Navigatie en meldingen

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik had ergens vaag gehoord dat de stem van de navigatie ook de straatnamen noemt. Is dit waar??

En hoe worden de snelheidscontroles weergegeven, alleen op het scherm of ook met de stem?


Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Bij mijn ruim 3 jaar oude Ford Mondeo, die nu dus ingeruild gaat worden voor een CT, krijg ik op het scherm een gevarendriehoek met een uitroepteken op de plaats waar een mobiele snelheidscontrole staat. Het maakt dan niet uit of je een bestemming hebt ingevoerd of niet. Er wordt niet met de stem gwaarschuwd.
Met of zonder bestemming ingevoerd geeft het systeem wel met de stem aan als er een file op de weg zit, zodat je tijdig een alteranieve route kan kiezen. Straatnamen worden niet met de stem gemeld, wel snelwegen.

Zoals gezegd is de Mondeo al ruim 3 jaar oud, dus ik verwacht toch wel een verbetering van het navigatiesysteem in de nieuwe CT.

Robbert-Jan
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Dat vraag ik mij dus af. Niet in elke land, mag je deze meldingen krijgen in je navi. Dus het kan zijn, dat de fabrikant kiest voor neutraal.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Voor flitsinformatie wordt je in zwitserland op de bon geslingerd. Volgens mij zijn er weinig merken waar je dit fabrieksaf krijgt vandaag. Het passeren van tijd is niet per definitie een vooruitgang.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
De vraag is natuurlijk of het in die landen ook via de radio wordt doorgegeven. Ik denk het niet als het verboden is, want ik heb ik het buitenland nog nooit deze melding gehad. Alleen in Nederland, waar het ook op je RDS display wordt weergegeven bij bepaalde zenders.


Robbert-Jan
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ik heb er even specifiek naar gevraagd, ik heb wel al een e-mail gehad maar ik geloof dat meneer doelde op POI's.
Als het wordt uitgezonden via RDS dan zou het ook gewoon in het navigatiesysteem gezet moeten worden...
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Is het nu wel mogelijk of niet? Krijg dit mailtje van Informatie Center Lexus:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Flitsinformatie welke u kunt terugvinden via het RDS systeem wordt gevoed door lokale of nationale radiozenders via het RDS signaal. Mogelijke flitsinformatie in uw navigatiesysteem zou moeten worden vastgelegd in navigatiesoftware welke voor alle EU landen beschikbaar zou moeten zijn. Hiermee zou deze flitsinformatie in strijd zijn met regelgeving in sommige EU lidstaten.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Heb een terugbel verzoek ingediend en werd net gebeld. Flitsinfo is echt helemaal niet mogelijk. Ze moeten zich houden aan de wetgeving hier in Europa. Ze kiezen er dan ook voor om het gewoon overal uit te zetten ipv een land wel een land niet.
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Hjalmar zei:
Voor de mensen die geen navigatiesysteem hebben, dit kan ook:


Hier komen wel netjes alle snelheidscontroles op te staan, heb dat al uitgetest ;-).
Wel prijzig, ongeveer 2500 dollarsss, zijn ze drie dagen mee bezig geweest.


Heel gaaf gedaan. Ik heb geen nav, en zou zoiets dus wel willen. Maar ik wilde dat alleen omdat het een stuk goedkoper zou zijn... Dat is hier niet echt het geval.

Maar ik juich het van harte toe, deze ontwikkeling! :)
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Frudle zei:
Hjalmar zei:
Voor de mensen die geen navigatiesysteem hebben, dit kan ook:


Hier komen wel netjes alle snelheidscontroles op te staan, heb dat al uitgetest ;-).
Wel prijzig, ongeveer 2500 dollarsss, zijn ze drie dagen mee bezig geweest.


Heel gaaf gedaan. Ik heb geen nav, en zou zoiets dus wel willen. Maar ik wilde dat alleen omdat het een stuk goedkoper zou zijn... Dat is hier niet echt het geval.

Maar ik juich het van harte toe, deze ontwikkeling! :)

Niet helemaal! $2500 is omgerekend ? 1721 euro, is dus wat goedkoper! Standaard is die 2100 dacht ik.
Maar je komt inderdaad op hetzelfde bedrag van de standaard navi als je een Pioneer wilt laten inbouwen. Er zitten dan 6 speakers in als je geen standaard navi neemt toch?
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Hjalmar zei:
Voor de mensen die geen navigatiesysteem hebben, dit kan ook:


Hier komen wel netjes alle snelheidscontroles op te staan, heb dat al uitgetest ;-).
Wel prijzig, ongeveer 2500 dollarsss, zijn ze drie dagen mee bezig geweest.

Erg prijzig voor een after market systeem. Daarnaast vind ik het niet mooi ge?ntegreerd uitzien en is de plek van het scherm uit het zicht en te laag. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en persoonlijke beleving.
 

Robsos

Hoort erbij
6 apr 2011
26
0
0
Same as bovenstaande poster. Het lijkt wel alsof het systeem niet helemaal past, tevens is de kleur van de behuizing van het systeem niet overeenkomend met de kleur van je dash midden console.

Had persoonlijk nog even doorgespaard voor de standaard navi.