Mijn 'dagboek' voor onze CT200h F Sport

DaveS2000

Nieuw hier
17 feb 2017
2
0
1
November 2019;
Een roet-uitspugende Fiat Punto Evo diesel, een kleine Daihatsu Trevis en onze geliefde Honda S2000 voor de deur.....

.... Maar na 1,5 jaar zeuren ook eindelijk -beetje onverwacht- een leasecontract voor een EV! Ik draai nu de pilot voor ons bedrijf, joepie!

December 2019;
De Fiat binnen 2 uur (!) verkocht via Marktplaats, een kleine Daihatsu Trevis en onze geliefde Honda S2000 voor de deur..... ?n een BMW i3s Edition Roadstyle!

En toen de twijfel wat te doen met het spaargeld voor de beoogde CT200h.
De Honda verkopen en een BMW 2 of 4 cabriolet aanschaffen? Die gedachte speelde lang, maar afstand doen van een S2000 is zo lastig.......

En gedurende de kerstvakantie leerde we; snelladen onderweg is onwijs..... kl@te. Staan er 1 of 2 auto's voor je ben je zo maar 1,5 uur aan ' socializen met andere EV rijders.

Januari 2020;
Toch maar weer nadenken over die Lexus, als reisauto en woon-werkverkeer voor mijn vrouw, en vrij snel tegen mijn bijna-ideale configuratie aangelopen;
- 2014
- F Sport
- Two tone 17"
- Wit
- Half Leer zwart
- Led

Open dak en trekhaak was leuk geweest, maar geen must.
Mijn vrouw vond 't allemaal best, want had afgelopen 2 jaar al 3x in een F Sport proefgereden, maar altijd een reden dat ik niet tot koop wilde overgaan.

Deze keer Echter; Verkocht!

Ik ben beetje veel verwend door de souplesse en kwaliteit van de BMW (ja, buitenzijde is mwoa, maar binnenin!!!!), dus de Lexus doet wat stappen terug, maar kan zeker genieten van de Lexus.

Geaccepteerd bij de koop dat de banden mwoa zijn (yoko), zodat ik zelf naar beter alternatief kan zoeken. Ook de afleverbeurt overgeslagen wetende dat ik liever bij de Lexus dealer de 90k beurt laat uitvoeren. Ook geen Bovag garantie aangevuld, blind vertrouwen in de techniek en kwaliteit van Lexus / Toyota.

De komende 2 ? 3 jaar ik gebruiken om de User Interface te gaan doorgronden. Toch wel verrast hoeveel beter de 'Duitse 3' dat zoveel beter voor elkaar hebben.

En nu staan er dan netjes diagonaal een i3s, CT200h en een S2000 over de oprit...... Wauw.

De eerste tips-and-tricks al via dit forum kunnen vinden, dank alvast aan de beheerders daarom.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Welkom Dave, en veel relaxte kilometers gewenst in je CT.
De i3 heb ik ook (kort) overwogen.
maar toen waren de actieradius en laadpalen-netwerk nog onbruikbaar om ontspannen en spontaan op reis te gaan.
Nu, 3 jaar later, ben ik nog steeds zeer content met mijn CT uit 2011 die nu bijna 157k km gelopen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: DaveS2000

DaveS2000

Nieuw hier
17 feb 2017
2
0
1
Dank je.
 

Bijlagen

  • photo7720.jpg
    photo7720.jpg
    67 KB · Weergaven: 29

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Veel rij plezier met je nieuwe aanwinst! Ik heb een half jaar geleden de ?overstap? gemaakt naar Lexus en al heel wat kilometers gereden in deze prachtauto!

Safe travels!
 
  • Leuk
Waarderingen: DaveS2000