VSC Warning

Franso

Nieuw hier
9 jun 2012
7
0
0
Iemand ervaring met VSC warning op 400h/2007? Ik heb uit andere fora begrepen dat dit niet per definitie een storing aan het vehicle stability system inhoudt, maar dat er ook ergens een slangetje oid los kan zitten. Tips?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb je het systeem al laten uitlezen op foutcodes?

Btw, blijft het lampje continue branden of gaat het na verloop van tijd weer uit?
 

Franso

Nieuw hier
9 jun 2012
7
0
0
De VSC melding licht even op bij het starten, maar gaat dan weer uit. Heb het nog niet laten uitlezen, maar zal dat bij de komende beurt maar eens laten doen.
 

pjmbour

Nieuw hier
15 aug 2010
4
0
0
Hallo,

Ik heb een 2e versie RX300 uit 10-2003. Ik heb ook wel eens gehad dat het motormanagementlampje ging branden met het VSC lampje. (Ik zat vast in het zand en Rijkswaterstaat heeft me los getrokken.)

Bij thuiskomst heb ik de + kabel van de accu even los gemaakt. Bovendien heb ik de benzinedop even losgedraaid. (had ik ook weer ergens gelezen) Zoog behoorlijk. Dop weer dicht en + kabel weer aangesloten. Probleem opgelost.
 

Franso

Nieuw hier
9 jun 2012
7
0
0
Handig, het even loshalen vd accu. Soort van simpele manier om te resetten neem ik aan. Ga ik proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gebruik liever de min pool. 1 minuut eraf halen en de ECU moet reset zijn. Daarna moeten de ramen en het stoelgeheugen opnieuw geprogrammeerd worden (ook in de RX geloof ik)

Ramen programmeerd men door bij iedere deur het raam iets naar beneden te doen en daarna de knop voor 10 seconden omhoog te houden. Dit doe je in het geval de bediening niet werkt vanaf de bestuurders console.