MP3 op Harddisk BL Pro + Navi

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om zonder ML (Geen LL dus) maar wel met HDD Navigatie MP3 files op je harddisk te zetten? Het is mij nog niet gelukt namelijk...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Heb ook zelf nog even gekeken.

Gebruiksaanwijzing zegt dat "Geluidsbibliotheek" dus het opslaan van "muziekstukken" op de HDD, alleen kan bij de DVD-wisselaar (dus enkel bij de ML uit de LL).
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Cd'tjes wisselen? USB-stick werkt prima hoor!

(heb ik voor het eerst van mijn leven een CD-wisselaar, heb ik nog geen 1 CD-tje gedraaid).
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
upje zei:
Cd'tjes wisselen? USB-stick werkt prima hoor!

(heb ik voor het eerst van mijn leven een CD-wisselaar, heb ik nog geen 1 CD-tje gedraaid).

Hahaha :rulez: werkt usb prettig dan?
Hdd wel, maar wel traag met het erop zetten
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
in mn huidige auto heb ik geen hdd maar wel mogelijkheid tot afspelen via usb.
ik heb op de 1e dag na nauwelijks meer een cd gedraaid.
het is dat sommige vrienden een cd meenemen als we weg gaan maar tegenwoordig nemen ze gewoon hun stickie mee.

ik verwacht in mn lexus precies hetzelfde te hebben en zal de cd wisselaar niet gebruiken.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Dimocash zei:
in mn huidige auto heb ik geen hdd maar wel mogelijkheid tot afspelen via usb.
ik heb op de 1e dag na nauwelijks meer een cd gedraaid.
het is dat sommige vrienden een cd meenemen als we weg gaan maar tegenwoordig nemen ze gewoon hun stickie mee.

ik verwacht in mn lexus precies hetzelfde te hebben en zal de cd wisselaar niet gebruiken.

Met de ML ben ik weer helemaal terug op CD's. :)
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
postbuz zei:
Dimocash zei:
in mn huidige auto heb ik geen hdd maar wel mogelijkheid tot afspelen via usb.
ik heb op de 1e dag na nauwelijks meer een cd gedraaid.
het is dat sommige vrienden een cd meenemen als we weg gaan maar tegenwoordig nemen ze gewoon hun stickie mee.

ik verwacht in mn lexus precies hetzelfde te hebben en zal de cd wisselaar niet gebruiken.

Met de ML ben ik weer helemaal terug op CD's. :)

toch een mooier geluid?
dat hoor ik wel vaker....
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Hallo, mijn CT200 is nog in bestelling, de Luxury Line. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mede heb besteld met de gedachte dat je zo je hele ipod op de harde schijf zet en vervolgens afspeelt via de Mark Levinson. Nu ik dat hier zo lees vrees ik dat je dus toch met dat bijzonder knullig geplaatste vakje met usb aan de slag moet? Ik heb een ipod 160gB, volgens mij stoot je constant je elleboog aan dat ding en komt het snoertje klem tussen het (sorry maar ik zeg het toch) bijzonder lullige klepje? Of heb ik het mis, en kan je gewoon die 50gig HDD gebruiken om je ipod op over te zetten?
Kan met eigenlijk niet voorstellen dat je alleen met ouderwetse cd's aan de slag moet om muziek te importeren terwijl iedereen natuurlijk via internet zijn muziekbiblio heeft opgebouwd in Itunes.....

Hoor graag hoe jullie dit ervaren.

kwag
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
kwag zei:
Kan met eigenlijk niet voorstellen dat je alleen met ouderwetse cd's aan de slag moet om muziek te importeren terwijl iedereen natuurlijk via internet zijn muziekbiblio heeft opgebouwd in Itunes.....

Toch is dat de enige manier. Je kan "opnemen" van CD naar de HDD tot een maximale kwaliteit van 256K.
Direct overspelen van MP3's van een extern schijf (of speler) naar de HDD gaat niet. Als oorzaak hiervan wordt de (Amerikaanse) DRM-wetgeving genoemd. Overigens is de beschikbare ruimte voor MP3 op de HDD ca. 10 Gb.
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Dank voor je reactie, niet wat ik wilde horen.... maar duidelijk. Ik neem wel aan dat die ML ipod herkent en via menu's kan afspelen zodat je hem kan bedienen via het scherm, of zie je dan alleen lijsten met mp3's voorbijkomen? En iemand wellicht al een oplossing hoe je je ipod kan inbouwen in je dashboardkastje (waar hij hoort), of wordt dat gaten boren....
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Heeft ie bt? Je wil geen gebruikmaken vd ct interface, trust me :(
Dus wegwerken in dash lijkt me geen goed plan.
Ik zou zeggen ga voor de electronic device holder, ook goed voor de ipod! :hi:
Ik doe de ipod via mijn iphone en ik ben happy, alleen jammer vd max 32gb maar ja af en toe muziek verwijderen en toevoegen is geen drama.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
je kunt zowel muziek als playlists selecteren.. alleen ik weet niet hoeveel gig die kan lezen zeg maar, omdat jij een ipod hebt met veel opslag... Trouwens kwag, welkom hier! Wel zo leuk als je je hier voorstelt.. viewforum.php?f=14 :rulez:
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
roell zei:
upje zei:
Cd'tjes wisselen? USB-stick werkt prima hoor!

(heb ik voor het eerst van mijn leven een CD-wisselaar, heb ik nog geen 1 CD-tje gedraaid).

Hahaha :rulez: werkt usb prettig dan?
Hdd wel, maar wel traag met het erop zetten

Usb had zeker beter gekund, maar het is wel werkbaar.

Lijstje met verbeterpunten c.q. eigenaardigheden:
- Bladeren door de mappen gaat nogal traag.
- Als een map meer dan 255 nummers bevat worden alleen de eerste 255 getoond
- Het volume van de mp3's t.o.v. de radio is nogal laag; met MP3Gain wat opgekrikt, maar nog steeds te laag
- De mappen worden gesorteerd op creatie-datum, niet op alfabet; bij de eerste vulling van je USB-stick gaat het goed, maar als je daarna nog eens een album (map) aanmaakt, komt deze automatisch bovenaan (WTF?)

Maar goed het gaat mij om het (luisteren naar) de muziek. Dat gaat prima.