Vibratie LS 400

Yrref

Nieuw hier
17 mei 2009
2
0
0
:?: Ik heb sinds kort een Lexus LS 400 uit 1992 die in 1997 vanuit Duitsland is geimporteerd. Hij heeft nu 333.000 gereden. Ik kocht hem van een collega die hem zelf een jaar in zijn bezit heeft gehad. Hij heeft in dat jaar de distributieriem laten vervangen, nieuwe bougies en kabels laten monteren, een verse APk erop laten zetten en ook nog eens 4 nieuwe banden. Weliswaar Roadhogs, maar dat terzijde. Het blok loopt verschrikkelijk mooi, is helemaal droog en nog zo mooi als nieuw. Dat geldt voor de hele auto, behalve de originele lelijke velgen die door het weer uitgebeten zijn. Dat is allemaal perfect en het velgenverhaal is te overzien.

Alleen voel ik, wanneer ik in de lage toeren rijd, en ik het gas iets intrap, een korte lichte vibratie voor in de auto. Het lijkt net alsof je over de ribbels in het wegdek bij een verkeerslicht rijdt. Ik heb dit nog een aantal keer geprobeerd en elke keer gebeurt hetzelfde. Het is niet echt hinderlijk, maar ik wil gewoon weten wat het is en waar het vandaan komt. Heeft iemand van jullie enig idee of soort gelijke ervaring met zijn Lexus?
Ik denk aan een ophanging of iets dat zou moeten dempen, maar dat niet meer doet.

Alvast bedankt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Velen vervangen de motorsteunen + transmissie steun van deze auto. Heb gehoord dat het bij sommige gigantisch verschil maakte in vibraties. Is natuurlijk afhankelijk van het klimaat, of dat hij altijd binnen of buiten heeft gestaan.

Rubbers kunnen na 17 jaar wel eens gaar worden

Bij stationair toerental behoor je, wanneer je in de auto zit, geen enkele motorvibratie te voelen. Eigenlijk moet je in een Lexus niet eens kunnen horen of voelen of de motor draait bij stationair met een beetje omgeving geluid

Er staat op marktplaats trouwens een mooi setje 18" Lexus velgen te koop inclusief goeie banden voor ?800,- tevens is er nog wel wat te vinden bij sloperijen (Maresia in kaatsheuvel)
 

Yrref

Nieuw hier
17 mei 2009
2
0
0
Dank voor de tip. Ik zal daar even naar laten kijken. Wat betreft de motor. Die is echt fluister stil en die geeft geen krimp bij welke snelheid dan ook. Ik denk at het inderdaad een kwestie is van een versleten rubber.
 

Henk

Nieuw hier
15 aug 2008
2
0
0
Ik herken de vibratie wel, als ik met m'n LS 400 z'n 90 km/uur rij en trap het gas redelijk in schakeld de automaat terug en dan net een geluid of je over ribbels heen rijd. Gevoel dat koppeling in automaat trillent opkomt maar bij Tiemens Arnhem zeggen ze dat het een stappenmotor of iets dergelijks is en niet de automaat.