originele velgen Lexus?

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Lexus heeft sinds 2013 (geloof ik) noise reduction velgen, met een holle rand. Ik zou die graag onder mijn 2007 LS 600h willen hebben. De huidige kunnen dan de winterbanden op.
Iemand tips hoe ik aan een set kan komen, los van bij de dealer? Ik heb het daar gevraagd, daar gaan ze over de 1000 euro per stuk heen. 😱
Voor 4500 euro gaat het feest vanzelfsprekend niet door… Dan koop ik wel een noise reduction koptelefoon voor de helft van de helft van de helft van de helft. 😁
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
Originele Lexus velgen zijn inderdaad prijzig. Dat heeft veel te maken met de het materiaal waarvan ze zijn gemaakt en hoe dat is gedaan. Zo zijn ze doorgaans aanzienlijk sterker dan de meeste alternatieven en daardoor minder vatbaar voor krom worden en andere beschadigen als gevolg van contact met stoepranden. Daarnaast zijn ze vaak zodanig vormgegeven dat er minder vuil aan blijft hangen en zijn ze door een of andere coating veel gemakkelijker te reinigen, gewoon met water.

Bij alternatieven kun je velgen van een dergelijke kwaliteit soms ook wel aantreffen, maar dan moet je ook aan vergelijkbare prijzen gaan denken.

Kortom: ze zijn duur maar daar krijg je ook iets voor terug. Het blijft natuurlijk erg veel geld, ik had zelf voor mijn winterwielen ook graag gewone stalen velgen gewild, maar die zijn er niet meer in 18", in ieder geval heb ik ze niet kunnen vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Goed verhaal, ik onderschrijf het volledig. Welnu, hoe kom ik aan een set van de betreffende velgen zonder 4000 euro uit te geven. ;)
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
305
178
43
Zo zijn ze doorgaans aanzienlijk sterker dan de meeste alternatieven en daardoor minder vatbaar voor krom worden en andere beschadigen als gevolg van contact met stoepranden.
Krom worden kan ik niets over zeggen. Maar minder vatbaar voor schades, na contact met de stoeprand, betwijfel ik eerlijk gezegd een beetje. Ik heb zelden zulke kale velgen gezien, als bij Lexus occasions.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie en FeFa

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Ik had 3!! Kromme velgen, originele Lexus hollow spoke variant. (De stille versie) Allemaal onder garantie gericht. Zo goed zijn Lexus velgen nou ook weer niet.. Duur wel ja.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Ik had 3!! Kromme velgen, originele Lexus hollow spoke variant. (De stille versie) Allemaal onder garantie gericht. Zo goed zijn Lexus velgen nou ook weer niet.. Duur wel ja.
Zou het zo kunnen zijn dat die holle rand juist gevoeliger is voor butsen, dus juist sneller beschadigen/vervormen?
Waar ik al helemaal geen zin in heb is zo’n aanschaf doen en vervolgens bij elke set nieuwe banden ook weer een of twee velgen van 1000 piek te moeten vervangen 🙄
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
148
43
Ik had 3!! Kromme velgen, originele Lexus hollow spoke variant. (De stille versie) Allemaal onder garantie gericht. Zo goed zijn Lexus velgen nou ook weer niet.. Duur wel ja.
Niet zo duur als de optionele Lexus IS-F velgen... 4000 euro per stuk als ik het me goed herinner.
 
  • Wow
Waarderingen: D43m0n en Higgie