Even voorstellen.

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik zie net dat hij bij Lexus Amsterdam vandaan komt. Ik heb hem toen ook even bekeken en het is echt een super mooie auto. Alleen 150h'tjes te weinig voor mijn smaak :p (anders was ik je voor geweest :p)
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Ik zie net dat hij bij Lexus Amsterdam vandaan komt. Ik heb hem toen ook even bekeken en het is echt een super mooie auto. Alleen 150h'tjes te weinig voor mijn smaak :p (anders was ik je voor geweest :p)

Haha, dank Arbitrator. Mij kwam het goed uit. Een 450h van t nieuwe type zou ik zeker in fsport trim gewild hebben vanwege de extra achterwiel sturing. Dat betekent toch minimaal 10k extra bijbetalen voor 120pk en 2cylinders. Uiteindelijk ERG getwijfeld tussen de 450h fsport in Zevenaar, (nog te koop, ERG MOOI) en de grote smurf.
Budgetwise was ik de boel eigenlijk al aan t rekken toen ik voor de facelift versies ging. Ik ben blij dat de 300h kleur zo top was dat ik die 120pk kon laten voor wat t was. Nu hopen dat ik er geen spijt van krijg, ik heb tenslotte ook de motor weg gedaan, dus de acceleraties kan ik aarmee niet meer compenseren haha.

Maar iets zegt me dat t helemaal goed gaat komen.... over 7 dagen... and counting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
De GS is gewoon een fantastiche wagen en leuk om te lezen dat je er zo enthousiast over bent. Zal zeker een showsteler zijn bij een volgende Lexusmeet-up. Die in Zevenaar is die soort van cream kleurige toch? Die vind ik ook erg mooi. Zelf ben ik alleen meer van de president line; wit interieur vind ik zelf heel mooi. https://www.autotrack.nl/tweedehands/lexus/gs/40607464
deze maar dan de 450h zou ik heel gaaf vinden. (Mocht een GS F onhaalbaar blijken :p)
 
  • Leuk
Waarderingen: GroteSmurf

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Die in Zevenaar staat is inderdaad de creme kleurige. Ook een top bak.

Die gs300 president in Boxtel bij de Volvo dealer ben ik gaan kijken. Rokersbak, import, linksachter is iets omgevallen op de achterbank waardoor er n vlek in t leer zit en het schuim eronder keihard is geworden. Veel steenslag neus en rechtsvoor op de a-stijl door en door... daar zie je zelfs roest. 3 of 4 flinke putten in de voorruit (niet gerepareerd met hars ofzo). 3 van de 4 velgen zwaar beschadigd en op alle wielen zitten winterbanden. Dus daar ben ik snel weer vertrokken. Voor dit geld wil je meer... Als hij al van een particulier geweest is, mag je best kunnen zien dat hij/zij er ook zuinig op was.
Als die goed geweest was dan had ik die wel gekocht denk ik. Toch handig voor de kleine in de maxicosi achterin dat er al gordijntjes in zitten. En dat interieur was voorin echt super.

Nu moet de grote smurf achterin een verduisteringskuur ondergaan (70%).
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Zo! Vrijdag de auto opgehaald en zaterdag de eerste aanpassing is al gedaan. :rulez:

33e3jmq.jpg


De ramen achter de voorstoelen voorzien van 70% (of was het 80%) verduisterende folie zodat onze kleine meid van 9 maanden niet met haar ogen hoeft te knijpen in de maxi cosi.
Als je de auto een heel weekend hebt gehad ontdek je wel dat het geen nieuwe meer is...:relieved: er zit een bobbeltje onder het chroom (dat lijkt folie?!) naast de grill voor, en ik heb hier en daar miniscule krasjes ontdekt. Dus dat wordt een keer goed oppoetsen!
Eerst nog een paar weken genieten van de wittebroodsweken... en demo ritjes! :D​​​​​​​
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich en Stefan O

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ziet er goed uit. Waarom niet meteen de voorruiten een donkerder tintje laten geven? Kleurverschil tussen voor en achter is nu wel erg groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: GroteSmurf

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Ziet er goed uit. Waarom niet meteen de voorruiten een donkerder tintje laten geven? Kleurverschil tussen voor en achter is nu wel erg groot.

De voorruiten zijn een tintje donkerder geworden, maar dit is de wettelijke grens. Bij 49% doorlatendheid kunnen je er een bekeuring voor krijgen. Volgens mij zit ik op 57% doorlatendheid.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ziet er goed uit. Waarom niet meteen de voorruiten een donkerder tintje laten geven? Kleurverschil tussen voor en achter is nu wel erg groot.

Sinds ik een keer op een rijksweg een fiat 127 met 90 km per uur terug in de rijrichting heb gezet ben ik nog altijd bedacht op chauffeurs die niet in mijn richting kijken. Dat deed die beginnend bestuurder namelijk ook niet, die dacht dat de 'rechts heeft voorrang' regeling ook geld als je vanuit een zijstraat de rijksweg oprijdt.
Met andere woorden, ik ben niet zo dol op die verduisterde ramen in de voorportieren, achter is natuurlijk prima, maar de voorste zijruiten zou ik vrij laten, alle kleine beetjes helpen.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
De voorruiten zijn een tintje donkerder geworden, maar dit is de wettelijke grens. Bij 49% doorlatendheid kunnen je er een bekeuring voor krijgen. Volgens mij zit ik op 57% doorlatendheid.

