Abel - IS200

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Hallo Mede Lexusrijders,

Ik ben Jeroen en ben sinds kort eigenaar van een zwarte Lexus IS200 uit 2003. Hiervoor gereden in een Honda (Civic Coupe) en Hyundai (Coupe). Dit is dus mijn eerste 4 deurs. Maar ook mijn eerste 6 cilinder, mijn eerste RWD en mijn eerste wagen met 6 versnellingen. Door de komst van mijn zoontje ben ik gaan zoeken naar een mooie vervanger voor mijn Hyundai. Liefst een Japanner. Gekeken naar verschillende wagens, maar liep tegen een schitterende IS200 aan. Vond dit altijd al een interessante, dus snel gaan proefrijden. Bleek een erg fijne wagen, met ook nog eens een erg gunstige kilometerstand van nog geen ton. De vorige twee eigenaren zijn er ook duidelijk zuinig op geweest. Alles ziet er nog zeer netjes uit.

Zoals ik al zei bevalt de wagen me uitstekend. De zitting van de stoel is wat aan de korte kant, maar ondanks mijn lengte van 1,96m is dit prima te doen. De afwezigheid van cruise-control is wel jammer. Ik was hier aardig aan gewend geraakt.

De IS200 is nog helemaal standaard en staat dan ook op 16" standaard velgen. Deze zou ik dan ook graag nog eens vervangen door fraaiere 17" of 18" velgen. En dan mag de wagen ook nog wel een beetje naar de grond. Liefst zonder al te veel comfort in te leveren.

Ook ben ik van plan om de OEM radio te gaan vervangen door een aftermarket variant. Dit om muziek te kunnen streamen en een Parrot handsfree setje te kunnen installeren. Ik had namelijk gelezen dat dit met de standaard radio niet lukt zonder verlies van geluidskwaliteit door aansluiting op de versterker.

Ik hoop hier de nodige informatie over mijn IS200 te kunnen opdoen.
 

Bijlagen

  • photo2003.jpg
    photo2003.jpg
    176,8 KB · Weergaven: 42

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Jeroen,

Welkom op het forum. Mooie auto en een goede keus :) Veel kan er niet fout met de IS200. Sterkte met de zoektocht naar een mooie set velgen! Er zijn genoeg tips hier.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, veel plezier met je IS200. :D Er is 21 juni een meeting in Dongen, je bent van harte welkom. :D
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Dankjewel!

Welkom op Het Lexus Forum, veel plezier met je IS200. :D Er is 21 juni een meeting in Dongen, je bent van harte welkom. :D

Laat ik dan net op vakantie zijn. Anders was ik zeker even komen buurten!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom Jeroen, mooie auto hoor, en veel plezier hier en met de IS.
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Tijdje niet actief geweest op het forum. Intussen is er nog niets veranderd aan de wagen, behalve gedwongen nieuwe kentekenplaten. Iemand vond het nodig de kentekenplaat aan de voorkant van de wagen te trekken. De auto van mijn vrouw en de buurman moesten het ook ontgelden. Die kwamen er gelukkig vanaf met dubbel gevouwen platen. Omdat mijn plaat in een kunststof houder zat is deze er helemaal uit gekomen. Nu rij ik rond met een verschrikkelijke '1' op mijn platen.

Ik ben nu van plan op korte termijn de wagen te verlagen middels een BC racing schroefset. Ik wil graag dat de auto wat minder rolt in de bochten maar niet te stijf word.

En vervolgens andere velgen aan te gaan schaffen. Mijn oog valt nu vooral op gouden Lenso b9 (BBS imitatie). Ik denk dat dit onder mijn zwarte IS er mooi zal staan.

Ik ben er nog niet over uit of ik 17" of 18" wielen zal nemen. Ik zou het eigenlijk even willen zien. Op foto desnoods. Jullie nog tips?

Verder heb ik nul verstand van offset en breedte van banden/velgen. Waar moet ik op letten?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
13 juni is de meeting. Ik zou komen kijken wat anderen gedaan hebben et hun IS. Niets is beter de auto's in het echt te zien.
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Valt precies in mijn vakantie, dus als ik in Nederland blijf kom ik zeker langs!
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Vandaag een nieuwe upgrade, namelijk nieuwe wielen en de wagen een heel stuk omlaag, middels een BC Racing schroefset. Merk duidelijk dat de auto veel minder overhelt in de bochten. Daar ging het me vooral om. Heb er alleen nog kort in gereden om echt goed te kunnen oordelen.

2d6jzic.jpg


2q15bhu.jpg


Zal binnenkort nog wat mooiere foto's maken.
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
De Lexus staat momenteel te koop, ivm aanschaf van een IS 250 :oops::rulez: Een metallic blauwe IS 250 business luxury, met 138xxx km en grijs lederen interieur. Over twee weken mag ik hem ophalen. :giggle:

Nu kijken of ik de IS 200 binnen twee weken bij een liefhebber kan krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
De is 200 heeft een nieuw baasje. Morgen de opvolger verwelkomen:D. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Daar is ze dan, mijn nieuwe aanwinst! een 2006 'Business Luxury'. op comfort gebied een hele vooruitgang. automaat, stoelverwarming/verkoeling, navi, camera, cruise, flippers... Jullie kennen het wel, maar allemaal nieuw voor mij als ex IS 200 rijder. Vandaag de eerst kilometers gemaakt en wat een genot!

Qua ruimte achterin heb ik wel het idee dat het zelfs minder is geworden tov de IS 200. Voor de kinderen dus iets minder top:grin:

Komende dagen de auto verder leren kennen. :rulez:

IMG_9312.jpg

IMG_9190.jpg

IMG_9186.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_9312.jpg
    IMG_9312.jpg
    270,6 KB · Weergaven: 45
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200