verkeersinfo en usb

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Sinds twee weken rij ik in m'n nieuwe CT, en ik heb het idee dat ik het meeste allemaal wel doorheb zo ondertussen. Muziek luister ik meestal via een USB-stick (en heb navigatiesysteem). Nu valt het mij op dat de verkeersinformatie niet doorkomt als ik via usb aan het muziek luisteren ben. Is dit een van jullie ook opgevallen of moet ik toch ergens nog wat anders instellen? De handleiding kon mij niet echt duidelijkheid verschaffen of TA wel of niet werkt als via USB naar muziek geluisterd wordt. Ik heb het TA-knopje aanstaan, en als ik in NL rij heb ik de radio standaard afgestemd op BNR en daar komt zeker twee keer per uur (en in de spits 4 keer per uur) verkeersinfo langs.

En ja, bij het navigatieding zit wel TMC maar ben meer benieuwd naar de flitsmeldingen :photo:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik zal je eerlijk zeggen, het is mij nog niet opgevallen. Zondag ga ik dit even proberen om het te bevestigen.

Voor de flitsmeldingen houd ik je nog op de hoogte, deze vraag staat momenteel nog uit.
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Hoi Maistah, alvast dank! Het viel mij namelijk wel gelijk op, ik ben de afgelopen twee weken op vakantie geweest (wat is het trouwens heerlijk rijden in de bergen met de CT haha) en met mijn vorige auto werd onder andere in Duitsland om de zoveel minuten de (lokale) verkeersinfo via TA doorgegeven. Deze vakantie geen enkele keer, en ook nu ik weer terug ben in NL komen de meldingen niet door.
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
ik zou zeggen neem flitsmeister en je hebt beiden op je smartphone, veel sneller en altijd up to date qua files en flitsers. het programma draait sinds kort ook gewoon op de achtergrond van je smartphone(-;
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Ik ben nu eenmaal gewend aan de verkeersinfo van bnr die er een paar keer per uur tussendoor komt... (ik zit erg veel op de weg, weinig zin om een app op m'n smartphone te zetten als ik dezelfde info ook via de TA-functie binnen kan krijgen). Anyway,vanmiddag weer uitgeprobeerd en het werkt bij mij niet als ik muziek via usb luister. Jammer maar helaas!
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Als ik USB heb op staan werkt het hier prima hoor! Hier in Maastricht ontvang ik alle file informatie van Belgie, NL + stukje van duitsland. Check even je opties, wellicht dat je verkeersinfo (zoeken naar radio station) op handmatig hebt staan ipv automatisch?
Flitsinformatie wordt nog onderzocht...
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Hee Hjalmar,

Hij stond inderdaad handmatig. Ik heb het gewijzigd in automatisch en morgen maar eens kijken of dat werkt. thanks voor de tip! :rulez:
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
nope, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het zowel gisteren als vanmorgen zo rustig op de weg was dat er geen files waren en er dus waarschijnlijk geen verkeersinfo werd doorgegeven via TA.
 

boschje

Nieuw hier
28 jul 2011
4
0
0
Ik had er de laatste weken ook last van, eerst altijd verkeersinfo via BNR en radio1. Sinds ik via USB muziek luister kwam er geen verkeersinfo van BNR, maar wel via Radio1. Kan het niet aan de zender liggen?
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Hoi Hjalmar,

hebben we het dan wel over hetzelfde? De TMC info komt inderdaad gewoon binnen (ik neem aan dat je die info bedoelt die binnen een minuut op te vragen is via navigatie - verkeersinfo), maar ik ben zo gewend dat er een paar keer per uur wordt "ingebroken" op de muziek die ik aan het luisteren ben met de verkeersinfo door anwb etc. via de radio (zeg maar de gewone gesproken file en flitsmeldingen via de radio). Dit was in mijn vorige auto middels het TA knopje in te stellen maar het werkt nog steeds niet bij mij als ik via usb naar muziek aan het luisteren ben...
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
In de navi handleiding wordt ook alleen gesproken over het onderbreken van radio en CD... geen IPOD, USB...
Misschien kan het dus niet...
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
danidude zei:
Hoi Hjalmar,

hebben we het dan wel over hetzelfde? De TMC info komt inderdaad gewoon binnen (ik neem aan dat je die info bedoelt die binnen een minuut op te vragen is via navigatie - verkeersinfo), maar ik ben zo gewend dat er een paar keer per uur wordt "ingebroken" op de muziek die ik aan het luisteren ben met de verkeersinfo door anwb etc. via de radio (zeg maar de gewone gesproken file en flitsmeldingen via de radio). Dit was in mijn vorige auto middels het TA knopje in te stellen maar het werkt nog steeds niet bij mij als ik via usb naar muziek aan het luisteren ben...

Oh sorry, nee dan hebben we het niet over hetzelfde. Met CD zou dat moeten werken inderdaad, maar ik heb geen idee of dat ook gebeurd met de USB functie.
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Zowaar kwam er gister welgeteld ??n keer verkeersinformatie tussendoor terwijl ik via usb muziek aan het luisteren was. Ik schrok er bijna van, want ik had de hoop al opgegeven dat dit mogelijk zou zijn...
:D
Wat dan wel weer raar is, ik heb niets aan de instellingen veranderd en het bleef dus bij die ene keer terwijl ik toch aardig wat uurtjes achter het stuur heb doorgebracht gister.