Voorstellen en vragen stellen

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Hallo Lexusforum leden, zoals mijn gebruikersnaam al aangeeft ben ik een mens, man, 35 en woon in het hoge noorden. Momenteel in het bezit van een IS250, dat bevalt mij prima. Sterker nog, ik denk na BMW, Mercedes en Jeep te hebben gereden ik niks anders meer wil. Ik ben de laatste tijd actief aan het kijken naar IS300h. De prijs van occasions is lekker hoog momenteel en voor Lexus uberhapt en ik ben (een beetje) een krent, daarom is een IS300h met hogere KM stand voor mij wel interessant. Ik heb voldoende vertrouwen in Lexus ondertussen om dat aan te durven maar ben wel benieuwd waar ik op moet letten als ik een oudere 2013/14/15 IS300h met 200k op de teller wil aanschaffen? Iemand Tips? Ik overweeg ook het infotainmentsysteem te upgraden naar een systeem met carplay, is dat de investering waard?

Alle input is welkom!
 

Brytje008

Hoort erbij
29 apr 2023
32
12
8
Een maat van mij heeft recent zelf carplay ingebouwd in zijn 300h. Hij is er zelf erg tevreden mee. Deze foto stuurde die, hoe het eruit ziet.

IMG-20230608-WA0005.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Boy Sekewael

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Ziet er iig prima uit op dat scherm. Lekkere muziek ook The Black Keys, Gold on the ceiling is ook een lekker autorij nummer van hun haha. Weet je toevallig welk systeem hij heeft ingebouwd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brytje008

Brytje008

Hoort erbij
29 apr 2023
32
12
8

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
De GROM VLITE/VLINE zou dat ook moeten doen. Met gebruik van originele scherm en audio, dus ook de bediening van airco en dergelijke nog functioneel. Kost ook wel 500€ of zo en dan nog zelf (laten) inbouwen.

Denk daar voor mijn GS300h ook over om te doen.
 

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Die optie heb ik met googelen inderdaad ook voorbij zien komen. Zijn er nog overwegingen om het wel/niet te doen die je wilt delen? Ik loop uiteraard op de muziek vooruit. Ik moet eerst een exemplaar 300h vinden.Voor mijn Is250 zal ik het niet meer laten doen.
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Mijn GS heeft een groot 12+ inch scherm, waarbij rechts extra info als boordcomputer of muziek weergegeven kan worden. Ik weet bv nog niet of die functionaliteit behouden blijft. En hoe eenvoudig of lastig het is om te wisselen van CarPlay scherm naar auto scherm. En of de overlays bij bedienen van bv airco het nog blijven doen.
Ook heb ik wél gezien hoe demontage en montage hij IS werkt (zijpanelen en bovenzijde middencondole eruit), maar nog niet bij GS.
 

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Als er nog forumleden zijn die tips hebben waar op te letten bij een is300h met hogere km stand hoor ik het ook graag.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik heb recent mijn IS300h 2013 ingeruild met ongeveer 150k op de teller. Ik zou zomaar niet iets kunnen bedenken waarvan ik zeg dat je daar op zou moeten letten. Eventueel de remmerij rondom, maar verder aan het blok of zo echt niks.....als je zoekt naar een auto met een sluitende onderhoudsgeschiedenis kun je er niet echt fout mee gaan denk ik.
Oh, en ik zou de mijne zonder pardon terugkopen mocht het zich voordoen...:)
 

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Ha, ja ik heb zelf nu 190k op mijn IS250, die rijdt ook heerlijk. Dus er is ook geen angst (bij goed onderhoud) voor een hogere km stand. Alleen maar mooi dat je dit beeld kan bevestigen. Maar elke auto heeft wel iets... op den duur, of ik moet gewoon nog 100k op de huidige auto er bijpakken om t ervaren dat dat wel meevalt. Het is tenslotte mijn eerste Lexus. Ik wil gewoon graag iets nieuws;)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ha, ja ik heb zelf nu 190k op mijn IS250, die rijdt ook heerlijk. Dus er is ook geen angst (bij goed onderhoud) voor een hogere km stand. Alleen maar mooi dat je dit beeld kan bevestigen. Maar elke auto heeft wel iets... op den duur, of ik moet gewoon nog 100k op de huidige auto er bijpakken om t ervaren dat dat wel meevalt. Het is tenslotte mijn eerste Lexus. Ik wil gewoon graag iets nieuws;)
Mijn IS250 stond over de 400k, dat was ook "geen angst voor een hoge km stand". Reedt nog perfect (weggedaan omdat ik toe was aan iets nieuws).
Bij een Lexus noemen we 190k zeker geen "hoge km stand" ;)
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Met twee doosjes via Aux met compenseerschroef?? Geloof dat VLITE maar enkel doosje is. En netjes digitale audio gebruikt maar dat weet ik niet 100% zeker.
 

Ikbeneenmens

Nieuw hier
15 jun 2023
8
6
3
Mijn IS250 stond over de 400k, dat was ook "geen angst voor een hoge km stand". Reedt nog perfect (weggedaan omdat ik toe was aan iets nieuws).
Bij een Lexus noemen we 190k zeker geen "hoge km stand" ;)
Haha. Ondanks mijn goede ervaring met Lexus leef ik nog in een oude wereld. Je kan het kind uit de Jeep halen maar de Jeep ervaring niet uit het kind. Dat was misschien wel de slechtste ervaring als we het over bouwkwaliteit hebben. Wel een prima blok. Maar alles "elektrisch" van stoelverwarming tot ramen ging bij tegenwind kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB