meer comfort in drie delen

petervanwelsem

Nieuw hier
6 sep 2011
3
0
0
Ik heb mijn CT nu 1500o km en was tot voor kort absoluut niet tevreden over het comfort.
Heerlijk stille auto, maar te stug en last van rugpijn.
Ik heb twee aanpassingen gedaan en heb daar zeker geen spijt van:
Andere banden
Lendesteun
Een derdeaanpassing komt binnekort: Vulling in rug zitting

Ik had al bewust gekozen voor 16 ich banden, want verwachte van de 17 inch niet veel comfort.
Maar toch vond ik deauto te stug, ieder hobbeltje was te voelen.
Ik heb andere merk banden en een andere maat laten monteren: Michelin 205/60/16
Ze zijn niets groter dan de originele 205/55/16 maar geven hierdoor meer comfort. Michelin is ook veel soepeler dan de stugge Bridgestone. Dit is allemaal natuurlijk zeer persoonlijk, maar ik vond de auto heerlijk strak in de bochten, maar op het rechte eind vermoeiend.
Een bandenspanning van 2.3 bevalt mij het beste, verbruikt iets meer maar dat heb ik er graag voor over.

De stoelen zijn voor mijn rug niet perfect. Onderin had ik te weinig steun. Ik heb een elektische lendesteun laten installeren. Deze is precies goed op te pompen.

De wangen vind ik te fors en de stoel wat te stug (komt vooral door achteraf bekleding met leer). Op advies van autobekleder ga ik 2 cm foam laten aanbrengen. De wangen worden hierdoor wat kleiner en de leuning iets zachter. Ik ben benieuwd, maar verwacht er wel iets van. Ik kom zo ook iets dichter bij het stuur want deze kan niet genoeg naar voren voor mij.

Misschien wat veel gedoe allemaal, maar ik heb het er graag voor over om nog een tijd comfortabel te kunnen blijven rijden in deze fijne en technisch zeer bijzondere auto
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Zo zie je maar, dat comfort per persoon verschilt!
In mijn optiek is de CT veel te soft ;)


Succes met je aanpassingen! Foto's?
 

petervanwelsem

Nieuw hier
6 sep 2011
3
0
0
Lendesteun heb ik laten installeren bij Lukien in Apeldoorn
Koste ca 350,-
Ze hebben ook een handbediende (handluchtpompje) voor ca 200,-
Kosten extra vulling kost 75,-
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
de afrolomtrek van je banden is wel degelijk gewijzigd, 205 is de breedte en 55-60 is de hoogte in percentage van de breedte. De band is dus hoger. Je teller zal nu ook ongeveer de correcte gps snelheid aangeven.


gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja 1 maatje hoger levert meestal inderdaad 2 a 3% op, beetje afhankelijk van de originele diameter, bij een 12 inch wiel gaat het niet zo hard uiteraard.


gr. koen