Voorstellen FDD1975

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Geduld werd ernstig op de proef gesteld, maar nu zou het moeten werken;
001.jpg
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Dan maar gelijk nog wat meer foto's plaatsen, krijg ze echter nog niet allemaal in 1 bericht, telkens bij een nieuwe upload verdwijt de eerste weer.
017.jpg
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Het heeft bijna een half jaar geduurd, maar nu staan er toch wat foto's.

Inmiddels is onze 2e zoon ook geboren, dus zit de oudste nu voorin. Mijn vrouw heeft nu lekker alle ruimte achterin, samen met de baby. Soms zet ze de stoel onderuit en slaapt tijdens het rijden.

1 Opmerking heb ik nog wel, toen deze wagen uitkwam ging men prat op de veiligheid. Het is echter wel mogelijk om tijdens het rijden video te bekijken voorin. Vind ik juist onveilig, ik heb er niet zo'n last van, want tijdens het rijden laat ik me niet afleiden, maar zou toch niet mogelijk moeten zijn.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.085
4
789
113
Mooie wagen!
Wat betreft het video kijken, jouw systeem is aangepast zodat het wel kan onder het rijden. Af-fabriek schakelt het beeld uit als je gaat rijden, alleen het geluid van de DVD blijft dan nog hoorbaar. Bij de mijne is dat ook gedaan, is maar een simpel draadje leggen.
Deze mod wordt overigens gedaan om onder het rijden bestemmingen in te kunnen voeren in de navigatie.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Ah oke bedankt.

De velgen worden vanaf aankomend winterseizoen gebruikt als wintervelgen.

Ik zit ondertussen mij alvast te orienteren voor nieuwe zomervelgen. Wordt waarschijnlijk 21 inch, kijk regelmatig op het amerikaanse forum en daar vind ik 21 inch het mooiste staan.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.085
4
789
113
Als je 21" neemt ga dan niet voor bandenmaat 245/35 R21 maar voor 245/40 R21.
Deze zijn iets hoger maar een stuk comfortabelere. Heb ik ook gedaan en ze lopen niet aan. De snelheidsmeter is dan nagenoeg exact, een bonus.
 
  • Leuk
Waarderingen: FDD1975

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Die tip neem ik mee, zal dat gaan gebruiken op de voorwielen dan.

Achter zal wel wat breder worden, vermoed ik.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Nou.....

Een lange zoektocht is ten einde gekomen.
Gisteren arriveerde mijn nieuwe zomervelgen voor de Lexus:
84C91EF8-64C9-4C99-B3FA-15473C783B29.jpeg
Specs:
Work wheels 21 inch
Voor: 9J ET 32
Achter 10,5J ET36
Steplip chroom
Hart Titanium Gold

Goede doel voor 2021: Testfit, kijken hoe het staat:):)
 

Bijlagen

  • photo8522.jpg
    photo8522.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 33

Arno

Hoort erbij
15 aug 2020
88
35
18
Oef dat zijn beste jongens! Ben benieuwd hoe dat goud staat. Auto krijgt er wel een heel andere uitstraling van. Ga je nog meer doen? Verlagen, vip/jdm style?
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Ben ikzelf ook benieuwd naar, velg gekozen op een doorsnede tekening zonder de kleur en het model in het echt gezien te hebben.

in Truffle Mica zit ook een glinstering, dus hopelijk matcht het. Eigenlijk is het dus een gokje:eyes:, maar mijn vermoeden zegt dat het mooi bij elkaar past.

Verlagen wil ik niet, daarom groter gegaan, ook banden worden groter dan eigenlijk hoort bij 21 inch. Dit omdat ik niet qua comfort achteruit wil gaan.

VIP/JDM style denk het niet, het is de familiewagen ik geef er alleen wat persoonlijke tinten aan. Als het mooi staat wil ik eventueel nog de kunstof panelen onder de motorkap spuiten in Titanium gold, maar dan wel met het chromen Lexus logo. Eventueel remklauwen in Titanium Gold met een Lexus sticker erop. Ik houd van een beetje eenheid op de wagen.

Voor de rest genieten met een hoogdletter G
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Nou de zomervelgen eronder gezet.:):):)

Het zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben tevreden. Jammer genoeg komt de auto op de foto's meer grijs over dan bruin, dus eigenlijk doen de foto's de wagen icm de nieuwe zomervelgen geen recht.

Voor de liefhebbers eerst even de specs van de velgen:
Merk/model: Work Gnosis HR201, titamium gold hart en gepolijste rand
Voor: 21'' 9J breed en ET32 voorzien van Pirelli P Zero PZ4 in de maat 245/40/21
Achter: 21 10,5J breed ET36 voorzien van Pirelli P Zero PZ4 in de maat 285/35/21

Tijd voor foto's:
Zomervelg6.jpg
Zomervelg7.jpg
Zomervelg5.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Higgie

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Nou Voor de eerste keer heeft de Lexus me laten staan…..

Afgelopen tijd retourtje Assen - Den Haag en retourtje Assen- Rotterdam gereden. Tank leeg gemiddelde 8,7/100 km of terwijl 1 op 12 zonder problemen. Ondanks dat ik hier wel schik in had toch weer uitgekeken naar vandaag; naar het werk in Oldenzaal over de A31 door Duitsland.

Dat ging helaas niet zoals voorheen, moest afremmen voor een camper en toen die aan de kant ging volgas….echter een hapering, cruise control gaf error en daarna VCS en PCS lamp aan en helemaal GEEN vermogen meer, motor schokken en doen….

Snel vluchtstrook op en motor uutgezet. Tijdens het wachten op de sleepdienst (2 uur
:shock:
:shock:
), nog geprobeerd de wagen te starten, maar slaat amper tot niet aan en loopt heel slecht….

Wagen af laten slepen naar Lexus Enschede nadat de afsleper hem aan de laptop had gehangen; motor krijgt onvoldoende brandstof….

Hopelijk valt het mee, we gaan het meemaken, de eerste keer in dik 2 jaar dat hij me in de steek laat…

Lesson learned; NIET zuinig proberen te rijden maar je normale snelheden blijven rijden😛🤣
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Inktzwarte dag voor mij vandaag….

Waarschijnlijk is het blok kapot, geen compressie op cylinder 7….

Na overleg haalt Lexus Zwolle (daar is hij in onderhoud) hem weg bij Lexus Enschede, om een analyse te maken…

Daar hebben ze 3-4 weken de tijd voor aangezien ik op vakantie ga, maar ik zie het heel somber in…

Ik heb serieus even staan janken vanochtend…
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Inktzwarte dag voor mij vandaag….

Waarschijnlijk is het blok kapot, geen compressie op cylinder 7….

Na overleg haalt Lexus Zwolle (daar is hij in onderhoud) hem weg bij Lexus Enschede, om een analyse te maken…

Daar hebben ze 3-4 weken de tijd voor aangezien ik op vakantie ga, maar ik zie het heel somber in…

Ik heb serieus even staan janken vanochtend…
oei oei oei... dat is even klote zeg...

hopelijk valt het allemaal mee.. misschien is het maar een zuigerveer. maar ik ben geen monteur, dus kan er weinig van zeggen..
(snel even dit topic vanaf begin doorgelezen, het zit je niet mee :cry: )
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.085
4
789
113
Oh sh!t, hopelijk valt het mee en is het voor een acceptabel bedrag te fixen.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Slechts 124k staat er op de teller….
Terugroepactie aangaande motorblok is uitgevoerd..