piepende remmen

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Bij gewoon remmen is er geen geluid alleen het laatste metertje voor hij helemaal stop staat een "kwiekje ".Zou het kunnen dat deze nieuwe remmen zich nog moeten zetten of zit er stof op de schijven wegens het extreem droge weer?
Heb nog niet echt moeten sterk remmen wegens de drukke wegen hier waardoor ik niet snel kan rijden.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Heb ik geen last van. Bij nieuwere remmen kan het optreden, maar zou eigenlijk niet mogen. Bij mijn Audi ben ik er destijds mee teruggegaan. Dat is toen verholpen geworden door afstelling van de remmen.
 

TomaTenHoofd

Nieuw hier
1 jan 2011
1
0
0
Heb ik ook gehad, gaat binnen paar 1000 km weg. Of het met de remmen te maken heeft of een koppeling van het hybride systeem weet ik niet. Doet het niet bij remmen op snelheid maar vooral de laatste meter vlak voor stilstand inderdaad.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
De verklaring was: doordat de auto vrij sterk op de motor afremt wordt de rem zeer zacht behandeld .In het begin gaat de aanwezige poeder (blokjes en schijf) niet echt weg en vormt een laagje.Enkele keren krachtig remmen (liefst niet op een drukke weg) en het is inderdaad volledig gedaan.
Bedankt voor jullie reacties.