R.I.P. Audi 80 (1993-2010)

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Alsof ik nog niet genoeg ellende heb met auto's is gisterochtend m'n Audi 80 bij een verkeersongeval op de A50 bij afslag Hoenderloo/Beekbergen gesneuveld.

Een vrachtwagen ging naar de middelste rijstrook op de A50 om een andere truck in te halen, ik reed op de rechter rijstrook omdat ik de afslag Hoenderloo/Beekbergen moet hebben. Ik passeer dus de vrachtwagen rechts (niet met het doel hem in te halen) op het moment dat ik de truck bijna gepasseerd ben komt deze weer terug naar rechts toe. De Audi krijgt een tik en begint als 'n gek te slingeren over de weg. Uiteindelijk tegen de vangrail aangekwakt en zie hier het resultaat;



En van die Lexus van mij ontbreekt tot dusver ook ieder spoor. Ik zit zonder auto terwijl dat dure ding ergens een revisie ondergaat. De 80 liter LPG-tank uit de Audi haal ik er uit, de rest van de onderdelen verkoop ik.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jezus man!

Maar het gaat verder wel goed met je? Auto's kunnen vervangen worden.

Ziet er best wel uit als een harde klap! Maar goed, ik had destijds op mijn audi (ongeluk waarbij mijn achterkant er bijna af lag) ook een behoorlijke schade, terwijl de klap meeviel.
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Ik had al m'n mentale problemen dus de auto verliezen waar ik al 4 jaar zo goed als mogelijk voor zorg op deze manier helpt me daar niet bij. Op wat nekpijn na heb ik er geen letsel aan overgehouden tenminste.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Kak! dat is echt vervelend. moet er niet aan denken m?n auto zo te zien 8O
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Een goede contact van mij heeft de Audi opgehaald en op zijn terrein neergezet. De auto rijdt nog prima volgens hem (en mij overigens) en hij zal informeren of repareren misschien loont. Ik hoop het van wel. De verzekeraar keert uit op basis van Duitse dagwaarde die, inderdaad, lager zijn dan de Nederlandse. De LPG tank achterin alleen al is ruim 1000 euro waard terwijl de eventuele uitkering daar geen cent hoger of lager van zal zijn. En ze pakken je auto nog af ook nog. Aasgieren zijn 't.

Wordt vervolgd heren. :twisted:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dan maar in onderdelen verkopen :) Die dagwaarde is over het algemeen genomen slecht. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn auto total loss rijdt en de dagwaarde moet terugkrijgen.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Deze is echt krom, komt ook niet meer goed. Het blijft sneu wat er van een mooie auto overblijft na een klap. En je trekt altijd aan het kortste eind met de heren van de verzekering. Dik betalen en amper wat krijgen. Zal ook wel met mijn LS 400 uit 1992 gebeuren en die is echt goed verzekerd maar het blijft kiloprijs in geval van een ongeluk. Succes.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Waar een wil is, is een weg :!:

@Coordinator: Auto in dat geval laten taxeren en youngtimer proberen te verzekeren, in jouw geval moet dat toch wel lukken?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
De verzekering is wel goed voor elkaar maar hoe je alles ook verzekerd, met de wat oudere auto kom je er financieel nooit beter uit.
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Reparatie is definitief uitgesloten, simpelweg te duur heb ik inmiddels vernomen. Mijn Lexus had, volgens afspraak, al 2 weken geleden terug gebracht moeten zijn wat dus niet het geval is. Mijn advocaat heeft dan ook inmiddels een aller aardigste herinnering hieraan gestuurd naar de handelaar die helemaal niets van zich laat horen.

Damn.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Vervelende situatie, hopelijk loont al deze ongein uiteindelijk wel in een positievere Lexus ervaring
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Vandaag toch een lichtpuntje en voor mij reden tot vreugde. De verzekeraar keert meer uit voor het "wrak" dan ik ervoor betaald heb 4 jaar terug. De Audi mag ik ook houden dus dat helpt ook.

En mijn Lexus? Die zie ik waarschijnlijk niet meer terug. De handelaar heeft de auto opgehaald voor revisie en had al 2 weken geleden de Lexus moeten terug brengen. Tot op heden geen woord van de handelaar hierover. M'n advocaat is er al mee bezig.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ach, tenminste wat positief voor deze week... kun je dan ook onderdelen van de audi verkopen... scheelt ook wat denk ik...
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Zo, de Audi is verkocht aan een Poolse monteur voor een mooi bedrag die hem naar Polen exporteert. Gezien de stijl van wegrijden kan ik maar beter niet nadenken over wat ermee in Polen gaat gebeuren.

Naast het feit dat m'n LS430 officieel gestolen is en een aanklacht van diefstal tegen de handelaar in behandeling is genomen door de rechtbank.

Wel een mooi lichtpuntje is dat ik deze Audi 100 2.8E nu de mijne mag noemen. 8)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Leuke auto! :) Jammer van de Lexus, maar dat komt wel goed denk ik.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Die ziet er zeer netjes uit! nou gaan Duitsers over het algemeen veel netter met hun auto om