Nieuwe Lexus rijder, probleempjes opgelost

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Eerst maar even netjes voorstellen ;

Dinomi (samenvoegsel van de kids), maar voor ingewijden gewoon HJ. Woonachtig in Nieuwerkerk a/d IJssel en sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een parelmoer witte is300h, na een X5 e70 diesel achtergelaten te hebben.

Aparte wending? Wellicht, maar met 3 grote kids die vrijwel niet meer meerijden is zo'n groot en toch wel duur rijdend ding overbodig en ik liep toevallig tegen deze Lexus aan en combi van kleur/model heeft mij tot aankoop doen besluiten. Was al een tijdje met een schuin oog naar een GS of NX aan het kijken, met het doel ergens volgend jaar 1 van deze modellen te gaan kopen. Het kan raar en snel lopen blijkbaar.

Eerste indrukken overwegend positief, enkel erg wennen aan de interface en soms wat onlogisch gepositioneerde knoppen. Heb de meeste instellingen inmiddels aardig onder controle gekregen, puzzel nu alleen nog even met de wifi-compabiliteit, maar zal daarvoor eens de dealer met een bezoekje gaan vereren (of vragen over stellen in een subforum). De afwerking en vormgeving van de Lexus vind ik op 2 gedachten hinken, sommige materialen erg mooi en ik houd van het futuristische design, andere wat plastic aandoend en krasgevoelig. Kofferbakafwerkling ronduit matig en Lexus onwaardig.

Het rijden is heerlijk comfortabel en stil en hybride/benzine vloeien naadloos in elkaar over. Echte km'ers nog niet kunnen maken om een echt goede mening over alles te kunnen vormen, ik kijk dan ook reikhalzend uit naar het einde van dit rare tijdperk om echte km'ers in het buitenland te gaan maken. Een echte strepentrekker is het natuurlijk niet, maar zeker vlot genoeg voor dagelijks gebruik.

Verder naast de Lexus voor de fun op mooie dagen nog een BoxsterS en wat klein spul voor vrouw en kids.

Hier nog enkele pics van de L ;

rsdi6xi8fo.jpg


hyc8u2xaeiv.jpg
 
Laatst bewerkt:

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
Gefeliciteerd en welkom!
Je gaat er veel plezier van hebben, ik heb een half jaar geleden ook een IS 300h gekocht, grijns gaat niet meer van mijn gezicht af :grin:
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Paar dagen na de aflevering toch al tegen 2 probleempjes opgelopen ;

- Af en toe een vrij penetrante benzinelucht in de auto
- Vanmorgen wilde auto niet starten ; alles brandde maar hybridesysteem wilde niet opstarten. Na een paar keer aan/uit, auto op slot kwam hij toch tot leven. 12V accu slecht of toch wat anders?

Iemand enig idee? Vandaag even terug naar de garage.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
962
499
63
Paar dagen na de aflevering toch al tegen 2 probleempjes opgelopen ;

- Af en toe een vrij penetrante benzinelucht in de auto
- Vanmorgen wilde auto niet starten ; alles brandde maar hybridesysteem wilde niet opstarten. Na een paar keer aan/uit, auto op slot kwam hij toch tot leven. 12V accu slecht of toch wat anders?

Iemand enig idee? Vandaag even terug naar de garage.

Die benzinelucht herken ik echt niet. Dat is wel een aandachtspunt.
Punt 2 herken ik inderdaad wel als een brakke 12v accu. Even laten doormeten of die nog goed is en anders een nieuwe.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
M?ge!
Vervelend....:sneaky:
Benzinelucht zegt me helemaal niks, maar ik rij ook pas 6 maanden in de IS.
Vaak is de 12v accu de boosdoener hier, die genereert de meest uiteenlopende toestanden in de hybride auto. Ken het wel uit mijn Prius verleden. Zal de boosdoener wel zijn.....hoewel ik moet zeggen dat ik zo nu en dan te snel ben met de "pook" in D te trekken waardoor het hybridesysteem ook weigert te starten, maar dan volgt er een duidelijke melding dat ik de pook in P moet zetten en opnieuw op de start/stop knop moet drukken. Duidelijk anders...

In de garage zullen ze het wel weten, ga ervan uit je garantie hebt?

Bij de mijne verloopt de garantie op 9 november, niks gehad in die maanden en 7000km. Op een kofferbak na die niet meer open wilde.....bleek ik een knopje ingedrukt te hebben met schoonmaken waardoor hij dicht bleef, was rap opgelost :grin:

Ben benieuwd wat ze zeggen/vinden....Succes!
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Bedankt voor de reacties heren!

Ik heb inderdaad gewoon garantie, maar zit er natuurlijk niet op te wachten en kocht eigenlijk een Lexus om zulk soort issues te voorkomen (benzinelucht dan, accu kan uiteraard altijd).
Met de X5 en BoxsterS zie/zag ik de garage al meer dan genoeg, en dat was 1 van de redenen om voor een betrouwbare Lexus te kiezen.

Ik zal de uitkomst hier uiteraard delen.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het startissue ken ik - is idd accuprobleem. Ik heb onder garantie een nieuwe accu geplaatst gekregen en daarmee was het startissue geen issue meer.
De benzinelucht zou ik asap laten controleren. Klinkt als een lekkage, misschien een lekkende koppeling ergens in het injectiesysteem.
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Problemen opgelost, de accu was inderdaad op sterven na dood en de benzinelucht werd veroorzaakt door een niet goed afgesloten olievuldop.

Laatste natuurlijk erg slordig en de monteur is er op aangesproken. Ik heb het er maar bij gelaten, is en blijft mensenwerk, verder keurig geholpen en overall zeer tevreden met de L.

Het echte rijden kan nu dus beginnen!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
Top, goed om te horen! :thumbsup:
En inderdaad, blijft mensenwerk, dus shit happens, fijn dat je er geen stampij om hebt gemaakt :oops:

Enjoy!! :grin:
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
42
34
18
Gefeliciteerd met de aankoop mooie wagen!.

Goed om te lezen dat de probleempjes opgelost zijn, nu kilometers maken en genieten
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Zo, inmiddels wat kleine aanpassingen gedaan aan de is.
De standaard 17" velgen verruild voor 18" velgen met Michelin Crossclimate Plus banden en het geheel ontdaan van de badges.

2prb2hml3tck.jpg

fc0jsnnk70f.jpg

1o2wxda.jpg

7c4a2mx9oja.jpg

03wx4002gvs.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko en Arbitrator

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
Ziet er goed uit! Is 'ie wit of wit/parelmoer zoals de Prius dat ook heeft? Die zwarte wielen smoelen er wel mooi onder, erg strak, en die Cross Climates heb ik er ook onder laten zetten, nog geen spijt van, we zullen zien hoe ze zich houden op de langere termijn.
Vanwaar alle badges eraf?
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
De kleur is parelmoer en de badges verwijderd omdat ik dat net wat strakker vind staan.
Lekker anoniem ook, roept bij diverse mensen vraagtekens op wat het nou eigenlijk is. :grin: