Radio ontvangst

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn CT in ontvangst mogen nemen, echter is mij wel opgevallen dat ik een happering heb op de radio. Het is niet boxen gerelateerd maar ik hoor bepaalde dingen dubbel. Alsof je op internet een filmpje kijkt dat niet goed buffert als het ware. Kennen jullie dit probleem ook?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Heb je dat met alle zenders, regio gebonden?

SInds enige weken, sinds het akkefietje met enkele zendmasten, heb ik een beduidend slechtere ontvangst van diverse zenders zoals radio 1 en 2. Ook BNR is slechter geworden.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Het is niet alleen ruis, want dat lijkt mij inderdaad te komen door de problemen met de zendmasten. Nee het is echt het dubbel horen van woorden eens in de zoveel tijd. heel erg vreemd.

Het lijkt bij alle zenders voor te komen, bij sommige muziek is dit niet te horen ;-).
 

Christoffel

Nieuw hier
12 aug 2011
4
0
0
Ik ervaar hetzelfde euvel - maar dacht dat het is begonnen sinds die zendmasten in de brand hebben gestaan. Op vakantie is het me niet opgevallen.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ik heb inmiddels ervaren dat vooral BNR en Radio 1 dit hebben. Nu heb ik dus het vermoeden dat de CT op de een of andere manier een soort ruis onderdrukking heeft en dus met een buffering probeert dit te maskeren. Kan iemand mijn theorie bevestigen of ontkrachten? :baseball:
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Ik vind de ontvangst ook ondermaats, veel ruis. In mijn renault espace van 12 jaar oud met een radio van 50eu heb ik minder ruis...
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Ik had hetzelfde issue ook totdat ik de radiostations had toegevoegd aan mijn persoonlijke keuze lijst (o.i.d.). Sinds dien lijkt het probleem bij mij minder te zijn geworden. Het lijkt m.i. ook te maken te hebben met het overschakelen van de ene naar de andere zendmast of het juist even wijzigen van de lokale frequentie. Neem SkyRadio of Radio538...die hebben meerdere frequenties (bijvoorbeeld: 102.7 102.3 etc....).

Ik zal morgen nog eens aandachtig luisteren of het verschil maakt of niet.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ja inderdaad ik was ook al benieuwd. Ik ben inmiddels al een keer terug geweest naar de dealer. Ik ondervond meerdere kleine 'problemen'. Ook het radio ontvangst probleem aangehaald. Ik ben overigens er steeds meer van overtuigd dat het een ontvangst issue is van met name Radio 1 en BNR. Volgens mij ook de zenders die het meeste hinder hebben ondervonden van de radiomast problematiek. Het is in ieder geval nog niet opgelost na bij de dealer zijn geweest ze zouden contact opnemen met L&P. Wordt vervolgd. :neutral:
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Sorry heren, ik moest onverwacht een tripje maken (helaas niet in de CT) :)

Helaas heeft het weinig verschil uitgemaakt na grondig te hebben geluisterd. Het lijkt er inderdaad op dat dit issue zich met enige regelmaat voordoet (toch lijkt het in bepaalde gebieden meer te zijn dan in anderen). Dit lijkt dan toch meer op een probleem met de zendmasten dan met de auto. Maar goed, ik zal het sowieso bij de eerst volgende beurt ook melden.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik heb nog niet echt last gehad van radio ontvangst behalve op bepaalde plekken (bijvoorbeeld prins clausplein).

Verder heb ik het niet zo gemerkt, maar zo vaak heb ik de radio ook niet aanstaan. Dus ik weet het ook niet precies :D
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ik heb de indruk dat het de afgelopen week ook iets is verbeterd. Ik vermoed dus dat het vooral een zendmast issue was/is. :worship:
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
De zeldzame momenten dat ik de radio aan heb staan is de ontvangst normaal. Zoals ik gewend was.
Ik geniet meer van het ml systeem en mijn muziek collectie. :D
Beter dan al dat geouwehoer op de radio. :p
 

boschje

Nieuw hier
28 jul 2011
4
0
0
Volgens mij ligt dit ook aan de branden in Lopik en Hoogersmilde.
Voor die tijd nergens last van, nu wel, al gaat het de laatste tijd alweer wat beter,
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
in mijn huidige auto heb ik ook sinds de branden last van slechte ontvangst van bnr
dacht eerst dat het aan mijn auto lag die rond die tijd een grote beurt kreeg, maar mijn collega's ervaarden hetzelfde.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Het lijkt wel verbeterd nadat de ontvangst naar 50% is gegaan de afgelopen week. Men kwam van 10% capaciteit van de zendmasten. IVM de brand