaarheid (rx350 motor met ketting en geen riem)

Sindsdien enorm veel problemen. nu werd ik van de week geconstateerd met een motorcontrolelampje en een VSC lampje dat ging branden, en een noodloopprograma, dit trouwens 3 maanden nadat de hele motor is gereviseerd, er was onherstelbare schade aan de krukaslagers ontstaan zonder aanwijsbare reden.

Die reparatie koste bijna 7000,-. Nu blijken de bobines stuk te zijn, en dit zou wederom 750,- voor 2 bobines mogen kosten.
Vraag 1: mag ik verwachten dat dit na een motorrevisie onder de garantie daarvan valt? als de bobine's losgehaald zijn en niet goed teruggemonteerd, kan er vochtschade optreden die dit kan veroorzaken, maar bewijs het maar eens.
Vraag 2: is het normaal dat een lexus met krap 220k op de teller een complete revisie ondergaat, en nog geen 3000km verder electrische problemen krijgt,

dat is voor mij niet echt een goede weergave van "het streven naar perfectie"
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Wimbers,

Om kort te zijn, Nee je mag niet verwachten dat een Lexus met 220k op de teller zulke problemen geeft. Echter is veel afhankelijk van de vorige eigenaar. Als deze achterlijk met bijvoorbeeld een trailer gereden heeft dan kan daar geen ??n auto tegen op.

Bobines vervangen, dat kan wel eens voorkomen, maar ik vind 750 euro voor twee bobines wel aan de hoge kant.

Ik zou met de auto toch even bij een (Lexus) of minimaal Toyota dealer langsgaan en de geschiedenis van de auto opvragen. Mocht je hem daar niet in onderhoud hebben, dan kan je allicht even vragen hoe dit in elkaar steekt. Het lijkt alsof je een maandagauto gekocht hebt of eentje die slecht onderhouden of behandeld is.

Veel sterkte in ieder geval.
 

meeusenmichel

Actief
23 feb 2012
121
0
0
is dit bij een offici?le dealer gebeurd? Zonder namen te noemen aub, en heeft de wagen een volledige lexus-onderhoudshistoriek?
 

wimbers

Nieuw hier
26 jun 2012
2
0
0
ja, de auto is altijd keurig in onderhoud geweest, heeft het hele boekje om de 15K afgestempeld en ik heb hem ook altijd bij de officiele lexus dealer in onderhoud gehad. Heb er ook gewoon mobiliteitsgarantie op...

Er zit trouwens geen trekhaak op, dus heel erg misbruikt voor zware lasten is hij ook niet..

Het enige dat ik kan bedenken is dat de vorige berijder met koude motor nogal enthousiast te werk is gegaan..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb nog wel gezocht op TSIB's hierin of vergelijkbare gevallen, maar het enige wat ik tegenkwam was een issue m.b.t. 'losse' krukaspoelie, maar dat dekt niet jouw problematiek.

Je zou idd denken aan olie, motor te heet/koud, etc.

In ieder geval lijkt je beschreven problematiek niet een veelvoorkomend of gebruikelijk iets. Wat je al zegt (m.b.t. de vorige rijder) zou idd wel een goede reden kunnen vormen. Maar goed, dan moet die wel erg achterlijk met de auto zijn omgegaan...

Punt is misschien ook dat onderhoud niet altijd alles dekt, er kan bijvoorbeeld abusievelijk een keer te weinig olie zijn ververst of noem maar op.. Lastig om zoiets achteraf aan te wijzen...

In ieder geval succes voor de toekomst, het blijft een gave en solide wagen. Jammer dat je zo'n ervaring hebt opgedaan.