Thieuke stelt zich voor

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Hallo allen, ik ben Thieuke (Mathieu), 36 jaar.
Ik heb me aangemeld omdat ik me meestal aan meldt op het forum van het merk dat ik rijd, of in dit geval ga rijden.

Ik heb een ES300h besteld gisteren. In Dark Blue met Topaz Brown interieur. In eerste instantie wilde ik voor een Luxury Line gaan, maar na de proefrit in de Business line (de basisversie zeg maar) besloten dat die auto meer dan compleet genoeg was voor mij, en die versie dan ook besteld.

Ik heb heel veel verschillende merken gereden, die ik niet allemaal ga opnoemen, maar de laatste tien jaar louter Zweeds gereden, eerst Saab (9-5 en 900 classics), vanaf 2008 en daarna nog een Volvo V70 D4 (my 2015) vanaf 2016. Momenteel even tijdelijk een half jaar een 9-5 (youngtimer lease, ik ben zelfstandig ondernemer), je probeert eens wat uit :)??????...

Vanaf eind maart mag ik in de Lexus stappen.

Ik ga me even inlezen in de wereld van Lexus.. ..
 

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Dank allen voor het welkom.

Ja foto's komen nog, heb alleen proefgereden in Rotterdam, en het interieur bekeken in Utrecht.
De dealer in Rotterdam heeft de blauwe met het Topaz Brown interieur besteld als demo, maar zover komt het niet, want hij gaat naar mij toe :).
Zodoende kan ik hem eind maart al rijden (ik heb nu nog een youngtimer leasecontract tot eind maart voor de 9-5)

Maar goed, even wat foto's van het internet geplukt, het gaat om deze kleur en dit interieur.
 

Bijlagen

  • photo7118.png
    photo7118.png
    464,3 KB · Weergaven: 31
  • photo7119.jpg
    photo7119.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 26

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Morgen krijg ik een filmpje aan de dealer, en de afspraak voor aflevering. Nog even door bijten en wachten
 

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Nou ik vond even tijd om te gaan kijken......
 

Bijlagen

  • photo7275.jpg
    photo7275.jpg
    300,8 KB · Weergaven: 31
  • photo7277.jpg
    photo7277.jpg
    278,8 KB · Weergaven: 32
  • photo7276.jpg
    photo7276.jpg
    276,5 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Smaakvolle auto, ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen. Aflevering is ook een hele happening :grin:.

Heel veel veilige en fijne kilometers !
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Thieuke

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Dank u dank u. Hij stond gisteren mooi in de zon te staan, de blauwe kleur sprong echt van de auto af, heel erg mooi. Ik ben zeer tevreden met de keuze van lak en interieurcombinatie. En het ruikt altijd weer zo lekker zo'n nieuw leren interieur :).

Nu wachten op het kenteken voor de verzekering :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Supermooie wagen. Ik heb deze wagen twee dagen mogen proefrijden. ENORM genoten! Ben ontzettend jaloers nu ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieuke

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Supermooie wagen. Ik heb deze wagen twee dagen mogen proefrijden. ENORM genoten! Ben ontzettend jaloers nu ;)

Ik wilde eigenlijk de 48 uur proefrit maken, maar dat kwam toen op korte termijn nog niet uit. Een proefrit van 3 uur bleek genoeg te zijn om me te overtuigen :)
 

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Zo, 1 april de ES in ontvangst mogen nemen. Leuke aflevering zo bij Lexus :).

Even wat foto's gemaakt natuurlijk, zie hieronder.

Het verbruik na voornamelijk snelweg km, op automatische piloot (ACC + LTA), grandpa-style dus: 17,3 km / liter (5,8 liter / 100 km). Helemaal niet slecht, maar ook niet mijn rijstijl, alhoewel in de ochtend en avondspits is het wel heerlijk onthaastend al die rij-hulpen.

Nu heb ik op een ander deel van het forum iets gezien over een OBD-apparaatje, waarmee je een hoop kan instellen, want ik heb nogal wat wensen die ik eigenlijk standaard vind, die wel zouden moeten kunnen maar nu niet geactiveerd zijn (zoals ramen en dakraam dicht als je op slot lang ingedrukt houdt en dergelijke).
 

Bijlagen

  • photo7285.jpg
    photo7285.jpg
    341,9 KB · Weergaven: 31
  • photo7286.jpg
    photo7286.jpg
    303,6 KB · Weergaven: 31
  • photo7288.jpg
    photo7288.jpg
    382,2 KB · Weergaven: 30
  • photo7289.jpg
    photo7289.jpg
    307,5 KB · Weergaven: 28

Thieuke

Nieuw hier
30 jan 2019
9
1
3
Even langs een bevriende garagehouder (Car Service Krimpenerwaard) gereden voor de comfortsetting :)

 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Iedere keer als we toevallig bij Lexus in Arnhem zijn dartelt mijn vrouw om zo'n zelfde ES heen en meld me dan steeds weer dat ze het zo'n mooie auto vind.
Ze heeft een goede smaak, dus wat dat betreft zit u goed!:rulez:
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieuke