Mr Bullet stelt zich opnieuw voor...

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ergens in 2014 heb ik me ook al eens voorgesteld omdat ik toen zoekende was voor een IS250 maar dit is uiteindelijk niet door gegaan. Inmiddels twee andere auto's verder ben ik dan toch weer terug op dit forum. Nu ook daadwerkelijk met een getekend contract op zak. Auto laat nog even op zich wachten.

Ik ben Sietze (36) en kom uit de hoofdstad van het mooie Friesland. Ben mijn hele leven al een autogekkie...

Auto historie:
Focus 1.6 uit 2000 (100pk)
Focus ST (2.5L 5 cilinder 265pk)
BMW 335i E91 M Sport (3.0L 6 in lijn twinturbo 390pk)

En gister in Zwolle bij de Lexus dealer getekend voor een: Lexus IS300h F-sport uit 2014 (origineel geleverd door Louwman Amsterdam) Omdat de vrouw graag zuiniger wilde rijden hebben we gekozen voor de hybrid. De luxe van de Lexus moet mij het vermogen van de BMW doen vergeten. Ik heb ook nog een motor in de garage staan mocht ik echt weer even hard willen rijden.

Ik zal hier voornamelijk meelezen en meer info op doen. Ben nog even opzoek naar een nieuwe site waar ik mijn foto's kan droppen want Photobucket is wat crap geworden. Misschien in de toekomst nog een meeting bezoeken zoals deze laatst in Zwolle is gehouden.

Uitlevering laat nog even op zich wachten ivm beurtje en opnieuw spuiten van de velgen en het fixen van het resonatie issue van dit model.
 
Laatst bewerkt:

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Nu met foto's:

Lg2sSAf.jpg


IdKM2T2.jpg
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Vrijdag de auto opgehaald in Zwolle. Hartelijk ontvangen wederom en zoekende naar mijn auto het kantoor in gelokt. Alles afgehandeld en ik kreeg nog mede gedeeld dat de trilling eruit is. Ook waren alle vier de velgen opnieuw spoten ipv de twee voorste ivm kleurverschil. Goede actie die ik wel kon waarderen. Daarna gingen de gordijnen omhoog en stond daar mijn Lexus. Inmiddels dit weekend veel gereden en ook veel complimenten ontvangen over de auto. De LED koplampen zijn echt geweldig in het donker. De buren vinden het heerlijk dat ze me niet meer weg horen rijden. Mijn BMW 6 in lijn had een erg luide koude start namelijk. Ik had de dealer al gevraagd om alle logo's van de achterklep te halen. Dit hebben ze ook gedaan behalve hun eigen reclame. Die heb ik er gelijk maar afgehaald gister. Morgenavond even de ramen behandelen met Gyeon View+ coating zodat de ruitenwisser wat minder vaak aan hoeft.

Hier gaan we wel wat plezierige jaren mee beleven. Ik heb nog wel wat wensen:

- Rondom blinderen (voorste ramen binnen wat wettelijk mag)
- 19" LFA look velgen eronder
- Philips Silvervisions in de knipperlichten voor en achter (ipv die oranje bolletjes)
- Wil nog wat opties programmeren als dit lukt
- Voorbumper nog een keer laten spuiten ivm steenslag

Wilde eerst ook de auto nog voorzien van een Eibach verlagingssetje maar daar twijfel ik nu over als ik de huidige stugheid al voel.

