Van Volvo naar Lexus (even voorstellen)

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Goedemorgen forumleden,

Om maar met de deur in huis te vallen ik ben (deels) van mijn Volvo geloof afgestapt.
Niet om reden dat het merk slechter is geworden of omdat hij mij in de steek heeft gelaten..... Nee.
Puur om financiele reden.....

Jaren veel plezier gehad van een 2005 Volvo S60 Diesel.
Vele zomervakanties en wintersporten in een keer mee af kunnen leggen zonder problemen.
Daarentegen reed ik uiteindelijk toch te weinig voor een diesel en was benzine een betere optie.
Aangezien ik wederom een Volvo wilde rond gekeken voor het laatste model S60 drivers edition met een 2.4 5 cilinder.
Maar een auto uit 2009/2010 met dezelfde opties als ik reeds had viel af en kon niet aan mijn verwachtingen voldoen.
Vervolgens ook gekeken voor een S80 maar die hadden vooral hoge km standen en hoge prijzen als je opties wilt.
En tsja zeg nou zelf als je veel geld uitgeeft wil je ook alles derop en deraan.

Na wat aandringen van mijn vader (Toyota liefhebber) toch eens rondgekeken voor een Lexus IS250.
Vele goede reviews gelezen over de motoren en de automatische transmissie.
Misschien heeft vaders dan toch gelijk?? Na enige tijd zoeken een mooie IS gevonden.
Tijdens de proefrit was ik werkelijk overvallen door alle luxe, opties, rijcomfort etc, zelfs een achteruitrijcamera.
Ja hier heeft Volvo duidelijk een andere standaard dan Lexus.
Maar verandering van spijs doet eten.... dus vanaf begin december ben ik trotste eigenaar van een IS250!!

Ik zal z.s.m. een mooie foto van de bolide aan dit voorstelpraatje toevoegen.
En mijn eerste vraag is m.b.t. de navi, die weigert zodra de auto op temperatuur komt/is.
Misschien kan iemand dit toelichten of toelichten hoe ik dit kan oplossen.

Groeten John.

IMG_0962.JPG
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Goedemorgen!

ik heb ooit (lang, lang geleden) een proefrit gemaakt in een S60 D5, fijne machine. Maar inderdaad, het is wat anders dan een IS250, laat staan een grotere Lexus. Ik begrijp wel dat je honger hebt gekregen met ander spijs :)

Wat je schrijft over je navi zegt mij zo niks. Is het een origineel systeem? Kun je omschrijven wat ie wel/niet doet? Valt het scherm uit? Werkt de touch bediening niet? Betreft het alleen het navigatiesysteem of ook het audio- danwel klimaatsysteem?
 

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
De auto beschikt over het ML systeem met originele navigatie.
Originele schijf uit 2006 was meer krassen dan data dus en die viel met regelmaat weg.
Met als gevolg de melding "Kan schijf niet lezen" ik heb vervolgens versie E1F west europa (Verbatim kopie) geplaatst.
Deze werkt perfect als het koud is in de auto.... zoals vanmorgen met ochtendvorst.
Maar zodra ik de kachel een minuut of tien aan heb krijg ik dezelfde melding "Kan schijf niet lezen"

(mijn vermoeden zegt achteraf dat hetzelfde speelde met de originele schijf)

Verders werkt alles gewoon, climate, cd, touch bediening alleen het lezen van de navi dvd weigert.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hmm, dan zou het nog niet eens aan de kopie hoeven te liggen. Ervaring daarmee heb ik niet, maar misschien is de dvd-speler van het navigatiesysteem te reinigen? Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat de melding zich voordoet als de boel warmer wordt. Maar misschien is het ding te reinigen?
 

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Ja ik zat zelf ook aan reinigen te denken.
Daarentegen lees ik allerlei verschillende verhalen over die reiniging dvd's.
De een zegt dat het alles oplost en de ander zegt dat het krassen geeft op de lens.
Mooiste is de lens schoonmaken met isopropyl acohol maar ik kan er zo slecht bij.
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Welkom op het forum. Mooie aanwinst, ben benieuwd hoe hij bevalt t.o.v. de volvo
 

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Mooi auto..........is dit geen garantie gevalletje? Er zijn anders verschillende cd/dvd lensreiniger cd's te koop. Hier hoef je alleen de betreffende cd in de speler te stoppen die de lens reinigt al dan niet met vloeistof. Echter geen ervaring mee.
 

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Ik ben op onderzoek uitgegaan om het geheel werkend te krijgen.
De kopieschijf erin laten zitten en de auto spanningsloos gemaakt door de massa tien minuten los te koppelen.
Vervolgens spanning erop en toen de melding "A program cannot be read. Please consult to a dealer". (K*t heb ik weer)
Opgelost door de originele schijf weer erin te plaatsen, het programma opnieuw geladen en momenteel draai ik weer op de originele schijf.
Die heeft nog niet een keer gehaperd zoals die voorheen ook deed, kortom het ligt vermoedelijk niet aan de lens.
De volledige reset door de auto spanningsloos en het systeem opnieuw in te laden kan het geheel wel eens goed gedaan hebben.

Ik ga het nog 1x proberen en mocht dat niet lukken.... dan is een kopie gewoon niet geschikt en geef ik het op haha.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
De kopie op een zo laag mogelijke snelheid branden zou weleens kunnen helpen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Probeer ook eens rewritable i.p.v. eenmalig writable schijven.
 

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Ik heb de hoop opgegeven. Na meerder schijfjes, booktype dvdrom en brandsnelheden......
Uiteindelijk een originele E1G Centraal Europa aangeschaft.
Werkte direct natuurlijk!

Maar ik heb bezit nu wel over een versie E1F West Europa ISO ;-) voor de doe het zelfer (zelver of zelfver)...