Welk leervet voor Ivory leer kunnen jullie aanbevelen?

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Aan de ene kant vind ik het niet erg dat leer er "gebruikt" uitziet, een auto is per slot van rekening geen museumstukje... Maar ik weet nu al dat mijn vrouw graag ziet dat ik haar plekkie naast mij netjes hou, dus af en toe met een poetslappie erdoor zal ik wel tot de vaste rituelen moeten gaan beschouwen straks... ;)

Kunnen jullie iets aanbevelen om Ivory leer te behandelen en mooi te houden? Dank!
 

Peter

Nieuw hier
11 mei 2011
9
0
0
Ik gebruik ledervet van die wordt gebruikt voor rijzadels.
Te koop bij paardensportwinkel voor 4,95 voor een groet pot waar je jaern mee doet.
Prima spul alleen wel goed uitwrijven na een paar uur.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Dank je Peter, ik hoor dit inmiddels van meerdere mensen, dus het is ongetwijfeld een zeer goede tip. Ook hoor ik dat je beter niet met donkere jeans die nat is op licht leer kan gaan zitten, want die vlekken krijg je er wat lastiger uit. Maar het is niet onmogelijk.

Ik denk dat ik de stoelen gelijk in het eerste weekend goed in het vet zet, en dat een paar keer per jaar herhaal. Als ik het niet vergeet, natuurlijk, I'm a lazy bastard sometimes... ;)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik zou voorzichtig zijn met zadelvet, ik gebruik spullen van Swissvax. Het huidige leer is ook niet weer zo goed van kwaliteit. Erg dun materiaal tegenwoordig. Kijk maar eens in een BMW na een jaar. Kost 6000 euro plus maar is erg slecht. Maar ja een Bentley is weer aan de prijzige kant voor mij.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Aan de ene kant vind ik het niet erg dat leer er "gebruikt" uitziet, een auto is per slot van rekening geen museumstukje

Daar zit wat in, aan de andere kant zijn er verschillen tussen 'gebruikt' en 'goor'.. ;)

Lexol schijnt ook een goed product te zijn. Dat is een set reiniger en conditioner en is na toepassing niet zo glad (ook niet geheel onbelangrijk).
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
De eerste paar jaar zou ik er helemaal niets op smeren en zeker geen zadelvet...
Leer (lexus gebruikt een best aardige kwaliteit) hoor te ademen en door er allerlei spullen op te smeren sluit je de porien.
Kennis van me onderhoudt astons en dure italiaanse auto's. Voor het topleer gebruikt hij onderhoudsproducten van Leonlux (om het te reinigen en vuilafstotend te maken). Om wat ouder leer weer soepel te krijgen Mcguiars Rich Leather care maar de eerste paar jaar zelden meer dan een vochtige microvezeldoek om de boel schoon te houden.