Mogelijike overstap GS300 -> LS460

nigelvm

Hoort erbij
27 nov 2022
28
40
13
Al een tijdje zit ik te twijfelen om wat geld bij elkaar te zamelen, mijn GS300 te ruilen en er een onwijs dikke LS460 voor teurg te kopen. Nu ben ik me echter steeds meer aan verdiepen in het model en kom ik erachter dat ze misschien toch niet zo betrouwbaar zijn als ik dacht. Ik lees o.a. dat de reparaties aan de schokbrekers, draagarmen en ABS modules aardig aan de prijs zijn en deze vaak rond 2 ton aan vervanging toe zijn.

Ik las verder ook dat de latere modellen hier minder tot geen last van hebben, maar deze vallen helaas voorlopig buiten mijn budget. Wat zouden jullie aanraden?
  • De gok wagen, een LS460 uit 2007/2008 halen met rond de 200.000km
  • Eventjes doorsparen, LS460 pre-facelift met minder km kopen (onder 175.000)
  • Lekker doorrijden in de GS300 en wachten tot de nieuwere LS460s wat gezakt zijn in prijs
  • misschien wel mijn favoriet, hopen op een GS460 die te koop komt te staan.
Een later model GS zit er voor mij niet in, ik ben geen fan van CVT automaten en vind de 8 traps automaat in combinatie met een 8 cylinder toch wel super dik. Een GS460 zou voor mij de ideale upgrade zijn, echter zijn er hier maar enkele van in Nederland en wil ik het risico niet nemen om er eentje uit het Oosten te importeren.

Hoe slecht zijn de pre-facelift LS460's en hoe erg zijn de onderhoudskosten in de praktijk? Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes,
Nigel
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Lekker doorrijden in de GS300 en wachten tot de nieuwere LS460s wat gezakt zijn in prijs
Je GS zal vermoedelijk niet veel meer afschrijven, het is te hopen voor je dat de LS460 dat nog wel doet :giggle:

Volgens mij heeft The Car Care Nut op YouTube ook het nodige verteld over de LS460. Er zijn ook wat ervaringen met luchtvering van een LS herstellen/vervangen door een partij ergens in het oosten van Europa, daar moet je even op zoeken in het forum denk ik.
 

nigelvm

Hoort erbij
27 nov 2022
28
40
13
Je GS zal vermoedelijk niet veel meer afschrijven, het is te hopen voor je dat de LS460 dat nog wel doet :giggle:

Volgens mij heeft The Car Care Nut op YouTube ook het nodige verteld over de LS460. Er zijn ook wat ervaringen met luchtvering van een LS herstellen/vervangen door een partij ergens in het oosten van Europa, daar moet je even op zoeken in het forum denk ik.
Ik hoop inderdaad dat mijn GS nu aardig het plateau heeft bereikt en niet heel veel meer zal zakken. Verder heb ik inderdaad die video gezien en daar kwam voor mij de conclusie uit dat ik beter een later model kan pakken waarbij die problemen verholpen zijn. Ik vind de modellen alleen zo onwijs gaaf dat ik het zonde vind om nu niet te ruilen hahaha, verder nogsteeds hartstike blij met mijn GS hoor!
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Koop een GS 430, ook een achtpitter.
Als de kosten er toe doen vergeet dan de LS 2006 - 2009, die worden oud en beginnen kosten te krijgen. Onderdelen blijven duur, het blijft een exclusieve wagen.
 

nigelvm

Hoort erbij
27 nov 2022
28
40
13
Koop een GS 430, ook een achtpitter.
Als de kosten er toe doen vergeet dan de LS 2006 - 2009, die worden oud en beginnen kosten te krijgen. Onderdelen blijven duur, het blijft een exclusieve wagen.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb inderdaad al eens naar de 430 zitten kijken maar vind het 'voordeel' uit die V8 qua vermogen etc echt minimaal. De blokken zijn verder een stuk degelijker maar in mijn mening is het de upgrade voorlopig nog niet waard. Vandaar dat ik naar de 460 zat te kijken. Wellicht als ik ergens een super goede deal op een 430 kan krijgen dat ik het doe, maar beter dan mijn huidige 300 kan ik me niet voorstellen ;)