Even voorstellen

Jef

Nieuw hier
21 sep 2018
4
0
0
Hallo allemaal,
ik ben Jef, 63 jaar, getrouwd , woon in Landgraaf en nieuw op dit forum.
Ik zal maar meteen mijn vragen stellen.
Ik ben van plan een Lexus ct aan te schaffen en mijn citroen c5 vaarwel te zeggen.
Zijn er aandachtspunten waar ik op moet letten? Bv de cvt, hoe zit het met de beurten ,
wat is het gemiddelde verbruik. De meeste die te koop staan hebben gemiddeld 175000 km op het klokje staan . Hoeveel km kan daar nog bij zonder kosten en zorgen?
Heel wat vragen maar ik wil graag wat wijzer worden. Groet jef
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Welkom Jef,

Een Lexus met 175000 op de teller is bijna ingereden. De eCVT bak is nagenoeg onverwoestbaar. Een onderhoudsgeschiedenis is misschien wel het belangrijkste.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hallo Jeff,
de stap van een C5 naar een CT is niet gering.
Wat heeft je ertoe bewogen om van een grote Citroen naar de kleinste Lexus te willen over stappen?

De C5 zweeft veel zachter over oneffenheden heen dan de CT.
Daarentegen stuurt de Lexus veel direkter, communicatiever, sportiever.
Van de ruimte van de C5 (mocht dat belangrijk voor jou zijn) zul je niet zoveel vinden in de CT.
Best wel een compacte wagen.

mijn CT heb ik anderhalf jaar geleden gekocht bij de Lexusdealer in mijn woonplaats.
Nog geen 5 jaar oud, 112.000 km ervaring en dus met 2 jaar volledige garantie.
Tot nu toe geen spijt van.
Ik ben een bewust zuinige rijder.
Met woon-werkverkeer (2x 27 km/dag) en af en toe een langere toer en een vakantie naar Oostenrijk haal ik gemiddeld 1 op 21,9 km.
Maar heel soms, als ik vooraan sta bijhet stoplicht, zet ik mijn CT in sportstand.
Dan is ie zo verrassend snel weg dat de meeste compensatiezoekers hun dure leasebakken tot de toerenbegrenzer jagen om me weer in te halen.

Je dealer kan je voor de CT het onderhoudschema laten zien.
Dat loopt tot 300.000 km. Daarna pas gaat de ciclus pas weer terug naar af!
De prijzen voor de beurten zijn ook vastgesteld.
In de korte tijd dat ik nu CT rij heb ik maar 1 defekt gehad: de startaccu.
Een slijtagedeel dat me na 6 jaar gebruik heeft laten stranden.

Das alles.

Hoor graag hoe je zoektocht verder verlopen gaat.
 

Jef

Nieuw hier
21 sep 2018
4
0
0
Dat zweven zal ik inderdaad wel missen,ik heb er zelfs comfortbollen onder laten zetten,
maar zij is van 2005 dus toch al een beetje op leeftijd.Al zou je het niet zeggen , ze wordt goed onderhouden. Ik wil gewoon iets jonger en ik ben een beetje aan het neuzen. Wat mij op het ogenblik het meest aanspreek is de outlander van mitshi en de ct van lexus. Allebei een verbruik van ong. 1:20 . De outlander komt niet aan de 1:50 volgens mijn broer. Ik vind de ct toch iets meer hebben en ik denk ook een betere service vanuit de garage. Toch nog een vraag: toevallig een idee hoe de service is van lexus zwolle?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Die foutlander gaat alleen 1:20 halen als je netjes stekkert en zo min mogelijk op benzine rijdt. Je moet dus laden, dat kost je dus gewoon stroom.
De CT rijdt van zichzelf 1:20. Zonder te stekkeren. Dat is ook financieel w?l een verschil. Je moet dan uiteraard wel kalm rijden.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ga toch nog ietsje dieper zoeken naar het werkelijke gemiddelde verbruik van de PHEV Oulander.
1:50 is inderdaad alleen haalbaar als je;
- binnen je eigen dorp blijft,
- keurig je accu maximaal hebt opgeladen voordat je van huis gaat,
- alleen rijdt als de buitentemperatuur boven 23 graden is.

Het realistische verbruik ligt vele kilometers lager.
Bij de CT hoef je noet zoveel moeite doen om het opgegeven verbruik te benaderen.

Geen idee hoe de service is van die Lexus dealer aan de andere kant van het land.
Hoe zit het met de garantie op de PHEV?
Lexus biedt 2 jaar volledige garantie op hun huisselectie (max. 5 jaar of 150.000 km dacht ik).
 

Jef

Nieuw hier
21 sep 2018
4
0
0
Ik ga voor een 2e hands. En hier in limburg is bijna niks te vinden, dus zoek ik in het noorden. Nieuw zit er helaas niet in dat is te duur voor ons . Wat ik gelezen heb op internet is Lexus prima bezig met garantie op 2e hands. Mits onderhouden bij de dealer natuurlijk. Hoe het met de garantie zit van de phev weet ik niet.