Dan heb ik niks gezegd. Dan lijken ze enkel licht van kleur op de foto. Vast door het lichte interieur.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
De eerste twee leuke ritjes zitten er op.

Zondag een dagje door de Ardennen gereden, en gisteren een rondje Rursee gereden in de Eiffel. Het weggedrag van de GS is echt super!
Het verbruik in de Ardennen was gemiddeld 1:17 en in de Eiffel zelfs 1:18, dit verbaasde me wel erg (in positieve zin).
Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen de boordcomputer verbruiksgetallen tegen "echte liters" aan de pomp.

Hebben jullie hier al positieve of negatieve ervaringen mee?
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Zo, na de eerste 4000km+ en een bijbehorend aantal tankbeurten ben ik er achter dat de lexus er gemiddeld 1km/liter bij "smokkelt" in zijn boordcomputer verbuikcijfers.
Daar is wel mee te werken, en dit was ik al als afwijking gewend van de Auris. Als de auto aangeeft dat hij 1:17 heeft gereden, is het eigenlijk 1:16.
Daar ben ik best tevreden mee.

Het gemiddelde verbruik van de laatste 4000 km is nu 1:17 volgens de boordcomputer, zonder dat ik er heel speciale dingen voor moet doen.

Ik ben er nog niet over uit of Euro98 / Vpower 98 / Aral 102 / Vpower 102 of de E10 rommel uit Belgie iets uit zal maken. Ik ben nu vooral de eerste 4 soorten aan het proberen.
Ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om er E10 in te gooien. :-(
 
12 mrt 2016
109
8
18
E10 wordt pas interessant als de prijs daarvan meer dan 10% lager is dan die van normale benzine. E10 levert namelijk +/- 10% minder energie per liter.
 

AkshayLexus

Hoort erbij
11 jun 2016
32
8
8
Een lexus Gs 300h f sport? Die zie je helaas te weinig.

Lekkere wagen en die kleur blauw staat zeker ??k goed.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Zo, de winterwieltjes wisseltruc is uitgevoerd. De 17" Auris wintervelgen konden met nieuwe bandjes + 15mm spacer prima op de GS dienst doen als wintervelg.
Het rolgeluid is zelfs minder dan de zomerbanden (maar goed, ze zijn ook wel wat smaller).

Ik kan niet wachten om over 2 maandjes de 19" er weer op te leggen. :D
 

Bijlagen

  • photo7085.jpg
    photo7085.jpg
    451,1 KB · Weergaven: 28
  • photo7086.jpg
    photo7086.jpg
    235,5 KB · Weergaven: 28
  • photo7087.png
    photo7087.png
    45,1 KB · Weergaven: 31

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb nog 4 spikspinternieuwe 17"velgen met winterbanden liggen, die bestemd waren voor mijn RC. Zou de "spacer" oplossing ook kunnen werken om een 450H Sport? Ik heb geen idee of de grootte (doorsnee of anderszins) van de remmen van een 300 verschilt van een 450. Mijn Lexusdealer kan mijn geen antwoord geven; zoals gebruikelijk service op ongekend niveau...
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Ik heb nog 4 spikspinternieuwe 17"velgen met winterbanden liggen, die bestemd waren voor mijn RC. Zou de "spacer" oplossing ook kunnen werken om een 450H Sport? Ik heb geen idee of de grootte (doorsnee of anderszins) van de remmen van een 300 verschilt van een 450. Mijn Lexusdealer kan mijn geen antwoord geven; zoals gebruikelijk service op ongekend niveau...

Als de 450h ook in een luxuryline op 17" geleverd wordt, dan zal de velg wel om de remschijven passen.
De spacers waren bij mij nodig omdat de remklauw op de voor-rem in een vrij brede behuizing zit.
Deze kwam klem te zitten als de Auris velg op de auto gezet werd. (Spaken zaten vast tegen de remklauw)
De standaard GS-17" velgen hebben blijkbaar een andere ET waarde.

Voor een RC t.o.v. een GS verwacht ik minder verschillen dan tussen een Auris en mijn GS.
Er is maar 1 manier om er achter te komen... even passen. Als je de velgen op een van de voorste wielen wisselt, en ze passen, dan komt het achter ook goed.
Als dit goed gaat, kun je de benodigde bandenmaten uitzoeken om de totaalomtrek zo goed als identiek te krijgen (mocht hier verschillen in zitten).

Mijn Aurisvelgen hadden nog geen drukventielen, dus die heb ik ook aangeschaft (160 euro), maar de RC zal die wel gehad hebben neem ik aan.
Wel even bij Lexus navraag doen of dit dezelfde soort drukventielen zijn...
Uiteraard zul je de drukventielen nog wel even moeten laten inregelen bij Lexus. (kost 5 minuten en dit deden ze gratis)

De spacers die ik gebruikte kostten 150 euro per 2 (dus 300 rondom), maar zijn wel TUV getest en goedgekeurd.
Hopelijk heb jij die niet nodig.