Nokia 6600 Fold Telefoonnummers

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik weet het. Mijn Nokia 6600 Fold is niet nieuw, maar werkt uitstekend, dus voor mij nog niet aan vervanging toe. Het adressenbestand was mooi overgezet in mijn vorige Ford Mondeo, maar het lukt mij maar niet om het adressenbestand over te zetten op de CT. Het mislukts (Ja, met een S, want dat verschijnt op het display, klein foutje) steeds. We hebben van alles geprobeerd, maar zonder resultaat., Nogmaals, op mijn Mondeo werkte het perfect. Adressen op de Nokia, dan overzetten, geen resultaat. Adressen op de simkaart en overzetten, geen resultaat. Kan iemand mij helpen aan een oplossing??

Bedankt,

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Er is waarschijnlijk niemand die zo'n oude eenvoudige telefoon heeft. Aanstaande donderdag ga ik naar de dealer en zullen we zien of het hen wel lukt. Ik neem aan dat de laatste versie van software in de CT zit, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Wellicht toch interessant voor medeleden is het antwoord en de oplossing van de dealer, dus ik zal jullie op de hoogte houden.


Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Robbert zei:
Er is waarschijnlijk niemand die zo'n oude eenvoudige telefoon heeft.

Jawel hoor, ik heb (ook) een Nokia 3710. Zo'n klein klappertje is handig om altijd in je zak te hebben.

Robbert zei:
Aanstaande donderdag ga ik naar de dealer en zullen we zien of het hen wel lukt. Ik neem aan dat de laatste versie van software in de CT zit, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Wellicht toch interessant voor medeleden is het antwoord en de oplossing van de dealer, dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Bij de aflevering van mijn CT heb ik gevraagd of de verkoper me even wilde helpen met het overzetten van de nummers uit m'n Nokia. Hij zei meteen dat dat niet kon - het kan alleen met smartphones. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst van jouw expeditie naar de dealer.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Modedit: reactie verplaatst naar dit topic:

door Mr. Lexus ? vandaag 18:35

Kijk hier onder via de link ga naar, (of verander links in het menu, in je moers taal) "OWNER", "bluetooth" etc. of het telefoonboek (bulk transfer) ?berhaupt ondersteund wordt, is met veel Nokia's geen feest in combinatie met de Lexus software. Komt ook geen oplossing voor, GSM fabrikanten gooien vaak hun eigen software "sausje" over iets wat een standaard protocol zou moeten zijn, denk aan het "visite kaartje" verzenden wat Nokia al had voor Android, IO-S etc.

http://www.lexus-tech.eu/
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Goede site. Staat mijn mobieltje niet bij. Heb de dealer al gesproken en deze meldde mij ook het bestaan van een site. Maar wellicht is er, volgens de dealer, nog wel een truckje te proberen om de zaak op te lossen. Zo niet, dan wordt ik gedwongen een nieuwe mobiel te kopen.

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mogelijk wordt getracht de contacten te importeren via een 'ondersteunde' smartphone naar de auto. Ik meen zoiets ergens gelezen te hebben.

Hopelijk werkt het trucje (zonder tussenkomst van donor), aangezien anders hetzelfde probleem optreedt bij nieuwe entree's.

Succes en laat idd even weten hoe je bent gevaren. ;)
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Het is vandaag bij de dealer gebleken dat mijn Nokia 6600 Fold, die dus niet in de lijst voorkomt, ook inderdaad niet wordt ondersteund. Verder waren er geen tricks om het werkend te krijgen.
Omdat ik een mobieltje alleen voor bellen, gebeld worden en sms gebruik, kan ik nog vrij goedkoop een mobieltje van Nokia uitzoeken die wel in de lijst voorkomt. Vanwege de eenvoud van de telefoon komt dat op circa 80 euries. Dus dat is nog te doen.

Robbert-Jan
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Dat is een veel voorkomend probleem. Bovendien werken de oude Nokia's nog allemaal met hun eigen programeertaal (Symbian). De moderne telefoons werken met een meer "open" programeertaal die gemeenschappelijk is met veel andere toestellen (computer, iPad, wagen, satnav, etcetc) en dus kunnen die dingen nu veel makkelijker met mekaar praten.

Enige wat zou moeten werken, is de bluetooth want da's universeel en dus je moet handvrij kunnen bellen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Klopt, ik kan wel handsfree telefoontjes aannemen, maar als ik wil bellen heb ik mijn mobieltje wel nodig voor het adresbroek.

Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Robbert zei:
Klopt, ik kan wel handsfree telefoontjes aannemen, maar als ik wil bellen heb ik mijn mobieltje wel nodig voor het adresbroek.
Dat begrijp ik niet. In mijn standaard BL-systeem kan ik betrekkelijk eenvoudig contacten invoeren. Ik hoef dan, na het indrukken van de spraakknop op het stuur, alleen maar de naam te roepen en er wordt gebeld. Het is even wat werk en bij een BL is het aantal contacten beperkt tot twintig, maar het kan wel degelijk.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Je hebt volkomen gelijk. Ik zal het weekeinde eens kijken hoeveel werk dat is en dan zal ik de 20 belangrijkste adressen invoeren. Eerst 1 natuurlijk om te kijken of het werkt. In ieder geval bedankt dat je mij op deze mogelijkheid hebt gewezen.


Robbert-Jan