2005 LS430 president

Joost de Graaf

Nieuw hier
22 jul 2018
13
1
0
Beste forumleden,

Sinds mei 2018 ben ik na lang zoeken de trotse eigenaar van een LS430. Ik stond erop dat het een serie 2 werd van na 10-2003, in de president-uitvoering met een creme interieur, dakraam en weinig km?s. Een serie 2 heeft tov de serie 1 een nieuwer, strakker front, de extra 6de versnelling, grotere wielen, LED achterlichten, een mooiere middenconsole, achteruitrijcamera, keyless entry/start en bluetooth.

Uiteraard was dat geen makkelijke zoektocht maar ze zijn er wel. En uiteindelijk stond ie in Cannes, Frankrijk bij de Lexusdealer die m ook nieuw verkocht had aan een Russische miljonair die eind 2004 de dealership was binnen gewandeld en had gezegd de grootste Lexus te willen met elke optie en zo goud mogelijk. 13 jaar later heeft ie m ingeruild met maar 83.000km op de teller. Alles is werkelijk nog als nieuw, ook niet zo gek als ie alleen zomers af en toe gereden werd en verder in een ondergrondse parking stond.

Tot mijn grote verbazing had deze ook nog eens het pre-collision radarcruise systeem, herkenbaar aan het glazen plaatje in de grill. Dit is een optie die in Engeland en Amerika regelmatig te zien is op president-uitvoeringen maar in Europa heb ik dit nog nooit gezien in al die jaren zoeken. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de offici?le Louwman brochures hier nooit vermelding van hebben gemaakt. Ik vraag me af of de verkopers uberhaupt wisten dat dit al leverbaar was sinds 2004.

De opties van de LS zijn fantastisch. Alles tot aan de hoofdsteunen aan toe electrisch, luchtvering, softclose deuren en kofferklep, gelamineerd glas rondom, stoel airconditioning, 2de airconditioning unit achter incl koelkastje, verstelbare massage stoelen achter, erg fijne touchscreen navi, de mark levinson audio, meesturende koplampen, heen en weer bewegende ventilatieroosters, het echte houtwerk uit de Yamaha muziekinstrumentenfabriek, de radarcruise die noodstops kan maken, de 4.3 VVT V8. Maar ook de onzichtbare luxe zoals de ongekende stilte, hoe soepel maar krachtig dr aandrijflijn is en hoe de luchtvering bijna alles wegfilterd maar toch een strak rijgedag biedt.
 

Bijlagen

  • photo6765.jpg
    photo6765.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 34
  • photo6766.jpg
    photo6766.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 33
  • photo6768.jpg
    photo6768.jpg
    172,4 KB · Weergaven: 28
  • photo6767.jpg
    photo6767.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

Joost de Graaf

Nieuw hier
22 jul 2018
13
1
0
Hoe de auto bij Lexus Cannes stond. In Maart met een pak cash op airport Eindhoven vertrokken in -4 en 2 uur later kom je aan op airport Nice in 15 graden, volle zon, palmbomen en veel prive-jets. Ik werd opgehaald door een soort Niki Lauda van de Lexus shuttle service in de nieuwe RX 450h, die me in razend tempo naar de dealer reed.
 

Bijlagen

  • photo6769.jpg
    photo6769.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 33

Joost de Graaf

Nieuw hier
22 jul 2018
13
1
0
Dat weekend eerst via Nice langs de kust naar Monaco gereden om vervolgens via de Napoleon route door de Alpen richting het noorden via Luxemburg en Duitsland.

Fenomenale auto voor zulke ritten. De stilte, het comfort, de kracht, elke minuut genieten.
 

Bijlagen

  • photo6770.jpg
    photo6770.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 36

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Dat weekend eerst via Nice langs de kust naar Monaco gereden om vervolgens via de Napoleon route door de Alpen richting het noorden via Luxemburg en Duitsland.

Fenomenale auto voor zulke ritten. De stilte, het comfort, de kracht, elke minuut genieten.

Jup, je hebt de meest comfortabele Lexus gekozen volgens velen.
Welkom!
 

Joost de Graaf

Nieuw hier
22 jul 2018
13
1
0
Misschien een goede tip voor iedereen die een auto uit het buitenland zelf terug wil rijden. Groene platen zijn alleen toegestaan in de BeNeLex en in Duitsland alleen voor bedrijfswagens. Je kunt in bv Frankrijk of Spanje het kenteken een paar dagen laten ?zweven? voor je m overschrijft of exporteert.

Assurantiekantoor Pruim verkoopt tijdelijke WA verzekeringen voor 2 weken op chassisnummer. NL-registratie of eendagskenteken niet nodig en geldig in heel de EU.
 

Bijlagen

  • photo6771.jpg
    photo6771.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 34

Joost de Graaf

Nieuw hier
22 jul 2018
13
1
0
Sindsdien een grote beurt gedaan. Nieuwe distributieset, multiriemset, waterpomp, filters, vloeistoffen, Powerstop keramische remblokken (scheelt enorm met remstof), accu, iridium bougies, bakspoeling en banden.

Kosten vallen best mee. Distributieset en waterpomp origineel Lexus iets van 400 euro. De rest bij Rockauto in Amerika besteld. Scheelt serieus geld en binnen 2 dagen afgeleverd. Zo betaal je bij Lexus 40 euro voor een voorgeschreven Denso iridium bougie, bij de onderdelenzaak 24 en bij Rockauto 4,90....

Tevens het moment aangegrepen om de velgen te stralen, spuiten en de emblemen goud te maken. Moet kunnen op zo??n auto.
 

Bijlagen

  • photo6772.jpg
    photo6772.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 34
  • photo6773.jpg
    photo6773.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 33