KylLex95 stelt zich voor.

KylLex95

Nieuw hier
13 aug 2018
1
2
0
Hallo mede liefhebbers,

Mijn naam is Kylian Monsma, 22 jaar oud en woon in het dorpje Lent (naast Nijmegen). Ik ben werkzaam bij ??n van de bekendste Volvo specialisten van Nederland en zit daarnaast ??n dag per week op school om de opleiding Technisch Specialist Personenwagens te volgen. Sinds 7-7-2018 ben ik in het bezit LS400 uit 1996 die ik zelf uit Engeland heb gehaald. Nu eerst even een stukje terug in de tijd, over hoe ik hier terecht ben gekomen.
Al sinds ik klein was ben ik fan van auto's, het liefst iets anders dan het geijkte spul. Tegen de tijd dat ik 18 was kocht ik, na enkele maanden rondgereden te hebben in mijn moeder's Fiat Seicento 0.9 met wel 39 trappelende paarden, mijn eerste eigen auto in de vorm van een Volvo 850 2.5 20V sedan uit 1994 met handgeschakelde versnellingsbak. Een redelijk kale auto met als enige opties een elektrisch verstelbare linker buitenspiegel (ja, echt, rechts is echter altijd elektrisch), elektrische ramen v??r, airco met gescheiden klimaatcontrole, TRACS (geen echte tractiecontrole overigens) en mistlampen v??r. Verder niets, maar het maakte de auto lekker licht en redelijk rap door het vermogen van 170 pk op een leeggewicht van 1347 kilo. En ja, het geluid van die vijfcilinder was verslavend. Het verbruik van 1 op 12 was ook helemaal prima. Na een klein jaar begon het toch te kriebelen, ik wilde wat meer luxe en vooral wat meer vermogen. Maar afstappen van die vijfcilinder, dat kon ik niet. Na een zoektocht van ruim vier maanden vond ik in oktober 2015 dan toch mijn huidige auto: een handgeschakelde 850 T-5R station van maart 1995, een Italiaans exemplaar (met 2.0 turbo in plaats van 2.3 turbo) en daarom met 261 gebouwde exemplaren ??n van de zeldzaamste uitvoeringen ooit. Bomvol met opties, origineel handbak en voor zover bekend ooit gebruikt door de Italiaanse politie. Ik had mijn ideale Volvo gevonden.
jb1rhl.jpg


Sinds die tijd is die auto mijn dagelijkse vervoer geweest, maar gezien mijn toekomstige plannen met de auto (motorwissel, 400+ pk, 6-bak, PU in de ophanging) en huidige staat/aanpassingen (KW V1 schroefset, big brake remmenset v??r, etc) wilde ik iets anders voor dagelijks. Mijzelf kennende wilde ik niets traags, kleins of gewoons. De keuze viel daarom in eerste instantie op een handgeschakelde Volvo 940 2.3 LPT (Low Pressure Turbo) uit 1996. Wetende dat de motoren uit 1996 t'm 1998 ongeopend intern goed zijn voor circa 400 pk, was die auto prima geschikt voor mijn plan als 300 pk daily driver. Echter kon ik het idee van een LS400 als daily driver niet van me afschudden, temeer omdat ik het altijd een prachtig model gevonden heb en daarnaast altijd een V8 heb willen hebben. Bovendien ben ik bekend met de degelijkheid die Toyota/Lexus met zich meebrengt, dus bang voor problemen ben ik als monteur niet. Nadat ik gewoon even willekeurig rond aan het kijken op de Engelse verkoopsites, kwam ik mijn LS400 tegen. De prijs was goed, het contact gelijk prettig en dus ben ik een week later met de Volvo en een vriend naar Engeland gereden om een kijkje te gaan nemen bij de auto. Eenmaal daar aangekomen bleek al gelijk dat ik de auto mee zou nemen, ik was op slag verliefd.
b715kk.jpg


De reis terug was zalig. De Volvo is door alle aanpassingen behoorlijk straf, maar de LS400 zweeft over de weg zonder een centje pijn, zelfs op de zeer slechte wegen in Engeland en Belgi?. De heerlijke V8 blijkt zelfs minder dorstig te zijn dan de 2.0 turbo in de 850, dat is leuk meegenomen maar absoluut niet het doel. Momenteel staat de Lexus te wachten tot ze ingevoerd kan worden. Dat ga ik gelijk doen zodra ik een LHD koplamp links gevonden heb, dat blijkt namelijk nog een hele opgave te zijn.

Ik hoop via dit forum leuke contacten op te doen en wat extra meetings te vinden om heen te gaan, daar ik het fantastisch vind om gesprekken te voeren met mede liefhebbers.

Nog een paar plaatjes omdat iedereen foto's kan waarderen:

Gebroederlijk naast elkaar:
2zqa5wx.jpg


Het blijft een fors ding...
29pysmp.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Arbitrator

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Mooi auto.
Ik zou zo'n grijpertje kopen waarmee ze in stadsparken papier van de grond rapen, handig bij het parkeren.