TaotUkT.jpg


9fiD4cY.jpg


76yxKAj.jpg
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
:rulez: congrats
deze stond binnen in showroom toen ik ging proefrijden met het zilveren broertje die trouwens diezelfde vrijdag nog verkocht is
de wereld is klein
vind de velgen trouwens mooie maat hebben
waar ik mee proef gereden heb had ook 18inch alleen met allseason tyres op de velgen merk weet ik niet zo
mischien kwam daar het comfort vandaan?

heb nu anderhalf jaar met mijn E class gereden en vond de IS300H bijna net zo comfortabel rijden alleen met kleine/korte oneffenheden in wegdek merkte ik iets verschil maar niet storend
veel plezier ermee :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr Bullet

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
:rulez: congrats
deze stond binnen in showroom toen ik ging proefrijden met het zilveren broertje die trouwens diezelfde vrijdag nog verkocht is
de wereld is klein
vind de velgen trouwens mooie maat hebben
waar ik mee proef gereden heb had ook 18inch alleen met allseason tyres op de velgen merk weet ik niet zo
mischien kwam daar het comfort vandaan?

heb nu anderhalf jaar met mijn E class gereden en vond de IS300H bijna net zo comfortabel rijden alleen met kleine/korte oneffenheden in wegdek merkte ik iets verschil maar niet storend
veel plezier ermee :D

Das toevallig! Ik had hiervoor een BMW 335i met M onderstel en 19" maar deze geeft de kuiltjes harder door. Gister even gekeken naar de waardes die bij deze banden horen. Het zijn Yokohama's Advan Sport met extra load capaciteit. Daardoor kan het karkas net wat harder zijn gok ik. Wil voor de winter andere banden op de voorkant gooien.

Ga dan denk ik weer voor de Goodyear F1 assymetric's die zijn nog stiller en zuiniger. Plus dat die bergen grip hebben bij sportief rijgedrag. Heb deze ook onder mijn Focus ST gehad destijds en heb deze gemist onder de BMW.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Mooie auto en meteen ook mooie foto's! Gefeliciteerd met de aanschaf. Ben benieuwd hoe de stance zal zijn als hij nog wat gaat zakken.
Zo hoog zijn ze toch al niet. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr Bullet

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Inmiddels bijna 10.000km verder met de IS. Wat een genot om te rijden. Zeker nu ik met enige regelmaat vanuit Leeuwarden richting Den Haag ga. Vorige week de achterste ramen laten blinderen met 20% doorlatende folie. Wat hem echt heel goed staat! Voorste ramen gaan ook nog tot het wettelijk maximaal toelaatbare. Dit zal later gedaan worden.

Ik had bij de aanschaf niet goed opgelet op de DOT code van de banden. Deze bleken toch wat ouder dan het profiel deed vermoeden. Daarom vervangen voor Goodyear Eagle F1 Assimetric 5. Deze banden zijn vele malen stiller dan de oude Yokohama's (die natuurlijk ook wat harder zijn door de leeftijd). Binnenkort ook de achterkant vervangen zodat de auto nog stiller gaat worden.

Teven deze week nieuwe Brembo coated discs en blokken besteld online om de voorkant van nieuwe remmen te voorzien. De achterkant doen we volgende maand. Vandaag nog een setje originele dakdragers binnengekregen... Nu nog even wat foto's:

LbkrGM9.jpg


CvQKQzA.jpg


1eBqoum.jpg


Jc5NJIY.jpg


84RiE7H.jpg


Qua verbruik rijdt ik op lange afstanden nu 1 op 15 maximaal. Vaak 1 op 12.... gecombineerd. Zegt denk ik meer over mijn zware voet.
Nog geen drup olie hoeven bijvullen alleen benzine (102 octaan tank ik) en ruitenwisservloeistof.
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Inmiddels remmerij voor en achter aangepakt. God wat ging dat makkelijk. Lang leve de twee M8 die je in de schijven kan draaien om ze los te maken van de as.
2 uurtjes werkt totaal inclusief velgen goed wassen nu ze er toch af waren.

Zaterdag krijgen de achtervelgen ook een setje nieuwe Goodyears. Dan in augustus maar even langs de dealer voor een kleine beurt.
Tot nu toe heerlijk gereden zonder problemen. Dat was bij de BMW wel anders.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Gefeliciteerd met de mooie auto! De kleur van je lederein interieur vindt ik altijd nog het mooiste van alle interieurkleuren! Mooie foto's ook en gaaf om te lezen wat je allemaal met de auto gaat doen.:rulez: