Vreemde luchtstroom

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Koninginnedag was warm. En wat viel mij op. Uit het rooster naast de achterbank kwam opeens koude lucht gestroomd. Geen idee waarom. Ik dacht nog aan het koelen van de batterijen, maar waarom zou de frisse lucht dan de auto in worden geblazen. Lijkt net of er ergens een klepje was opengegaan. Voor degene die achterin zat was het nogal hinderlijk, zo'n stroom frisse lucht tegen je arm en zijkant van je lichaam.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en heeft iemand dit ook al ervaren??
Airco was niet aan en alle instellingen van de klimaatregeling waren onveranderd.


Robbert-Jan
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Stroomde de lucht uit of werd het aangezogen?
Het is namelijk idd een ventilatie rooster voor de batterijen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
De lucht werd naar binnen geblazen. En dat is irritant als je er naast zit en de luchtstroom langs je lichaam blaast. Je kon het ook duidelijk horen, net alsof er een raam openstond.

Robbert-Jan
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Hetzelfde merk ik al vanaf het begin dat ik in de CT rijd. Met name bij warm weer en flinke belasting van de auto gaat hij redelijk hard blazen. Ik heb nooit mijn hand bij de luchtstroom gehouden om te voelen of de lucht warm of koud is. Maar het is inderdaad een ventilatierooster voor het accupakket.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Vraag blijft waarom het IN de auto word geblazen en niet gewoon een luchtstroom die buiten het compartiment blijft.



Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, maar je zou denken dat de mogelijke overdruk niet uit een intake kanaal zou 'blazen' waar juist wordt aangezogen. Dan zou je eerder uitstroom bij kiertjes achterbank of iets dergelijks verwachten.