Bert gaat hybride

12 mrt 2016
109
8
18
Dag mensen. Ik ben Bert en heb vandaag na bijna 7 jaar mijn IS200 ingeleverd in ruil voor een CT200h. Toch nog Lexus rijden maar wel een stuk zuiniger en wat millieubewuster. Het is wel even wennen aan alle electronica die erg veel uit handen neemt. Het was wel met een beetje pijn in het hart om mijn fijne zescilinder achter te laten bij de dealer. Ik hoop dat iemand anders er nog een hoop plezier van gaat hebben. Ik ga in ieder geval genieten van de CT.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Dat zal zeker wel schelen in het verbruik! Veel veilige kilometers met je CT200h!:rulez:
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
heel wijs, is even wennen maar is kwalitatief ook geweldig
veel rijplezier gewenst
 
12 mrt 2016
109
8
18
Bedankt :)
Waar ik nog het meeste aan moet wennen zijn de stoelen. Je zit er helemaal in vast als in een sportstoel. Dat terwijl ik eerder vrij klein van postuur ben. Nou heb ik in het verleden ook jaren 60/70 Amerikanen gereden en die zitmeubels zijn precies het tegenovergestelde ;) Het rijden zelf went snel en bevalt eigenlijk heel goed. Het sturen gaat best lekker direct en veel vermogen heb je in Nederland toch zelden nodig. Het is geen achteruitgang t.o.v. De IS200 dus ik ben er blij mee!!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat extra vermogen kan prettig zijn bij invoeg- en inhaalacties etc. Dat je vast zit in je stoelen lijkt mij overigens wel een pr?, gezien het onderstel ;)
 
12 mrt 2016
109
8
18
Agreed. Helaas kan ik me dat wegens omstandigheden niet meer zo goed permiteren. De IS250 stond hoger op de verlanglijst maar een hatchback is een stuk praktischer met een peuter van 2,5 jaar ;)
En scheuren doe ik eigenlijk niet meer zo nu ik een ouwe zak begin te worden. :)
 
12 mrt 2016
109
8
18
Voorlopig is het even geen Lexus meer voor ons. We hebben vandaag de Ct200h ingeruild voor een Toyota Rav4 uit 2014, een 2.0 benzine versie met CVT. Dus ook het hybride rijden is over. We hadden gewoonweg behoefte aan meer ruimte en de mogelijkheid om zo nu en dan een aanhanger te kunnen trekken en binnen ons budget was dit voor ons de beste keuze.
Het is wel een Executive Business uitvoering dus qua luxe ga ik er zelfs nog op vooruit. Qua betrouwbaarheid en kwaliteit zal er overigens ook weinig te klagen zijn.

For the time being wordt ik dan ook een passief lid. Niemand weet wat de toekomst nog gaat brengen dus wie weet...