navigatie laten werken via de speakers

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Me cd speler geeft sindskort error 3 aan.

Nu wil ik een pioneer klap scherm inbouwen,maar ik hoorde van sommige mensen dat het geluid van me navigatie dan niet meer werkt klopt dat?

Zoja wat is de oplossing hiervoor?

alvast bedankt
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Metalfreak zei:
KWP zei:
Ik heb na veel gepiel eindelijk het geluid als voorheen. In overleg met de leverancier wat instellingen aangepast en het geluid is top! Hij kan alleen niet meer zo hard als vroegah zonder te kraken, maar goed zo hard heb ik 'm eigenlijk nooit dus voor mij geen probleem.

Hoe heb je dit nu voor elkaar gekregen dan?

De leverancier vertelde mij ook dat de interne versterker van de audio meer vermogen heeft als de originele versterker, dit betwijfel ik... Weet iemand wat de output is van de originele versterker? (het staat niet op de versterker)

Misschien heb je hier iets aan: http://my.is/forums/f103/specs-factory-amp-239360/


De interne versterker stond uit, die is aan gezet, maar met een omweg in het menu


Niet echt een betrouwbaar anwoord in die link, helaas
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
Kun je misschien toch wat meer informatie geven? Jij hebt dus toch de originele versterker nu werkend via je JVC headunit en niet via de bypass kabel?

Ik ben hier zaterdag mee bezig geweest en kom er niet helemaal uit. Mijn nieuwe Pioneer headunit heeft gewoon 3 RCA outs, dus als ik die kan gebruiken, prima.

Na een hele dag verknoeid te hebben met Google-en hierover, kon ik echt geen eenduidig antwoord vinden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Sorry voor mijn hele late reactie, de originele versteker gebruik ik nu niet, de interne radio versterker doet nu het werk. Ik heb de originele versterker niet werkend kunnen krijgen en was er ook behoorlijk klaar mee... Nu komt er ook goed geluid uit alleen kan hij minder hard zonder te kraken. Maarja ik heb ?m toch nooit voluit dus ik vond het goed. Ik ga in de loop der tijd wel een losse subwoofer plaatsen in de kofferbak om zo de bass uit de voorspeakers te beperken zodat het geluid wat zuiverder word.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
Tja, het kraken wordt volgens mij vooral veroorzaakt door de achterste speakers die 2 ohm zijn in plaats van 4 ohm. Niet echt bevorderlijk voor de levensduur van je headunit heb ik zo hier en daar gelezen.

Ik lees ook soms reacties van mensen die w?l de originele versterker aan de gang hebben gekregen, maar iedereen blijft er nogal vaag over, ik weet alleen dat het zou moeten werken met een Metra TYTO-01 kabel, maar die aansluiting is afwijkend van mijn radio. Waarom gebruikt Lexus ook zoveel verschillende aansluitingen voor ??n type radio? Net zoals het bovenste gedeelte van de middenconsole (dat bakje waar het vilt in ligt), daar zijn drie verschillende versies van, met drie verschillende manieren om die los te krijgen. Ik had al bijna dat viltding gesloopt voordat ik daar achter was...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het komt bij mij vooral voor vandaan heb ik het idee maar goed, met de tijd wou ik alles toch iets gaan upgraden, dus dat probleem kan ik dan gelijk mee pakken.