Vaarwel peugeot, hallo Lexus IS300h First Edition (2013)

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Hallo allemaal,

Ik heb (na lang onderhandelen met de garage) eindelijk mijn eerste auto mogen gekocht. Aanvankelijk was ik voor de CT200h gaan kijken, maar wilde toch wat 'sportiever'. Na heel veel CT200h te hebben bekeken, twijfelde ik nogal...

Mijn vorige stalen ros (doorgegeven van ouders):
peugeot_1007_essence_peugeot_1007_1_6i_sporty_2tronic_2880073509124338264.jpg

Toen kwam ik met mijn zoektocht uit bij de IS300H, wat een ontzettend gave en mooie, vooral op esthetisch vlak. Alles is gewoon puntgaaf afgewerkt en zeer luxe. Ik had ook al vaker BMW 3 serie gereden, maar dit was toch een hele andere ervaring: Ik was op slag verkocht!

Mijn voorkeur voor Lexus was vooral te wijten aan:
-betrouwbaarheid
-design
-luxe
-zuinig in gebruik (rij gemiddeld 5.5-6l/100km)
-je ziet ze (te) weinig
-Japanse kwaliteit
-rijcomfort

Nu heb ik gisteren mijn auto ontvangen en nu loop ik tegen een aantal zaken aan en ik hoop dat jullie daarmee kunnen helpen. Ik kan namelijk geen cruise control vinden. Lijkt me een beetje raar dat het niet in zo'n auto zit. Als het niet zo is, is het natuurlijk ook geen probleem.

Daarnaast is de koppeling met bluetooth een beetje beperkt. Als ik muziek afspeel zie ik geen namen op het display - weet iemand waar dit aan ligt?

Verder ben ik eigenlijk geen noemenswaardige dingen tegengekomen om te vermelden, behalve dat ik het eindelijk leuk vind om auto te rijden. Wat een genot! :D

Bedankt!

Gr
 
Laatst bewerkt:
12 mrt 2016
109
8
18
De cruisecontrol zit rechts onder aan de stuurkolom als het goed is, korte hendeltje. Volgens mij zit dat standaard op alle 300h typen.

Mooie auto trouwens.:)
 

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
De cruisecontrol zit rechts onder aan de stuurkolom als het goed is, korte hendeltje. Volgens mij zit dat standaard op alle 300h typen.

Mooie auto trouwens.:)

Bedankt :D zal het zo eens uit proberen!
EDIT: net even nagekijken, maar daar zit niks ;)
 
Laatst bewerkt:

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Welkom op het forum! Grappig dat jij ook met een 1007 bent begonnen, dat was ook mijn eerste auto. Het was beslist geen auto voor lange afstanden (hoewel ik er wel mee naar het uiterste zuidoost puntje van Duitsland ben gereden) maar in de stad kon ik hem kwijt op plaatsen die voor bijna alle andere auto's te krap waren. Bovendien was het met slecht weer wel zo lekker dat ik de deur op afstand open kon doen en met een snoekduik in de auto kon springen.

De IS300h is wel even iets heel anders. Als je een 0-100-0 vergelijking zou doen dan staat de IS alweer stil terwijl de 1007 nog aan het optrekken is... Je bent niet ??n, niet twee, maar minstens drie stappen omhoog gegaan. Ik wens je alvast veel rijplezier.

Jarno
 

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Hendeltje zit er zeker weten,goed kijken. Zit altijd rechtsonder stuurkolom.

Ik heb het even nagekeken, maar hij zit er niet. Helemaal geen hendel. Schijnt toch geen CC op te zitten

Je koopt een auto zonder proefrit/feature check?!
Natuurlijk wel, meerdere keren zelfs. Alleen heb ik de CC niet uitgeprobeerd. Ik had verwacht dat dat er wel standaard op zat.

