van en citroen c5 v6 naar en lexus gs430

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
goede avond allemaal. ik ben nieuw op het forum,ik ben op zoek naar info over en gs430. ik stap namelijk over van citroen c5 v6 uit 2002 naar en gs430. als iemand iets weet waar ik goed op moet letten hoor ik het graag bvd raymond.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In 't kort:
- volledige onderhoudsgeschiedenis (liefst door lexusdealer)
- distributieriem bij 150dkm of 72mnd
- ophanging - remdelen / speling, rubbers, fuseekogels!!
- conditie velgen (gecorrodeerd)
- roest omlijsting, bij vervanging voorruit
- proefrit; automaat dient zeer soepel te schakelen (probeer ook kickdown), niet naar een kant trekken, etc. Neem een paar hobbels om de vering te testen (na-veren). Auto mag niet trillen op snelheid of bij stationair.

Last but not least;
laat een aankoopkeuring verrichten door Lexus. Als je het kenteken hebt, bel dan even met de Lexus dealer, deze kan en wil je informeren over de onderhoudsgeschiedenis.

Je kunt hier ook nog even kijken: viewtopic.php?f=54&t=2358
 

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
dank voor je reacktie gps-10! de gene die ik op het oog heb heeft en volledige onderhouds geshiedenis door lexus. de riem is vervangen. de aankoop zal pas in mei of juni plaats vinden.maar ben vast op zoek naar info
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Info genoeg hier, dus je vraagt maar! :D

Neem ook vooral een kijkje in de verschillende topics, dat geeft direct een aardig beeld wat er zoal speelt (of zou kunnen spelen).

Als je in de gelegenheid bent, dan ben je van harte welkom op de groepsbijeenkomsten. Kun je babbelen met mede-eigenaren en de echte profs hier ;)

Zie ook: viewtopic.php?f=61&t=2642