middenarmsteun

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Hallo allemaal,

ik rijd nu een week in de ct200h en vind het een erg fijne auto. Wel een paar dingen die ik minder fijn vind ten opzichte van mijn vorige auto (407). Qua zitcomfort is dat met name het ontbreken van een lendesteun (wist ik van tevoren) en het feit dat het lederen vlak waar je de elleboog op kunt laten rusten op de middenarmsteun zo ver naar achteren is geplaatst. Dat laatste wist ik niet want ik heb hem uit de catalogus besteld. In de praktijk betekent dit dus dat tijdens het rijden mijn rechter elleboog rust op het harde stuk plastic links van de bekerhouders. Ik ben trouwens 1.83 lang.
Herkennen jullie dit? En zijn er wellicht een soort bekerhouder-afdekkleppen te bedenken zodat m'n arm wel comfortabel kan rusten?
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Ja klopt wel een beetje wat je zegt. Ook voor de linkerelleboog is er geen steunpunt, de deursteun zit hier te laag voor.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik ben 1.91m en bij mij rust mijn elleboog perfect op de middenarmsteun. De onderste helft van mijn onderarm rust pas op het kunststof.

Ik vermoed dat het ligt aan de stand van je bestuurdersstoel. Bij mij staat zowel de rails als de achterleuning redelijk ver naar achteren.
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Tja, jij bent ook een stuk langer. Als je je arm zo hebt rusten, kun je dan vanuit die houding de cruise control bedienen?
 

Peter

Nieuw hier
11 mei 2011
9
0
0
Ontbreken van lendesteun is op te lossen door er een in te laten bouwen
Ik laat het doen in Apeldoorn bij lukken voor 139,- (elektrisch 350,-)
Voordeel is dat die dan precies op de goede plek zit
Bij vorige auto,'s zat die voor mij vaak te hoog
Krijg toch rugpijn in de CT, heb in de onderrug net te weinig steun(was in mijn espace en vel satis beter) maar je kunt niet alles hebben
Ben benieuwd of dat minder wordt
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Xander zei:
Tja, jij bent ook een stuk langer. Als je je arm zo hebt rusten, kun je dan vanuit die houding de cruise control bedienen?

Zou ik eens moeten kijken. Maar mijn arm rust wel op de perfecte positie om de 'muis' van het navigatiesysteem te bedienen.
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Kennelijk ben ik niet de enige die dit vervelend vindt... Ik zie op e-bay deze oplossing:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2011-LEX ... 3f09a80e52

img_specifications_interior_03.jpg


Ik vind het wel wat prijzig (incl de verzendkosten), dus eerst nog maar goed bedenken of ik het echt lastig genoeg vind :)

EDIT: Hm, zie nu pas dat het alleen voor auto's is waar het stuur rechts zit :O Hebben we hier dus niks aan :(
 

jhrauw

Nieuw hier
20 jul 2011
14
1
0
Gisteren is de lang verwachte midden armsteun door mijn Lexus dealer geleverd.
Ik heb hem zelf gemonteerd, ca. 30 min werk.
De armsteun is gelijk aan de steun die nu standaard op het 2013 model wordt geleverd.
het geheel past prefect en voldoet aan mijn verwachting.
Blijft wel veel geld (?181,41 ex.)
 

Bijlagen

  • Middenarmsteun CT200h.jpg
    Middenarmsteun CT200h.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 61

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
So, da's inderdaad een hoop voor een beetje....maar toch denk ik er over dit te doen. Ondanks dat ik ook met mijn 1.78m met mijn arm netjes op het achterste gedeelte lig. Het ligt geheel aan hoe je de stoel in hoogte hebt staan. Mijn ervaring is als de stoel geheel naar beneden staat, moet je dus ook naar achteren. Waardoor je arm zowel links als rechts kan 'rusten'...

Ik vind het stukje middenarmsteun veel meer uitstraling hebben....