En ik was erg onder de indruk van de auto ;)

Welkom op het forum! Grappig dat jij ook met een 1007 bent begonnen, dat was ook mijn eerste auto. Het was beslist geen auto voor lange afstanden (hoewel ik er wel mee naar het uiterste zuidoost puntje van Duitsland ben gereden) maar in de stad kon ik hem kwijt op plaatsen die voor bijna alle andere auto's te krap waren. Bovendien was het met slecht weer wel zo lekker dat ik de deur op afstand open kon doen en met een snoekduik in de auto kon springen.

De IS300h is wel even iets heel anders. Als je een 0-100-0 vergelijking zou doen dan staat de IS alweer stil terwijl de 1007 nog aan het optrekken is... Je bent niet ??n, niet twee, maar minstens drie stappen omhoog gegaan. Ik wens je alvast veel rijplezier.

Jarno
Haha leuk om te horen! :D Mijn ervaring is precies hetzelfde. Voor stadsverkeer ideaal, maar langere afstanden of wat sneller optrekken een drama!
De automaat was zo langzaam dat je moeite had om zelfs maar een vrachtwagen in te halen als je snel moest reageren.

Het is inderdaad echt een verademing tegenover de oude auto. Hij reageert gewoon meteen! Daarnaast is het comfort en luxe ook niet te evenaren :)

Ik moet alleen nog even checken wat ik aanmoet met de CC.

Ik heb de IS300h first edition (2013), daarbij wordt dat toch wel standaard bijgeleverd? Kan het niet zo snel terug vinden...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Maar misschien is 'ie oorspronkelijk in een ander land geleverd met andere standaardpakketten? Is je kenteken nieuwer dan de eerste leverdatum?

Edit: yep, in Duitsland is het basismodel inderdaad leverbaar zonder "Geschwindigkeitsregelung", oftewel Cruise Control. Het zou dus zomaar kunnen dat de auto ge?mporteerd is.

Zelf zou ik me er niet zo aan storen, ik gebruik dat echt nauwelijks.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het zou zomaar kunnen dat alle aansluitingen er al zitten in dat geval. Misschien kan de dealer in dat geval een CC voordelig installeren?
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Maar misschien is 'ie oorspronkelijk in een ander land geleverd met andere standaardpakketten? Is je kenteken nieuwer dan de eerste leverdatum?

Edit: yep, in Duitsland is het basismodel inderdaad leverbaar zonder "Geschwindigkeitsregelung", oftewel Cruise Control. Het zou dus zomaar kunnen dat de auto ge?mporteerd is.

Zelf zou ik me er niet zo aan storen, ik gebruik dat echt nauwelijks.

Dat is dan wel heel erg jammer, want die CC is echt geweldig.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Als je op ovi.rdw.nl je kenteken invult en bij "vervaldata en historie" kijkt dan zie je "datum eerste toelating" en "datum eerste afgifte Nederland" . Als die niet hetzelfde zijn is hij ge?mporteerd.

Jarno
 

sobunson

Nieuw hier
12 jan 2019
12
0
0
Maar misschien is 'ie oorspronkelijk in een ander land geleverd met andere standaardpakketten? Is je kenteken nieuwer dan de eerste leverdatum?

Edit: yep, in Duitsland is het basismodel inderdaad leverbaar zonder "Geschwindigkeitsregelung", oftewel Cruise Control. Het zou dus zomaar kunnen dat de auto ge?mporteerd is.

Zelf zou ik me er niet zo aan storen, ik gebruik dat echt nauwelijks.
Dat klopt inderdaad. Net met de dealer contact gehad. Het is een geimporteerde auto.

Ik heb alle features behalve:
Regensensor
Stuurwiel verwarmd
Cruise control

Misschie eens navraag doen wat het kost om cruise control in te bouwen. Volgens mij is het modulair gebouwd en hoef je tegenwoordig alleen maar 'extra modules' aan te schaffen. De bekabeling e.d. wordt allemaal al aangelegd. Zodat je maar 1 product hoeft te produceren i.p.v. verschillende (erg prijs --> verschillende productielijnen, etc).

Althans. Ik zit zelf ook in engineering en zo werken wij zelf ook :)